Khrathrox Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Hei! Jeg har en ASUS K551LB (som dere kan lese mer om dersom dere går på underkategorien "Maskinen fungerer ikke" og finner tråden "Windows installasjon henger på Installerer Oppdateringer"), som har en ødelagt HDD. Denne maskinen er en maskin som er min søsters, og jeg har lovet at jeg skal fikse denne maskinen for henne. Jeg skulle installere Windows 10 på den før jeg visste at HDDen ikke fungerte, og jeg kom ca 75% inn i instalalsjonen. Jeg fikk en feil, og maskinen hang, og jeg endte opp med å måtte manuelt partisjonere hele HDDen på nytt. Det var da jeg såg problemene dukke opp. Etter at jeg hadde restartet maskinen en 5. gang, såg jeg ikke HDDen bli gjenkjent av installasjonsprogrammet. Jeg hørte deretter at disken lagde noen rare lyder som jeg kunne identifisere som Skrivehode ødelagt. Jeg har nå kontaktet ASUS om å få ny HDD, men siden de refererte meg til (www.asusparts.eu) har ingen disk for denne maskinen. Jeg lurte derfor på; er det noen her som kan peke meg i rett retning av hvor jeg kan finne en ny HDD billig til denne maskinen? Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 (endret) Vil tro at du kan bruke hvilken som helst 2,5" HDD? Evt SSD. https://prisguiden.no/kategorier/harddisk-ssd?f[65][]=2.5%20tommer Endret 12. april 2016 av chairgame Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Skal du først skifte så anbefaler det å gå for en SSD. Brukeropplevelsen blir garantert mye bedre om du går fra en HDD (snurredisk).Er det ikke garanti på PCen? Hvor og når ble den kjøpt? Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 12. april 2016 Forfatter Del Skrevet 12. april 2016 Skal du først skifte så anbefaler det å gå for en SSD. Brukeropplevelsen blir garantert mye bedre om du går fra en HDD (snurredisk). Er det ikke garanti på PCen? Hvor og når ble den kjøpt? Hei! Takk for kjapt svar! Jeg vet dessverre ikke om maskinen er under garanti.. Den ble kjøpt for ca. 2 år siden hos Dustin Home Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Skal du først skifte så anbefaler det å gå for en SSD. Brukeropplevelsen blir garantert mye bedre om du går fra en HDD (snurredisk). Er det ikke garanti på PCen? Hvor og når ble den kjøpt? Hei! Takk for kjapt svar! Jeg vet dessverre ikke om maskinen er under garanti.. Den ble kjøpt for ca. 2 år siden hos Dustin Home Du har vel uansett 5 års reklamasjon i Norge, så hør med dem. Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 12. april 2016 Forfatter Del Skrevet 12. april 2016 Skal du først skifte så anbefaler det å gå for en SSD. Brukeropplevelsen blir garantert mye bedre om du går fra en HDD (snurredisk). Er det ikke garanti på PCen? Hvor og når ble den kjøpt? Hei! Takk for kjapt svar! Jeg vet dessverre ikke om maskinen er under garanti.. Den ble kjøpt for ca. 2 år siden hos Dustin Home Du har vel uansett 5 års reklamasjon i Norge, så hør med dem. Jeg har som sagt kontaktet ASUS ang. problemet, men de kan ikke hjelpe meg. Er derfor jeg er på jakt etter en ny HDD/SSD til denne maskinen Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 12. april 2016 Forfatter Del Skrevet 12. april 2016 Har nå fått tips om en Samsung 850 Evo i en annen tråd jeg startet her tidligere. Jeg har bestemt meg for å gå for denne. Lenke til kommentar
Koven Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Har nå fått tips om en Samsung 850 Evo i en annen tråd jeg startet her tidligere. Jeg har bestemt meg for å gå for denne. Et smart valg Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Skal du først skifte så anbefaler det å gå for en SSD. Brukeropplevelsen blir garantert mye bedre om du går fra en HDD (snurredisk). Er det ikke garanti på PCen? Hvor og når ble den kjøpt? Hei! Takk for kjapt svar! Jeg vet dessverre ikke om maskinen er under garanti.. Den ble kjøpt for ca. 2 år siden hos Dustin Home Du har vel uansett 5 års reklamasjon i Norge, så hør med dem. Jeg har som sagt kontaktet ASUS ang. problemet, men de kan ikke hjelpe meg. Er derfor jeg er på jakt etter en ny HDD/SSD til denne maskinen Har du kontaktet Dustin...? Du har som nevnt 5 års reklamasjonsrett, men du må forholde deg til de du kjøpte den av. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå