Gå til innhold

AMPED 2 vs. SSX3

BoRsE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For folk som aldri har hatt et brett på beina, eller som er litt wannabe snowboardere er helt sikkert SSX-spillene kulest.

For folk som står på brett og har gjort det en stund er Amped 2 helt klart kulere. Du har mye mer av snowboard-følelsen i Amped. Det er det spillet som tar deg nærmest anlegget uten å faktisk stå der og fryse. ;) Hele greia med "steez", altså poeng for å kjøre med stil, er helt genialt. Det skal lønne seg å kjøre cleant og stilfullt framfor urealistisk og latterlig. :cool:

For min del er Amped 2 en grei trøst nå som vinteren kommer der hjemme i Norge og varmen kommer her i Australia. Går jo glipp av hele snøbrettsesongen hjemme på bjerget :cry: Får vel heller satse på å surfe mer istedet...

Omtalen av Amped 2 ble forresten nettopp publisert

http://gamer.no/art.php?artikkelid=4002

Lenke til kommentar

Jeg har foreløpig ikke spilt hverken amped 2 eller ssx3, men jeg har spilt amped 1 og ssx tricky og tror mye av det avhenger på hva slags spill du liker. Jeg liker realisme og orket faktisk ikke å spille ssx tricky i det hele tatt selv om jeg hadde det.

Og slik vil det nok være for mitt valg når det står mellom amped 2 og ssx3

Lenke til kommentar
For folk som aldri har hatt et brett på beina, eller som er litt wannabe snowboardere er helt sikkert SSX-spillene kulest.

For folk som står på brett og har gjort det en stund er Amped 2 helt klart kulere.

Jeg ser ikke helt hva det har med saken å gjøre. Hvorfor skulle spillegleden ved ett spill være avhengig av om hvorvidt en har/kan gjøre det samme i virkeligheten?

Om en trekker en paralell til andre spill, så ville det si at alle som kan kjøre bil ville foretrekke realistiske bilspill istedenfor f.eks GTA-spillene. Dette er definitivt ikke tilfelle, og da skjønner jeg ikke hvorfor Amped 2 nødvendigvis skal være kulere enn SSX3 for folk som har stått på brett IRL.

Å stemple folk som 'wannabe snowboardere' fordi de foretrekker ett spill fremfor ett annet er ikke veeeeeeldig imponerende debatt-teknikk... ;)

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt hva det har med saken å gjøre. Hvorfor skulle spillegleden ved ett spill være avhengig av om hvorvidt en har/kan gjøre det samme i virkeligheten?

Det går vel på at kontrollene i Amped har litt mer sammenheng med virkelig snowboard kjøring.

Ta for eksempel Warthog kjøringa i Halo. Der snur du kameraet etter hvilken vei du vil at bilen skal kjøre. Du har ikke direkte kontroll over styringa, noe som kan irritere bilentusiaster.

For å dra det litt lenger, så kan du tenke deg et spill hvor du, for å åpne en dør, må trykke på en knapp for å grabb'e noe (dørhåndtaket) og så kikke nedover for å dra det ned, og så gå fram for å åpne dørene. I de fleste spill er det én knapp for å åpne en dør. Kaller man det da urealistisk? Hva vil man ha? Noe enkelt, eller noe realistisk? Det er et spørsmål om smak. Dette døreksemplet kunne selvfølgelig brukes på alt, og med den rette fysikk motoren kunne det blitt riktig kult.

Jeg kan ikke noe om snowboard teknikk, så det kan godt være jeg er helt på jordet her, men jeg innbiller meg at det er noe slik det henger sammen...

Lenke til kommentar

Om en trekker en paralell til andre spill, så ville det si at alle som kan kjøre bil ville foretrekke realistiske bilspill istedenfor f.eks GTA-spillene. Dette er definitivt ikke tilfelle, og da skjønner jeg ikke hvorfor Amped 2 nødvendigvis skal være kulere enn SSX3 for folk som har stått på brett IRL.

Å stemple folk som 'wannabe snowboardere' fordi de foretrekker ett spill fremfor ett annet er ikke veeeeeeldig imponerende debatt-teknikk... ;)

Jeg snakker ut fra erfaring egentlig. Jeg har en masse kompiser som har stått brett siden tidlig 90-tall, noen enda lenger. De fleste foretrekker stilen i Amped framfor SSX, nettopp fordi det er nærmere det de driver med sjøl.

Jeg stempler ikke alle som liker SSX som wannabe, men sier at folk som ikke har snøring på brett gjerne foretrekker SSX. Det er iallfall min erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg er selv en ganske aktiv snowboarder, som egentlig ikke synes ssx3 og amped2 kan sammenlignes..

Selv om jeg personling, som nevnt før, liker ssx bedre enn amped, vil jeg si at disse to spillene er av helt forskjellige sjangre!

Derfor er spillene bra på hver sin måte..

Amped 2 preges av realitet og grafikk, mens ssx er mere morrospill for de som liker å leke seg i lufta og ha det mojjosamt.

Det er nesten så en ikke kan kalle ssx3 for et snowboardspill engang, mere ett arcade game.

Men det som jeg foretrekker med SSX er at det er en helt ny type spill!

Kan du nevne ET annet spill (bortsett fra forgjengerene) som ligner på ssx..

Coolboarders er det nærmeste jeg kan tenke meg..

Amped 2 kommer nok til å stå på hylla sammen med alle de andre snowboardspillene, for det er virkelig et klassisk spill..

Alle har jo hver sin smak, og jeg vil nok si at jeg foretrekker SSX 3!

:thumbs::thumbs::thumbs:

Lenke til kommentar

Den klare vinneren av snowboard-spillene på Xbox er Transworld Snowboarding. Hverken Amped 2 eller SSX 3 kan måle seg med kontrollene og jeg synes at grafikkmessig så klarer de så vidt å passere TS, og på noen områder klarer de det ikke. Også mulighetene for å kjøre utfor løypa er bedre i TS enn i de to nevnte spill.

Vet ikke hvor utbredt dette spillet er, men liker du snowboard-spill så synes jeg at dette utkonkurrerer de to andre "store" spillene som nettopp har komt.

Lenke til kommentar
Den klare vinneren av snowboard-spillene på Xbox er Transworld Snowboarding. Hverken Amped 2 eller SSX 3 kan måle seg med kontrollene og jeg synes at grafikkmessig så klarer de så vidt å passere TS, og på noen områder klarer de det ikke. Også mulighetene for å kjøre utfor løypa er bedre i TS enn i de to nevnte spill.

Vet ikke hvor utbredt dette spillet er, men liker du snowboard-spill så synes jeg at dette utkonkurrerer de to andre "store" spillene som nettopp har komt.

Jeg har TSWS stående i hylla, men ble skuffa over at det er så altfor trange og smale baner.

Ellers virka det ganske ok, bra grafikk hadde det og kontrollene var gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...