Adrian Bergsnev Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Sliter litt med Desktop Wallpaper policyen i GPM. Alle brukerne i OU'en skal ha det samme bakgrunnsbilde som jeg har lagret på 2012 serveren, men når en bruker logger seg på, er bakgrunnsbilde på klienten helt svart. Har gjort noen google søk, men uten noe resultat på problemet. Endret 13. april 2016 av Adrian Bergsnev Lenke til kommentar
jannisj Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Alle klientene har tilgang til bildet? Har du lagt det på user eller computer policy? -j Lenke til kommentar
Adrian Bergsnev Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 Alle klientene har tilgang til bildet? Har du lagt det på user eller computer policy? -j Bildet ligger på c: på serveren, de har ikke tilgang til bildet. Pathen i policyen retter mot c: pathen til bildet. Policyen er lagt til i users. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Legg wallpaper på et nettverksshare, gjerne skjult, men som brukerne har tilgang til. Lenke til kommentar
Adrian Bergsnev Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 Legg wallpaper på et nettverksshare, gjerne skjult, men som brukerne har tilgang til. Endte opp med det til slutt. Lenke til kommentar
Norp Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Jeg vil anbefale at du kopier bildet lokalt på PCen. http://www.grouppolicy.biz/2011/03/best-practice-using-group-policy-to-configure-desktop-wallpaper-background/ TIP #5: DONT EVER USE A UNC PATH FOR A DESKTOP WALLPAPER… EVER!! 1 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 (endret) Jeg vil anbefale at du kopier bildet lokalt på PCen. http://www.grouppolicy.biz/2011/03/best-practice-using-group-policy-to-configure-desktop-wallpaper-background/ TIP #5: DONT EVER USE A UNC PATH FOR A DESKTOP WALLPAPER… EVER!! Ikke dumt tips. Kan evt. sørge for at det alltid ligger lokalt vha PowerShell, enten med script i GPO eller logon-script eller noe... $path = "\\DC\shared" # Fil på server $destination = "C:\Windows\Desktop Pictures" #Sti til plassering på maskin $backgroundexists = Test-Path $destination\test.jpg #Sjekker om den finnes if ($backgroundexists -eq $false){copy-item -path $path -destination $destination } Endret 14. april 2016 av k-ryeng Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 if ($backgroundexists -eq $false) ? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 if ($backgroundexists -eq $false) ? Jupp, liten bugger. Fant den selv også og rettet den :-) Lenke til kommentar
Adrian Bergsnev Skrevet 14. april 2016 Forfatter Del Skrevet 14. april 2016 Windows måtte også være aktivert for at bakgrunnsbildet skulle bli endret. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Etter mitt hode virker det uansett helt absurd å dele noe som helst ut fra C: på en server. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Etter mitt hode virker det uansett helt absurd å dele noe som helst ut fra C: på en server. Er vel heller ingen som har sagt at det skal deles fra C:\ på serveren? Det er jo destination på klientene... Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Etter mitt hode virker det uansett helt absurd å dele noe som helst ut fra C: på en server. Er vel heller ingen som har sagt at det skal deles fra C:\ på serveren? Det er jo destination på klientene... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1719403&p=23190012 Lenke til kommentar
Adrian Bergsnev Skrevet 14. april 2016 Forfatter Del Skrevet 14. april 2016 (endret) Etter mitt hode virker det uansett helt absurd å dele noe som helst ut fra C: på en server. Er vel heller ingen som har sagt at det skal deles fra C:\ på serveren? Det er jo destination på klientene... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1719403&p=23190012 Dette ble gjort i en test sammenheng, er ikke ment for å ta i bruk for øyeblikket. Endret 14. april 2016 av Adrian Bergsnev Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå