Gå til innhold

Studentmiljø Harsta vs Bergen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bergen.

Større by og du har to store og gode høgskoler. Handel og Universitetet. Eneste problemet med Bergen er at det regner endel.

Men Harstad har jo mørketid så det veier jo litt ned for min del.

Kanskje det er lettere å bli kjent med folk i et mindre miljø (Harstad) 

Lenke til kommentar

Kan bare uttale meg om Bergen da det kun er der jeg har studert. Men du havner i ett "mindre" miljø der og. Klassen din blir ditt nærmeste miljø, men treffer og andre fra andre klasser som tar samme fag som deg. Hiv deg med på mest mulig i fadderuken så er mye av det sosiale på plass... 

Bergen var en bra by å studere i. Skole midt i sentrum. Masse tilrettelagt for studenter (Studentpriser, puber osv.). 

Lenke til kommentar

Bergen.

Større by og du har to store og gode høgskoler. Handel og Universitetet. Eneste problemet med Bergen er at det regner endel.

Men Harstad har jo mørketid så det veier jo litt ned for min del.

Kanskje det er lettere å bli kjent med folk i et mindre miljø (Harstad)

Det tror jeg er hipp som happ tror jeg. Men nå skal det sies at jeg aldri har vært i Nord-Norge, så vet ikke hvordan folk er der.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Best, bra.. Spørs hva du legger i det.

Jeg tror studentmiljøet kommer an på hvor stor andelen studenter er satt opp mot byens innbyggertall. I byer hvor en stor andel av innbyggerne er studenter, som f.eks Trondheim, er det kanskje mer naturlig med store og åpne studentmiljø. 

Jeg kommer selv fra en plass med ca. 100 000 innbyggere innenfor en rekkevidde av 30 minutter i bil. Der er det én institusjon for høyere utdanning, og den har bare rundt 2000 studenter. Jeg har hørt at studentmiljøet der er veldig dårlig, fordi det er så mange lokale som går der. De som kommer utenbys fra strever med å bli godt kjent med de lokale, da de lokale gjerne holder seg i gamle og trygge kretser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vokste opp rundt Harstad. Det er som en litt større bygd, folk drar på byen kun for å slåss med "søringa" og sånt.

Hehe er det ikek mange bra utesteder og go stemming i Harstad?

Er en stund siden jeg gikk ut I Harstad nå, men synes det som var av uteliv har dabbet kraftig av. De kule pubene er stengt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...