ahdrage Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 lurer på hvordan jeg kan lage en nettadapter til en radiosender. Har batteri pakke med 4*1,5V batterier. Skal ha 12V inn. Bilde av den ligger på canakit.com Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Skal du ha adapter fra batteriene til 12v eller fra veggen til 12v? Hvor mye strøm (A) trekker radioen? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Det er bare å lage/kjøpe en 6 volt nettadapter. Denne kopler du på i tillegg til batteiene, men husk en diode. Det er viktig for at batteriene ikke skal bli ødelagt. Ellers kan du jo bare fjerne batteriene hvis du ikke vil kople inn en diode. Husk at en diode har et lite spenningsfall (ca. 1 volt), og at spenningen da muligens bør økes litt. Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 20mA..... Men kan jeg fks koble den til psuen på pcen? På kortet er der en egen plass der det står 12V. Har ikke så mye med batteriene å gjøre tror jeg. Hadde tenkt å koble den i veggen med stikkkontakt.. Den sluker batteri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå