Ooooj Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Kjøpte veldig nylig en EVGA SuperNOVA 650 GQ i håp om å gjøre pc'n mer stille, da den forrige bråkte nå grusomt. Var en drøm å slå på pc'n og ikke høre den lyden, ble så å si lydløst. Men bare etter en liten stund begynnte jeg å høre disse pipe/buzze lydene. Er ikke konstant samme lyd, pipene går fortere og tregere hele tiden, av og til så blir det nesten helt borte, men er så å si hele tiden. Høres nesten ut som en harddisk som skriver, bare saktere. Er veldig plagsomt da jeg ville gjøre pc'n mer stille. Denne strømforsyningen slår ikke på viften før under load, eller så så mange % effekt brukt, usikker på eksakt, men under idle vet jeg og ser at viften ikke går, så det er ikke noe med viften. Har også skrudd av alle viftene i kabinettet, viften på cpu-kjøleren, og grafikkortet vet jeg ikke lager en noe lyd, men har prøvd og holde viftene der og. I tillegg slo jeg harddisken av, så det var absolutt ingen andre lyder enn den pipe/buzze lyden, og jeg hørte tydelig at dette kom fra strømforsyningen. Etterpå fant jeg også ut at hvis jeg slår av eco mode, slutter pipe lyden, men da går viften nokså høylytt og igjen ingen poeng å bytte ut. Er det noe enkelt som kan gjøres? Eller er det bare å sende tilbake og finne en ny strømforsyning? Eventuellt noen anbefalinger med en strømforsyning med samme effekt, lydløs modus, og helst ganske lik pris. http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=210-GQ-0650-V1 Endret 13. april 2016 av Ooooj Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Høres ut som coil whine, spesielt hvis denne høy frekvenslyden øker i styrke ved belastning av maskinen. Men i mange tilfeller vil dette forsvinne over tid. Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 Høres ut som coil whine, spesielt hvis denne høy frekvenslyden øker i styrke ved belastning av maskinen. Men i mange tilfeller vil dette forsvinne over tid. Ved belastning, f.eks i spill, slår viften seg på og da forsvinner denne pipe lyden. Men men, overlever vel, bare litt plagsomt til tider, men mye bedre enn den forrige i alle fall. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Det er vel egentlig problemet med PC-utstyr som er FOR stille. Da kommer slike sjenerende lyder mye bedre frem. Og det er som nevnt her noe osm KAN forsvinne, men det kan også bli verre. Det er også veldig individuelt fra PSU til PSU, da ingen er helt like. Ved ekstrem coil whine (høres ikke lsik ut) så er det vel flere nettbutikker som tar det som RMA, selv om man alltids kan bruke returretten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå