Gå til innhold

XP2600 problem

madcat

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en ny xp2600 idag, byttet den med min gamle xp 2000, men da jeg startet oppp, gikk det virkelig treig. I kontrollplanel under system stod det at det er en xp1800, med 1,5 ghz. Hva er feil? Har ett msi kt4 ultra hovedkort. Prøvde å stillecpu fsb i bios til 133( xp200 kjørte alltid på den) det var da den viste seg som en xp1800. Hvis jeg kjører mer da får jeg bare en svart skjerm. På fsb100 ligger den og lunker på 1.15ghz

Endret av madcat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det vet jeg ikke, men det jeg kan se i bios er blant annet, spread spectrum +-0.25%, CPU FSB Clock 100Mhz( den kan jeg stille opptil 133 før jeg får svart skjerm) og CPU ratio som jeg har på auto , men kan stilles også på X6-X15,men hvis ejg har annet enn auto da får jeg svart skjerm igjen, ingen ting som heter multiplier....

Lenke til kommentar
AMD Athlon XP 2600+ / 2.08 GHz prosessor

FSB=166

RATIO: (2080MHz/166MHz=)12.5

PS: pread spectrum +-0.25% <- sett denne til 0 om du overklokker!!!

Dette gjelder ikke for Barton versjonen av XP 2600+. Klokkehastighet her er 1,92 GHz. = multiplier på 11,5.

XP 2600 finnes forøvrig i tre utgaver, den første som kom var basert på Thourougbred "A" og hadde 133 (266) MHz FSB. Neste versjon var Thoroughbred "B", med ni-lags PCB, og kjørte på 166 MHz FSB.

Den siste versjonen (som er knapt en mnd. gammel) er Barton, fortsatt med 166 MHz FSB, men litt lavere klokket.

Dersom BIOS rapporterer feil navn på CPU, er det fordi den ikke kjenner den igjen. (Som sagt, Barton-utgaven av XP 2600 er helt ny...)

En BIOS-oppgradering burde løse dette.

(edit: litt for mange linjer)

Endret av hilram
Lenke til kommentar

Du har rett...

hentet fra www.komplett.no som har motstridende info:

Oversikt

Produktbeskrivelse AMD Athlon XP 2600+ / 2.08 GHz prosessor

Produkttype Prosessor

Prosessortype AMD Athlon XP

Prosessorantall 1

Ytelsesindeks 2600+

Klokkehastighet 2.08 GHz

Busshastighet 333 MHz

Cache-minne L2 Pipeline Burst - 512 kB

Kompatible spor 1 x prosessor - Socket A

og

AMD Athlon XP2600+ 1.917 Ghz Barton

- Socket A 333MHz bus, 512kb På lager: 500+  983,- 895,- 

Det er 2800+ B som har 2.08

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...