AnonymDiskusjon Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Jeg leser stadig ting som:"Hvis noen dumper deg pga at du er feit er de overfladiske""Hvis noen avviser deg pga at du er skallet er de ikke noe å samle på""Hvis noen avviser deg pga små pupper er de dumme uansett""Hvis noen avviser deg pga at du jobber som trailersjåfør er de ikke verdt det""Hvis noen dumper deg pga at du blir deprimert så er de douches" Os.v.Dere skjønner? Konkrete grunner er aldri akseptert.Hvis noen derimot sier diffuse ting som "Nei, vi hadde bare ikke kjemi" eller "jeg er ikke tiltrukket lenger" eller "vi er for ulike" så er det godkjent. Selv om det kanskje ligger noe mer spesifikt bak?Finnes det egentlig noen spesifikke sosialt aksepterte grunner for å dumpe/avvise noen, som man kan fortelle om? Eller må man bare dra dette med "ingen kjemi"? Anonymous poster hash: 80923...cd1 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Er vel temmelig sosialt akseptert å avvise noen fordi man ser de mer som en venn. Eller at man bare ikke har de rette følelsene. Å blande inn yrker, ting med utseende osv blir bare teit. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Du lister opp ting som folk sier til venner for at de skal føle seg bedre. For å være ærlig så trenger du ingen grunn til å slå opp med noen, at du ikke vil være i forholdet er grunn nok. 1 Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Ærlighet finnes ikke så ofte i den "vi har date'a en måned nå, og jeg vil avslutte ting"-situasjonen. Folk er feige og mangler ryggrad. Da tar de dårlige halvveis forklaringer som bare gjør den andre part usikker og småforbanna. Ganske artig når de egentlig ikke vil få den andre parten sur ved å være diffus. Så er det jo nøyaktig det som skjer når man ikke er ærlig. Dating-gamet as. It's fucked up. Men, vi faller alle oppi det som singel fra tid til annen. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Jeg liker små pupper, selv om det går i mot min biologiske programmering. (Vide hofter og store pupper for å gi avkommet mitt de beste sjansene til å overleve). Så det er mer som gjelder enn det å være venner etter noen har slått opp. Endret 13. april 2016 av Dr Jones Lenke til kommentar
Myst Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Du lister opp ting som folk sier til venner for at de skal føle seg bedre. For å være ærlig så trenger du ingen grunn til å slå opp med noen, at du ikke vil være i forholdet er grunn nok. Det er jo ikke det. Man gjør ikke annet enn å såre den andre personen. Som zeebra sier bør man være helt ærlig, uansett hvor brutal den er. At noen mener det er pga utseende, yrke, økonomi, osv, det går på personlig preferanse. Ja, det svir jævlig å høre sannheten, men det er det som må til. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Jeg bare påpekte at du egentlig ikke trenger noen grunn til å slå opp med noen, at du ikke vil lenger burde holde mer enn nok.Det er greit å si sannheten, men husk at det ofte kan gjøre mer skade enn det det hjelper på. ''Du er bare ikke pen nok for meg'', ''Du er ikke bra nok i senga for meg'', ''Du er en jævla bitch'', ''Du er en skikkelig drittsekk'', ''Pikken din er for liten'', ''Fitta di er bare for laus for meg...'' - er alle gyldige grunner til å slå opp med noen, men ærlig talt du trenger ikke å knuse personen sin selvtillit selv om du skal videre fra denne personen. Ha litt takt. 2 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Hvis man ikke har noen grunn for å slå opp, hvorfor slå opp og ødelegge forholdet da? Ser du den (manglende) logikken i det? Klart man skal ha takt da, at sannheten er brutal, betyr ikke formidlingen av det skal være like ille. Nøkkelordet er kommunikasjon. Er det noe man ikke er fornøyd med, så prater man om det. Man må knuse noen egg for å lage omelett, det er sånn det fungerer. I bunn og grunn handler det ikke om å knuse noens selvtillit, men å avslutte forholdet. Og det trenger man en gyldig grunn til, som kan forklare på en god måte. 1 Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 ^Myst, helt riktig. Er selv 25 nå og i fast forhold. Aldri hatt det bedre. Herlig situasjon. Ler av meg selv når jeg tenker tilbake på når jeg var 22 og date'a jenter på rundt 19-20. Helt forjævlige å forholde seg til de fleste jenter som er i den alderen. Vinden snur på null komma niks og de fleste har ikke peiling på hvordan man kommuniserer på en ok måte. Noen sa jeg farvel til selv, andre avsluttet ting på en helt idiotisk måte. Mye rare hendelser og unødvendig drama. Folk må rett og slett lære seg å være ærlige OG hyggelige. Virker som mange tror de sårer noen ved å være ærlige. Det behøver ikke være sånn hvis du har litt sosial IQ og er litt streetsmart i hvordan man trår. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 Noen tar den klassiske varianten: Kjøre noen helt ned i avgrunnen og totalt blotte personen for selvtillit gjennom en lang stund med emosjonell manipulasjon og borderline voldelige tendenser, for så å dumpe personen og fortelle andre at han/hun var så deprimert, sjalu og hadde så dårlig selvbilde. Anonymous poster hash: d68db...26d 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Nope. Skulle likt å se en kar si "nei vettu hva jeg godtar ikke forklaringen din! Vi er fortsatt sammen!". Det er ikke sånn realiteten fungerer. Edit: jeg er forlovet og har planer om å gifte meg til sommeren, så LITT om forhold vet jeg nok.. Endret 13. april 2016 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Virker som mange tror de sårer noen ved å være ærlige. Det behøver ikke være sånn hvis du har litt sosial IQ og er litt streetsmart i hvordan man trår. Det er jo nettopp det som er poenget man prøver å få fram her. Har man sosial IQ sier man ikke "jeg slår opp med deg fordi du er for feit/stygg/ekkel/teit". Da sier man "vet du, dette funker ikke for meg lenger så vi må gå hver til vårt". 1 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Joda, Henrik, er egentlig sånn man burde starte slå-opp-prosessen, men har motparten også snev av SIQ, så vil vedkommende gjerne vite hva som er problemet, og prøve og løse det. Da er det jærska vanskelig holde maska og forklare ting uten å virke sårende. Derfor tror jeg mange tar den lette veien og lyver. Men det spørs også hvor lenge man har vært sammen. Om man har bare vært sammen i få måneder, er det enklere om man har vært partnere i mange år. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Hvis man ikke har noen grunn for å slå opp, hvorfor slå opp og ødelegge forholdet da? Ser du den (manglende) logikken i det? Klart man skal ha takt da, at sannheten er brutal, betyr ikke formidlingen av det skal være like ille. Nøkkelordet er kommunikasjon. Er det noe man ikke er fornøyd med, så prater man om det. Man må knuse noen egg for å lage omelett, det er sånn det fungerer. I bunn og grunn handler det ikke om å knuse noens selvtillit, men å avslutte forholdet. Og det trenger man en gyldig grunn til, som kan forklare på en god måte. Man slår opp fordi man ikke har lyst mer. Det må jo være lov, selv om man ikke kan gi en god redegjørelse for hvorfor, som motparten aksepterer. Man velger jo ikke hva man trives med eller når man går lei. Det er heller ikke alt man er misfornøyd med som lar seg endre. Du kan ikke bare bestemme deg for å bli en mer interessant person hvis det er problemet, i hvert fall ikke på så kort sikt at du kan forvente at en kjæreste skal vente. Hvis problemet er hårtap eller størrelsen på ulike ting, kan det være langt vanskeligere å endre. 1 Lenke til kommentar
Loverdose Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Altså, om jeg finner en type en dag som jeg liker på alle mulige måter, bortsett fra at han er ekstremt dårlig i senga og der er andre kvaliteter ved han som er vanskelig/umulig å forandre, så dumper jeg han med setningen "der er ikke kjemi". Jeg spyr ikke ut detaljer om hvor dårlig han er i senga og hvor teit humor han har og slike ting. Det går fint an å dumpe noen uten å tråkke ihjel selvtilliten deres, og kan man unngå det, så gjør man det. Det handler ikke om å mangle ryggrad, det handler om å være snill og hyggelig, egentlig. Om personen derimot oppriktig vil vite hva som er problemet, så er det jo bare å si det som det er, men velge sine ord med omhu for å gjøre minst mulig skade. Man kan eventuelt bare holde seg unna dating av overfladiske mennesker, så går det bra. Disse har en tendens til å snakke rett ifra levra uten å tenke over at ordene som kommer ut kan sette permanente sår hos vedkommende som får dem servert. Det har absolutt ingenting for seg at du som mann sier til ei dame at hun har for små pupper, så du må dumpe henne. Det resulterer kun i at denne frøkna går rundt med tanker om at menn ikke liker små pupper og/eller at puppene hennes ikke er bra nok. Har dama derimot en god porsjon selvtillit kan det hende det ikke knekker henne, men selvtillit er en mangelvare i dagens samfunn. Liker man ikke en person så liker man ikke en person, og da drar man klassikeren om at det er dårlig kjemi eller at man ikke passer sammen fordi dette faktisk er sant. Man passer ikke sammen. Det har igjen, ingenting for seg, å detaljere hva som er problemet, når det høyst sannsynlig er noe vedkommende i nær fremtid ikke kan få forandret på, eventuelt ikke vil forandre på. Man skal ikke forandre seg som person for å få en annen person til å like en. En skal være seg selv slik en vil være, også får dem som liker en, like en. 2 Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Det er jo ikke snakk om å forklare ALT som man syns er feil med personen. Det er snakk om å ha en, kall det god grunn. En plutselig melding eller slik ala "Tror ikke dette er så lurt mer..." og en blokkering fra alt av sosiale medier er ikke veien å gå. Har ikke vært borti så mange av de, men har flere kompiser som er oppegående som ikke driter seg ut med jenter, men har likevel vært borti en del jenter som dra den som avslutningssetning.Da er de ikke snille og hyggelige, de er utrolig dumme og mangler det som kalles folkeskikk. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Mangel på folkeskikk = prøve å ikke knuse personens selvtillit når man slår opp. Så da vet vi det! Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Kjære vene da, folkens. Det må jo ikke være enten full opplisting av alle småfeil og mangler, eller en kort melding "det funker ikke" og full ignorering. Jeg synes Loverdose sa det ganske greit jeg. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Mangel på folkeskikk = prøve å ikke knuse personens selvtillit når man slår opp. Så da vet vi det! Du knuser ikke selvtilliten til noen ved å faktisk gjøre opp for deg på en ordentlig måte. Det er noe jenter må innse. Vi tåler mer enn dere tror. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå