Gå til innhold

Rettigheter i forhold til retur


Anbefalte innlegg

Kjøpte et demo hovedkort hos Komplett her for et par uker tilbake. Det viste seg at det var feil på kortet og etter at jeg sjekka hva som stod på kortet viste det seg at det var et annet kort enn jeg hadde bestillt også. Uansett fikk brev om kreditering i dag men det var bare på kjøpesummen av kortet - det inkluderte med andre ord ikke frakt eller retur. Må innrømme jeg ble overrasket tenkte at siden de har sendt meg både feil kort og det er feil på så skulle ikke jeg tape på det ihvertfall. Nå har jeg jo plutselig betalt nesten 300 kroner for ingenting.

 

Før jeg anklager Komplett for noe som helst så skal det sies at jeg nettopp kom hjem og leste dette brevet - har derfor ikke kunnet kontakte dem og spørre. Siden de nå er stengt for helgen tenkte jeg likevel å spørre hvilke rettigheter jeg har i denne sammenhengen evt. om noen har lignende erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv noe som sendes i retur til komplett, der står det klart at jeg må betale frakt til dem og ikke oppkrav. Når jeg får ny vare så kommer den ikke i oppkrav til meg.

 

Vil anbefale deg å sende en mail til Komplett (så får du skriftlig svar isteden for noe muntlig), dem ordner nok opp, men husk vær høfflig i ordlyden.

 

Edit: Du kan jo eventuelt ringe ditt lokale forbrukerkontor mandags morgen for å få opplyst dine rettigheter.

Endret av Mr.Anderson.
Lenke til kommentar

Hvis du benytter angrefrist, det ser jo sånn ut da du får melding om kreditering, så er du pålagt å betale frakt tilbake til butikken. Hvis det derimot er en retur som komplett skal behandle (rep. eller andre feil) har du krav på å få refundert utgiftene dine til porto (fortsatt ikke lov med oppkrav). Dette er det ingen automatikk i, men du må legge ved et brev hvor du fremmer kravet ditt om refundering av porto, og kontonr. Legg i tillegg ved kvitteringen fra posten.

Endret av enden
Lenke til kommentar

Takker. Skal jo uansett ta kontakt med dem på mandag - selvfølgelig i høflig ordelag jeg er da ikke 14 lengre. He he faktisk nesten dobbelt så gammel (urk!). Ville bare ha et par tips først. Siden det ikke er snakk om angrefrist men en feil som de er skyld i tenkte jeg det gikk automatikk i det hele. Synd det ikke er tilfelle men ok.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått kreditert frakten men ikke returportoen da det ifølge komplett.no er snakk om angrefrist. HALLO!?! Her får jeg et annet produkt enn det jeg har bestillt og i tillegg er det feil på det! - Dette har jeg dessuten forklart 4-5 ganger nå. Hvordan i huleste kan det være angrefrist? Vel har sendt avgårde en ny mail hvor jeg litt strengere forteller at jeg ikke synes det er spesielt rettferdig at jeg må betale for en feil de har gjort. Har bare hatt gode erfaringer med Komplett.no før men så har jeg aldri hatt noen retur før heller da. De burde jo heller tenke på kundene enn noen skarve kroner. Må innrømme at det er mer prinsipp enn pengene det gjelder. Noen burde begynne å skjønne denne enkle formelen:

 

pris + kundeservice = ekte pris

 

Jeg betaler heller noen kroner mer hvis servicen er god enn å sitte med et billigere produkt og postkassa full av skjegg hvis det er feil på det.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg forstod det av den første posten din så er det snakk om angrefrist her. Hvordan har du gått fram i denne saken?

Kvelden jeg fikk kortet så begynte jeg selvfølgelig å sette sammen maskina. På eska til kortet står det samme som jeg hadde bestilt: Abit IT7-Max2 med i845E chipset. Når jeg skal boote så skjer det fint lite, selv om av og til så kommer jeg ihvertfall til BIOS. På en av turene inn dit ser jeg i BIOS-strengen at det står i845PE chipset og jeg begynner å ane uråd. Etter litt undersøkelser finner jeg ut at det er et IT7-Max2 versjon 2. - Hadde aldri bestilt hadde jeg visst at det var basert på i845PE da det er en del problemer med det chipsettet og noe anna hardware jeg har. Det viser seg at det er en revisjon av kortet som aldri skulle vært lagt ut for salg (ikke standard PCB osv) - derfor feil eske. Etter å ha prøvd kortet i 3 maskiner så var jeg sikker på at det var feil på det og jeg kontaktet komplett og forklarte ståa. Fikk forklart at jeg kom til å få tilbake både frakt og retur-utlegg. Så går jeg mailveien og får ingen beskjed om at jeg ikke får tilbake pengene. Får bekreftet at returen er gått gjennom og at den er godkjent. Deretter får jeg brev om at jeg kun er kreditert for summen av kortet. Sendte mail igår om at jeg synes jeg burde få kreditert for frakt og retur også og fikk mail tilbake om at de kunne de godt skjønne - det skal vi ordne. Får så mail om at jeg er kreditert pengene for frakten men at returen må jeg betale siden det er snakk om angrefrist. Jeg har aldri gått med på at det er en angrefristsak og på retur på min konto (på komplett sine sider) er feil/diverse ført opp som grunn. Jeg har ingen planer om å gi meg på dette men har gått frem på en veldig klar og høflig måte - derfor irriterer det meg at de "overser" det jeg har skrevet gang på gang. Har ikke hørt noe mer etter at jeg sendte den siste mailen hvor jeg skrev at jeg syntes det var vanskelig å godta at jeg skulle betale for en feil de har gjort. Får vel bare vente og se.

Lenke til kommentar

Da regner jeg med at avtalen du hadde var at kortet skulle returneres og du skulle få igjen pengene - altså heve kjøpet.

Har du trykket på linken for angrefrist? I så fall så er det en annen kundekonsulent som har tatt forespørslen, og han følger bare reglene. Du har ikke krav på refundering av porto. Å fortsette å krangle med han fører nok ikke fram, fordi han, som sagt, kun følger reglene

 

Har du mailen hvor det står at alle utgifter skal refunderes? I så fall ta direkte kontakt med den personen pr telefon. Dropp mail, det blir det bare mer surr av.

 

Det er tydeligvis en glipp i kommunikasjonen internt her (og det er lett å se at sånt kan skje) Det er synd for deg som kunde, men det bør ikke være noe problem så lenge du kan dokumentere avtalen som er gjort mellom deg og førstemann du snakket med.

 

 

Det jeg synes er rart er at dere ikke har gjort en deal hvor komplett har sagt at du skal sende inn kortet til de, så tar de og sender deg riktig kort (eller sansynligvis et enda bedre ett uten vederlag)

Lenke til kommentar
Har bare hatt gode erfaringer med Komplett.no før men så har jeg aldri hatt noen retur før heller da. De burde jo heller tenke på kundene enn noen skarve kroner. Må innrømme at det er mer prinsipp enn pengene det gjelder. Noen burde begynne å skjønne denne enkle formelen:

 

pris + kundeservice = ekte pris

 

Jeg betaler heller noen kroner mer hvis servicen er god enn å sitte med et billigere produkt og postkassa full av skjegg hvis det er feil på det.

Er så enig, så enig.

 

Har lagt igjen ganske mange tusinger på Komplett.no de siste årene, og har generelt sett vært godt fornøyd med servicenivået både på retur og på salg. Men i det siste har ting begynt å gå litt feil vei synes jeg. Møter uvilje når jeg skal legge inn ting i ordrene mine, og har fått feil produkter / defekte produkter, noe som ikke har skjedd en eneste gang før.

 

Det spørs om det er mye å gjøre til dem der nede, men det skulle ikke gå ut over oss som kunder. Det er jo tross alt oss de lever på?

 

Når dette er sagt så har jeg ingen planer om å droppe Komplett.no for dette. Jeg vil imidlertid notere meg hvordan de svarer på mine henvendelser en stund fremover, da jeg også har handlet med PS Data, og møter en helt annen tone der for tiden.

 

Når det gjelder din problematikk, så er det bare å stå på! Du har alle rettigheter på din side, og selv om det ikke er mange kronene det er snakk om, så bør rett være rett!

 

Lykke til!

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...