Gå til innhold

Import av matvarer fra utlandet

HansJorgen

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper dette er den riktigste tråden for det jeg lurer på. Jeg har lyst til å starte et eget lite firma hvor jeg ønsker å importere en del matvarer (tørrvarer) fra utlandet (EU land). Jeg har undersøkt en god del i forhold til toll og regler, men det er ikke der jeg finner det største problemet. Mange av varene jeg ønsker er ting som man typisk ikke får tak i fra grossister i Norge, selv om noe kan jeg få tak i derfra. Jeg har brukt mye tid på å prøve å finne konkrete grossister i utlandet som kan sende til Norge. Jeg er klar over at jeg må registrere meg som førsteimportør etc. eller evt. benytte en speditør.

Vet noen hvor de mange butikkene som selger f.eks. asiatiske varer importerer fra? Kan ikke se for meg at de får tak i alt fra Asko eller andre grossister i Norge, men kanskje jeg tar feil? Håper noen har nyttig informasjon for å sende meg på rett spor, for jeg har vært i et blindspor lenge nå.

Mvh.

Hanse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke spørre hos noen av de butikkene som har spesielle utvalg.

Men moen aktører som importerer matvarer er Oluf Lorentsen, Villa Import AS, Asian Food Import AS, HG Import AS, Mandarinen Import & Engros AS.

Du er klar over at du må være registrert som importør hos Mattilsynet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...