studine94 Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Jeg fikk tilbud om jobb, i ett år. Jeg fikk nylig beskjed om at de måtte revurdere om de ville gi meg tilbudet grunnet ulike årsakser. ble naturlig nok skuffet over dette da jeg har jobbet hardt for å bli tilbudt jobben. Jeg har tolket det som at jeg ikke får jobb der, og har da søkt skole. likevell er jeg redd for at de skal tilby jobben IGJEN, selv sa jeg at jeg ville jobbe ett år før skole men nå vil jeg rett og slett bare gå på skole. Hva skal jeg si da om de tilbyr jobben? Er det dumt å takke nei, da jeg har søkt skole og blant annet fått tilbud om en annen, godt betalt sommerjobb? takk for svar. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Dersom du fikk tilbud om å jobbe eit år, og du takka ja til det så har i utgangspunktet arbeidsgiver bundet seg til ein slik arbeidsavtale. Arbeidsgiver kan ikkje då berre trekke jobbtilbudet utan at du samtykker. Om arbeidsgiver ikkje vil ha deg i arbeid likevell så må ein følge dei vanlige reglane for oppsigelse. I mangel på inngått arbeidsavtale så er det standardbetingelsane etter arbeidsmiljølova som gjeld. Det ser uansett ut som at du har samtykka eller berre akseptert at du ikkje får jobb likevell. Om du då får eit nytt tilbud no så har du ingen forpliktelsar til å takke ja. Dersom du vil ha jobben likevell, så må du sjekke opp kva forpliktelsar du har inngått med skulen og sommarjobben. Det er ikkje gitt at du berre kan droppe skuleplassen og sommarjobben om du har inngått ein avtale om dette. Følgane med å ikkje benytte seg av skuleplassen treng ikkje å være så store, men det kan få betydning for din rett til å fortsette skulegangen seinare. Det største problemet er nok om du har takka ja til sommarjobben og du no etterpå også takkar ja til den andre jobben. Då har du forplikta deg til å jobbe begge plassane. Dersom dei to jobbane kræsjer slik at du kun klarer å oppfylle dine forpliktelsar på ein av arbeidsplassane så kan du bli holdt erstatningsansvarlig for det tap som arbeidsgiver har ved at du ikkje jobber. Det er derfor svært viktig at du ikkje inngår avtalar, verken skriftlig eller muntlig utan at du er heilt sikker på at du kan oppfylle din del av avtalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå