geita_ Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 White “racism” and white peoples’ “failure to integrate” with nonwhites is the cause of Islamic terrorism in Belgium, Yves Goldstein, the Jewish chief of staff for the minister-president of the Brussels Capital Region has said. Dette er hva man kaller en spennende utvikling, blir bra når europeere kvitter seg med denne "hvite skyldfølelsen" sin og går tilbake til nasjonalisme. http://newobserveronline.com/top-jew-whites-blame-terror/ 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Interessant at det er "den hvite mann" som har ansvaret for integreringen, og ikke de som trenger å integreres. Burde det ikke vært motsatt? Om jeg bosetter meg midt i Afrika er det vel mitt ansvar å lære meg lokal skikk og bruk, samt språket. Om ikke den lokale stammen øser ut av deres felles goder er det fortsatt mitt ansvar, og neppe deres skyld om jeg skulle rasere landsbyen.Jeg vet ikke om det er et forsøk på å klandre "native europeans", eller om det er et uttrykk for at man mener at de som skal integreres har manglende evner og trenger å passes ekstra på. Det får man bare spekulere i. Uansett er det en eller annen folkegruppe som får mer pepper enn fortjent. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Interessant at det er "den hvite mann" som har ansvaret for integreringen, og ikke de som trenger å integreres. Burde det ikke vært motsatt? Om jeg bosetter meg midt i Afrika er det vel mitt ansvar å lære meg lokal skikk og bruk, samt språket. Om ikke den lokale stammen øser ut av deres felles goder er det fortsatt mitt ansvar, og neppe deres skyld om jeg skulle rasere landsbyen.[...] Er vel ikke så interessant med skyld? Det handler mer om mulighet, har man mulighet til å endre noe til det bedre er det ganske naturlig at man da også har ett ansvar for å gjøre noe. Og side vi som bor har fra før både har muligheten til å legge til rette for fornuftig integrering og har interresser i at de delene av vårt samfunn som fungerer ikke blir ødelagt, vil vi også ha ansvar for å gjøre noe. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Men, de har da selv mulighet for å integrere seg? Hvor har det blitt av annsvaret den enkelte har her? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Interessant at det er "den hvite mann" som har ansvaret for integreringen, og ikke de som trenger å integreres. Burde det ikke vært motsatt? Om jeg bosetter meg midt i Afrika er det vel mitt ansvar å lære meg lokal skikk og bruk, samt språket. Om ikke den lokale stammen øser ut av deres felles goder er det fortsatt mitt ansvar, og neppe deres skyld om jeg skulle rasere landsbyen. Jeg vet ikke om det er et forsøk på å klandre "native europeans", eller om det er et uttrykk for at man mener at de som skal integreres har manglende evner og trenger å passes ekstra på. Det får man bare spekulere i. Uansett er det en eller annen folkegruppe som får mer pepper enn fortjent. Det blir ikke mulig å integrere seg skikkelig hvis makthaverne ikke ønsker å dele makten eller når de Nye borgere ikke ønsker å delta. Integrering skjer bare hvis begge deler samarbeider en god del. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Det er interessant Jøder på venstresiden ofte har et hat overfor hvite mennesker og Europa. Om de ikke liker seg her, så er jo dørene i Israel åpne for han. 1 Lenke til kommentar
cris-tan10 Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Tipper nok at han mener at det er jødenes skyld for holocaust og palestinsk terrorisme? Fordi det er umulig at offrene ikke har noe skyld, eller hva Goldstein? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 White “racism” and white peoples’ “failure to integrate” with nonwhites is the cause of Islamic terrorism in Belgium, Yves Goldstein, the Jewish chief of staff for the minister-president of the Brussels Capital Region has said. Dette er hva man kaller en spennende utvikling, blir bra når europeere kvitter seg med denne "hvite skyldfølelsen" sin og går tilbake til nasjonalisme. http://newobserveronline.com/top-jew-whites-blame-terror/ Du mistolker artikkelen. Mener ikke nordmenn at staten har noe ansvar til å redusere kriminalitet? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Det er jo åpenbart at europeere som har ønsket stor innvandring samtidig som man ikke har lyktes med integreringen, selv har ført en politikk som gjør at vi i dag har mange problemer med enkelte grupper. Selv om intensjonene helt sikkert har vært veldig gode. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Interessant at det er "den hvite mann" som har ansvaret for integreringen, og ikke de som trenger å integreres. Burde det ikke vært motsatt? Om jeg bosetter meg midt i Afrika er det vel mitt ansvar å lære meg lokal skikk og bruk, samt språket. Om ikke den lokale stammen øser ut av deres felles goder er det fortsatt mitt ansvar, og neppe deres skyld om jeg skulle rasere landsbyen. Jeg vet ikke om det er et forsøk på å klandre "native europeans", eller om det er et uttrykk for at man mener at de som skal integreres har manglende evner og trenger å passes ekstra på. Det får man bare spekulere i. Uansett er det en eller annen folkegruppe som får mer pepper enn fortjent. Det blir ikke mulig å integrere seg skikkelig hvis makthaverne ikke ønsker å dele makten eller når de Nye borgere ikke ønsker å delta. Integrering skjer bare hvis begge deler samarbeider en god del. Hva legger du i å dele makt? Stortingsvalgene legger til rette for dette om du tenker lenger opp i systemet. Dette er også gratis. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Interessant at det er "den hvite mann" som har ansvaret for integreringen, og ikke de som trenger å integreres. Burde det ikke vært motsatt? Om jeg bosetter meg midt i Afrika er det vel mitt ansvar å lære meg lokal skikk og bruk, samt språket. Hvordan tror du det går med integreringen og språkopplæringen din dersom ingen av de lokale vil snakke med deg før du er ferdig integrert og snakker språket ordentlig? Hvordan skal du lære deg lokal "skikk og bruk" på egen hånd? Hvor lang tid tror du det vil ta dersom du ikke får hjelp? Det har vel tatt deg drøye 14 år å komme dit du er i dag, godt hjulpet av familie, venner, skole og øvrig samfunn, men du forventer at "nyankomne" skal komme opp på samme nivå i løpet av noen måneder? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 blir bra når europeere kvitter seg med denne "hvite skyldfølelsen" sin Kanskje vi først skal innse at vi er i krig, og at i krig vil det ofte gå ut over sivilbefolkningen? Under 2.verdenskrig ble sivilbefolkningen i f.eks. England og Tyskland sterkt rammet av den meget upresise flybombingen. Under vår nåværende "krig mot terror" i Midt-Østen blir sivilbefolkningen der rammet av alt fra flybombing og artilleriangrep til fjernstyrte droneangrep, mens vi blir rammet av motstandernes billig-variant av droneangrep; en mann med en bombe i kofferten. Det er ikke nødvendigvis alltid formålstjenlig å spørre "hvem var det som begynte?", - men det var "vi" som begynte. Og det var overdreven nasjonalisme som ledet til det, så jeg tror ikke vi trenger noe mer av det. 3 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Når var det vi begynte, mener du? Lenke til kommentar
Roger Roger Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Ja, for det oppstod jo haugevis av tyske selvmordsbombere og terrorister etter de alliertes bombing av det tyske byer i WW2. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Interessant at det er "den hvite mann" som har ansvaret for integreringen, og ikke de som trenger å integreres. Burde det ikke vært motsatt? Om jeg bosetter meg midt i Afrika er det vel mitt ansvar å lære meg lokal skikk og bruk, samt språket. Hvordan tror du det går med integreringen og språkopplæringen din dersom ingen av de lokale vil snakke med deg før du er ferdig integrert og snakker språket ordentlig? Hvordan skal du lære deg lokal "skikk og bruk" på egen hånd? Hvor lang tid tror du det vil ta dersom du ikke får hjelp? Det har vel tatt deg drøye 14 år å komme dit du er i dag, godt hjulpet av familie, venner, skole og øvrig samfunn, men du forventer at "nyankomne" skal komme opp på samme nivå i løpet av noen måneder? Skikk og bruk regner jeg med man i stor grad kan finne i bøker. Det er en start. Deretter får en ta del i samfunnet som alle andre, og derfra lære seg det som mangler. Det første du skriver er helt absurd, selvsagt kommuniserer folk med de som snakker gebrokkent. Jeg ser ikke hvordan du argumenterer her. Som nevnt: en start vil være å lese en bok eller tre om landet du flytter til. Dette vil være en del av det å ta ansvar for egen integrering. Å komme seg ut på egen hånd og forbedre språket er det samme. Dette er et individuelt ansvar. Hvor du får disse 14 årene fra vet ikke jeg, care to explain? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Interessant at det er "den hvite mann" som har ansvaret for integreringen, og ikke de som trenger å integreres. Burde det ikke vært motsatt? Om jeg bosetter meg midt i Afrika er det vel mitt ansvar å lære meg lokal skikk og bruk, samt språket. Om ikke den lokale stammen øser ut av deres felles goder er det fortsatt mitt ansvar, og neppe deres skyld om jeg skulle rasere landsbyen. Jeg vet ikke om det er et forsøk på å klandre "native europeans", eller om det er et uttrykk for at man mener at de som skal integreres har manglende evner og trenger å passes ekstra på. Det får man bare spekulere i. Uansett er det en eller annen folkegruppe som får mer pepper enn fortjent. Det blir ikke mulig å integrere seg skikkelig hvis makthaverne ikke ønsker å dele makten eller når de Nye borgere ikke ønsker å delta. Integrering skjer bare hvis begge deler samarbeider en god del. Hva legger du i å dele makt? Stortingsvalgene legger til rette for dette om du tenker lenger opp i systemet. Dette er også gratis.Makten til å jobbe og bo blant andre etniske nordmen. Diskriminering hindrer integrering Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Med så mange fraflytningstruede bygder rundt omkring skulle en tro det var mulig å bosette seg blant nordmenn om man virkelig ønsker det 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Med så mange fraflytningstruede bygder rundt omkring skulle en tro det var mulig å bosette seg blant nordmenn om man virkelig ønsker det Når utleirene og arbeidsgivere diskriminerer, så må de ta noe ansvar for begrensede integrering. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Utleiere liker ikke dagens sosial"garanti" fordi den ikke gir gode nok rettigheter. Dersom sosialgarantien er minst like god som en vanlig ordning er ikke det noe problem å leie ut til utlendinger som mottar stønad. Utover det er kommunikasjon essensielt - en utleier vil nok foretrekke en vedkommende kan snakke norsk med fremfor engelsk, evt fingerspråk/via tolk.Du må gjerne kalle dette diskriminering, men da er enhver jobbsøkerprosess diskriminerende. Skal du leie en bolig eller skaffe deg jobb må du selge deg inn som den beste kandidaten blant de som er interessert. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Utleiere liker ikke dagens sosial"garanti" fordi den ikke gir gode nok rettigheter. Dersom sosialgarantien er minst like god som en vanlig ordning er ikke det noe problem å leie ut til utlendinger som mottar stønad. Utover det er kommunikasjon essensielt - en utleier vil nok foretrekke en vedkommende kan snakke norsk med fremfor engelsk, evt fingerspråk/via tolk. Du må gjerne kalle dette diskriminering, men da er enhver jobbsøkerprosess diskriminerende. Skal du leie en bolig eller skaffe deg jobb må du selge deg inn som den beste kandidaten blant de som er interessert. Jeg kaller det diskriminering når en bare bytter navn på bolig eller jobb søknad og får forskjellbehandling pga etternavn. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nye-norge/endret-navn-og-fikk-svar-paa-boligsoeknadene/a/10136912/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå