Gabri3L Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Jeg fikk forslag om å bli venn med en dame jeg kjøpte et telt hos på finn.no. Hvordan dette gikk til kan jeg ikke forstå. Jeg har ikke linket finn til facebook, vet ikke om det er en mulighet engang. Hvordan kan det skje? Det er en dame hvorpå jeg ikke har noen bekjente som engang bor i samme fylke. Jeg ser det som rimelig å anta at facebook har tilgang til mer data enn de strengt tatt bør ha. Hun har nok sjekket profilen din. Ikke verre enn det Huffda, så alle jeg har "sjekket" får opp meg som mulig venn? Da vet jo "alle" at jeg har vært å snoket.... Ikke bra, trodde ikke det var mulig å se hvem som har sjekket profilen. Du har facebook på mobilen. Case closed. Er ikke mer mystisk enn det. Så lenge du har logget inn på facebook appen, vil den sjekke telefonnummerene i loggen din. Jeg solgte noe på finn.no, og fikk tekstmelding fra en ung gutt som ville kjøpe den. Jeg skjønte at han var ganske ung og ba han om å be moren eller faren kontakte meg. Fikk så tekstmelding fra moren. 2-3 dager senere dukket begge opp i "Kjenner du" listen min. Det er fremdeles ikke mulig for folk å se hvem som har besøkt ens egen facebook side, så det er bare å fortsette å "stalke". Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 20. april 2016 Forfatter Del Skrevet 20. april 2016 Så har dette skjedd igjen. Jeg var på boligvisning hos en dame på mandag. Hun fikk mobilnr mitt, og sendte meg tekstmelding om at hun har fått inn bud. Jeg har ikke hatt noe kontakt med henne utover det. Jeg har ikke lagret telefonnr hennes på mobilen min. Nå kommer også hun opp på facebook ? Jeg lurer veldig på hvordan Facebook får tak i dette? Som tidligere nevnt har jeg facebook appen på telefon, men bruker den aldri. Jeg har da også fått sms fra andre mennesker som aldri kommer opp på Facebook. Hvis hun har søkt meg opp på Faceboook (jeg har ikke noe imot det), og hun derfor kommer opp under "kjenner du", så er jo dette en måte å se hvem som har vært inne på profilen min, noe som jeg ikke trodde skulle være mulig. Hvis det er sånn at man kan se hvem som har vært inne på profilen, siden de kommer opp som venneforslag, så synes jeg Facebook bør gjøre noen endringer, og kanskje opplyse om det. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Jeg er også nysgjerrig på hvordan Facebook foreslår venner. I dag greide den å foreslå ei dame fra Kina jeg tilfeldigvis møtte på en flyplass i Newcastle i 2013 uten å utveksle kontaktinfo annet enn fornavn. Hun hadde et navn som var vanskelig å uttale, så jeg har nok aldri søkt på navnet hennes. På dette tidspunktet hadde telefonen min knapper, og jeg var ikke innom Facebook under oppholdet i England. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå