andersm83 Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Hei. Skal kjøpe meg ny PC, og som overskriften kommer denne kun til å brukes til WoW. Kunne tenkt meg å prøve å havne på rundt 7-8000 inkl. skjerm..... Har satt opp denne: ASUS PCE-N15 N300 Trådløs AdapterBenQ 24" LED GL2450HMSpeedLink RAPAX Gaming TastaturSpeedLink LEDOS Gaming Mus RødCorsair Carbide SPEC-03 Midi Tower SortCorsair VS550 550W KPC Bulk EditionASUS B150M-A, Socket-1151Intel Pentium G4400, Socket-LGA1151Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB)MSI GeForce GTX 750Ti Gaming 2GB PhysXSeagate Barracuda® 1TB Mest usikker på prossesor valg. Er det stor forskjell på denne og f.eks en i3 eller i5? Det jeg har satt opp her havner på 8900 ferdig bygd fra komplett, altså inkl windows. (Har endret litt på Komplett entry gamer - Intel) Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Det er ofte ikke mye respons på wowbygg innpå her og jeg spiller absolutt ikke wow selv Tipper at det oppsettet kommer til å drive wow slik det på den skjermen men noen framtidsrettet løsning kan det vel ikke sies å være. Du har ikke vurdert bruktmarkedet ? Du kan få brukt men vesentlig bedre hardware for samme sum som over. Pcen jeg solgte for 11 nylig var 2-3 gangen i ytelse på det du foreslår å kjøpe nytt f.eks Det blir vanskelig for oss å råde til kjøp av helt middelmådig maskinvare selv på budsjett Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Syns det virker dyrt for en PC med middelmådige specs (dog mer enn nok til wow). Du kan nok få mye mer ytelse fra en brukt maskin. Nytt så syns jeg faktisk flere av komplett sine litt dyrere ferdigmaskiner gir mer for pengene. F.eks denne ville gi mer ytelse og dermed holde i flere år før utskiftning: https://www.komplett.no/komplett-gamer-i25/11069 Prisen er uten skjerm ja, men den lille ekstra kostnaden gir mye bedre allround ytelse. Endret 13. april 2016 av OC-Freak 1 Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Jeg ville heller gått for en bedre prosessor. Denne fra Multicom blir på 7200,- inkludert Win 10 + skjerm så blir den fortsatt billigere og bedre enn den fra Komplett. Skal du opp litt så er denne prosessoren bedre og inkludert Win 10 og skjerm så er du vel fortsatt rundt 9K. Fra Komplett så er dette bra tilbud nå, men da må du ut med penger til skjerm. Fra AMD leverer Multicom denne som inkludert win 10 og skjerm blir rundt 8700,-. Den gir nok best ytelse pga skjermkortet. Til slutt Multicom leverer samme spec som din og inkludert win 10 og skjerm blir det under 8K altså 1000,- billigere. Lenke til kommentar
magr187 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Som jornboss sier, du bør satse på en bedre CPU siden WoW er CPU heavy. Jeg har spilt wow på ok dual core cpuer, det fungerer i helt til du kommer inn i byer, garrison, battlegrounds og raids. Du burde derfor investere i en god quad core CPU. Jeg ville anbefalt denne fra multicom: http://www.multicom.no/multicom-tycho-i516s-fatal1ty-killer/cat-p/c100583/p10632015 Du vil ikke dra ultra og high er kanskje i det tyngste laget det også, men du får en god budsjett pc. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Veldig enig med OC-freak, bedre å legge litt ekstra, så slipper man å skifte det ut med en gang, det blir bare dyrere i lengden. Kjøp billig og ofte, så blir det dyrere enn å kjøpe en gang skikkelig, man betaler dermed for dårligere ytelse. Den OC-freak har linket til vil fint kunne være i noen år, men med en intel Pentium og et 750 ti kort så kjøper du en nesten like dyr maskin som allerede er utdatert, og kanskje må byttes ut om ett år. Noe som blir dyrere i lengden. i3 bør være minimum, og kjøpe intel Pentium er noe jeg vil fraråde på det sterkeste. Skal vi derimot sammenligne i5 og Pentium så vil jeg si at det er et helt annet univers, en pentium prosessor kan ikke sammenlignes med i5, så stor er forskjeller, rett og slett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå