Gå til innhold

Nå produseres det radioer i Norge igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er forrige artikkel i TU om dette fra 22. mai 2015: 

http://www.tu.no/artikler/den-norske-radioen-lar-deg-spille-fra-spotify-dab-og-fm/223504

Spent på 2017-artikkelen, vil den fortelle om suksess eller blir det ingen ny artikkel neste år?

Litt morsomt at Westcontrol Notodden produserer Ixion, da Electrocompaniet med sin konkurrerende Living-serie er en del av Westcontrol-gruppen på Tau.

Dette er kanskje en fordel med å slå av FM-nettet, det gir mulighet for nye norske selskaper til å produsere DAB+ radioer siden de store globale selskapene ikke har prioritert dette markedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje vi kan bygge opp igjen industrien med å tilby kvalitetsprodukter med 10 års garanti. Er sikker på at folk blar opp for et produkt som sannsynligvis varer i 20 år, slik som f.eks. Miele påstår, fatter ikke hvorfor de ikke da tilbyr 10 års garanti. Da ville jeg begynt å kjøpe Miele produkter..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Radioer til 13000...oookay, de mistet meg der. ;)

Hva med små billige 'drittradioer'? Billigste DAB-radioen jeg har sett kostet vel 200-ish og var på størrelse med en Pocket-bok. Det skulle da være mulig å selge en til halve prisen? Noe som drives med et AA-batteri og bare er marginalt større. 5 knapper, ikke display? Gi den gjerne et annet navn så den dyre radioen slipper å assosieres med billig-drit.

Lenke til kommentar

Har huset fullt av dab og internettradioer. Alikevel bruker jeg PC-radioen mest, som jeg også har en FM sender på.

Dersom jeg skal kjøpe mer dab/internettradio må det være minst en USB port, pluss et display jeg slipper å bruke forstørrelsesglass for å se.

Nå viser det seg også at ESA griper inn og stopper stengingen av FM-nettet..

Lenke til kommentar

Kanskje vi kan bygge opp igjen industrien med å tilby kvalitetsprodukter med 10 års garanti. Er sikker på at folk blar opp for et produkt som sannsynligvis varer i 20 år, slik som f.eks. Miele påstår, fatter ikke hvorfor de ikke da tilbyr 10 års garanti. Da ville jeg begynt å kjøpe Miele produkter..

Hva er viktigst? Garantien eller at produktet ved gjennomsnittlig bruk holder i over 20 år, slik som min oppvaskmaskin, komfyr og vaskemaskin fra Miele. En bekjents Miele vaskemaskin holdt "bare" ca. 10 år.

Lenke til kommentar

Radioer til 13000...oookay, de mistet meg der. ;)

Hva med små billige 'drittradioer'? Billigste DAB-radioen jeg har sett kostet vel 200-ish og var på størrelse med en Pocket-bok. Det skulle da være mulig å selge en til halve prisen? Noe som drives med et AA-batteri og bare er marginalt større. 5 knapper, ikke display? Gi den gjerne et annet navn så den dyre radioen slipper å assosieres med billig-drit.

Som det fremgår av artikkelen er du nok ikke i målgruppen for produktet når du er ute etter noe dritt som koster kr.200. Det er ikke lønnsomt å bygge radioer i den prisklassen i Norge. Da Tandberg lurte på hvorfor de solgte dårlig i USA på 1970-tallet kom de frem til at prisen var for lav. De høyde prisen betydelig uten å gjøre noe med produktet og fikk solgt flere enheter.

Lenke til kommentar

Hva er viktigst? Garantien eller at produktet ved gjennomsnittlig bruk holder i over 20 år, slik som min oppvaskmaskin, komfyr og vaskemaskin fra Miele. En bekjents Miele vaskemaskin holdt "bare" ca. 10 år.

Når f.eks. Miele gir 10 års garanti så begynner jeg å tro på dem. De vil iallefall lage produkter som normalt iallefall skal vare i 10 år og man kan derfor i større grad håpe at de varer mye lenger. Om de lager produkter med billige og evt. komponenter man vet mest sannsynlig ryker etter 5år, så ville det ha vært veldig dyrt for Miele å gi 10 års garanti..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...