Ragnar Skj Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Fra Håvamål Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Spiller vel ingen rolle om skrotten eldes og skrantes bare hugu funker. Dessuten er det vel få som blir drept av spyd idag. Det finnes jo så mange andre utspekulerte metoder. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 Spiller vel ingen rolle om skrotten eldes og skrantes bare hugu funker. Dessuten er det vel få som blir drept av spyd idag. Det finnes jo så mange andre utspekulerte metoder. Roar Ordtaket var vel aktuelt i vikingtiden kan jeg tenke meg. Vi blir jo alle innhentet av skjebnen, men man det er vel ikke noe mål å kun leve for å bli gammel, men også oppleve noe og få noe ut av det, selv om dette i noen tilfeller kan forkorte vårt liv. Skj Lenke til kommentar
okjo Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Kloke ord både fra Havåmål og fra deg Ragnar, leva livet Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 Kloke ord både fra Havåmål og fra deg Ragnar, leva livet Mvh Oddmund Takk for kommentaren, og leva livet som Åge Aleksandersen sier/synger. Skj Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Jeg kjenner en som ikke tør å leve fordi han er redd for å dø. Det er bare trist.. Ingen vet når livets reise er slutt, så vi får bare leve de dagene vi får så godt vi kan, tenker jeg. Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Fint vidsomsord, like aktuelt da som nå. mvh Fredrik Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 Jeg kjenner en som ikke tør å leve fordi han er redd for å dø. Det er bare trist.. Ingen vet når livets reise er slutt, så vi får bare leve de dagene vi får så godt vi kan, tenker jeg. Fint jeg får kommentarer knyttet til visdomsordene mer enn til selve bildet. Gode ord fra deg også Helene. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 Fint vidsomsord, like aktuelt da som nå. mvh Fredrik Håvamål har mange ordtak/visdomsord som er gode, mange av de tilpasset sin tid men også mange som holder mål den dag i dag. Takk for kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Kloke ord, der jeg bet meg merke i avsnittet om alderen... Flott dokumentert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 Kloke ord, der jeg bet meg merke i avsnittet om alderen... Flott dokumentert. Takk for den Pål ! Skj Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Hmmmm ? Jeg trodde det i hedensk vikingtid var en stor ære å falle i kamp og at en da kom rett til Valhall hvor en ble tatt i mot med åpne armer og fikk det kjempekult til evig tid. Sikkert ikke veldig stas å bli en gammel skrøpelig viking uten verken alderstrygd eller omsorgsbolig Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 Hmmmm ? Jeg trodde det i hedensk vikingtid var en stor ære å falle i kamp og at en da kom rett til Valhall hvor en ble tatt i mot med åpne armer og fikk det kjempekult til evig tid. Sikkert ikke veldig stas å bli en gammel skrøpelig viking uten verken alderstrygd eller omsorgsbolig Mvh. Rolf Hei Rolf, god analyse du kommer med der. Skj Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Vi får leve livet , det kan vi gjøre noe positivt ut av . . Døden derimot har vi sjelden kontroll over . Mvh Alec Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 14. april 2016 Forfatter Del Skrevet 14. april 2016 Vi får leve livet , det kan vi gjøre noe positivt ut av . . Døden derimot har vi sjelden kontroll over . Mvh Alec Hei Alec, så ening med deg. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg