Gå til innhold

PC til Gaming/Steaming og Redigering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du er villig til å kjøpe brukte komponenter så er svaret ja. Jeg betalte ca. 15.5k for PCen min med 5820k og 980 ti, men skal du kjøpe nytt så kommer det fort opp på 24k eller mer. Komponentene i linket til jornboss er eksl.moms, som vil si at du må legge på rundt 25% kroner i moms.

Det står vel i den andre tråden at samlet pris (uten 980 ti kortet) er 12753, som vil si at moms kommer på 3188. Totalprisen på PCen i den andre tråden kommer derfor på 15 941,- NOK, og det er uten 980 ti kortet, og jeg tviler veldig på at du klarer å få tak i et 980 ti kort i nærheten av 2k.

Så spørsmålet er,

1) Er du villig til å kjøpe noe brukt? (Evt. Demo vare)

2) Har du planer om å overklokke CPU? Evt. hvor mye?

3) Må du ha SSD? Eller holder det med en HDD i starten?

4) Og, har du planer om SLI i fremtiden?

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Å kjøpe 980 kort er den dårligste investeringen du kan gjøre. Et overklokket 970 kort vil være på høyde med 980. Mens ett 980 ti ligger godt over 980 i ytelse, ett 980 kort faller mellom to stoler. Enten går man for 970 og overklokker det, eller så tar man 980 ti.

Ja, man velger iværtfall ikke Skylake for redigering, da er 5820k klart og overlegent valg. Eneste som er bedre med 6700k er at den kommer "ferdig" overklokket med en høyere fabrikk klokk. Overklokker man derimot 5820k så oppnår man like høy IPC, den har langt høyere cache, flere PCI-lines og flere tråder, og nettopp tråder er viktig når man skal redigere, og her har 5820k 50% fler enn 6700k. Så da sier det seg selv at 5820k bør være et åpenbart valg til redigering.

Lenke til kommentar

93michr tror jeg holder meg til nye varer:) kjøper 980 kort nå og hvis jeg føler behov for oppgradering senere selger jeg det å kjøper meg 980ti:)

Da kan du bare glemme 980 ti og 5820k om du ikke strekker budsjettet ditt med noen tusen. Da hadde jeg gått for 5820k og 970 (siden du er opptatt av redigering). Legger du på en rimelig strømforsyning så kan man senere oppgradere med 970 SLI som gir tilsvarende ytelse som ett 980 ti.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe erfaring med overclocking!

Hvis 980 ikke er noe vits tror jeg jeg kjører på med et 980ti kort:-) Hvilket 980ti kort er det beste?

Denne er ganske god, i tillegg er den grei på pris: https://www.komplett.no/product/845663/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-980-ti-6gb-sc

Er på salg nå i helgen også.

Skal du ha noe merkbart bedre på luft så er vel EVGA 980 ti Hybrid beste du kan få, eller ASUS ROG serien, men begge disse er betraktelig dyrere.

Har du et kabinett med dårlig lufting vil enten 980 ti referance cooler eller kort med EK-vannblokk være et bedre alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...