Dimind Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Har en Peugeot Partner som av og til ikke vil starte. Det er en bensin, 2004 modell. Når problemet oppstår, hører jeg at bensinpumpen ikke starter når tenningen slås på. Bilen sviver hvis jeg bruker startgass. Så, etter en stund starter den som normalt, gjerne etter 1 time eller mer. Kan dette være relatert til startsperre? Eller sensor for bensintrykk? Eller selve bensinpumpen?Rele av noe slag? Kan jeg koble fra startsperren permanent? Veldig frustrerende problem, da dette gjør at jeg ikke kan bruke bilen på turer der jeg stopper :-) Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Kan nesten garantere at det ikke er startsperre. Startsperre lar deg faktisk starte motoren, men den stopper etter få sekunder (med forbehold at det kan finnes startsperrer som ikke oppfører seg slik). Det høres ut som om det er bensinpumpen din som er defekt, dette forsterkes av at det fungerer med startgass. Hvis pumpen sitter utenfor bensintanken, kan du prøve å slå på den når den ikke starter. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Begynn med multimeteret. Lenke til kommentar
Dimind Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 Får prøve det. Vanskelig når feilen kommer og går. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Jeg tror også bensinpumpe. Ha på tenning, prøv å spark i bensintanken, finn noe å slå med ellerno neste gang den stopper. Alltid like spennende å se om det hjalp. Man får "sjokka" den løs selv når pumpa sitter inni tanken. Hvis man åpner bensinpumper som oppfører seg sånn så kan man ofte se et slitespor på sleperingene. Pumpa stopper nesten alltid på samme plass og der blir den mest slitt. Den står å henger i dette sporet og det er ikke mye som skal til for å få sjokket det løs. Når du først har fått dritten til å snurre så vil den også gå helt til du stopper bilen igjen. Du vil ikke se feilen med et multimeter. En slitt bensinpumpe rett å slett. Det er hvertfall min teori så langt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå