Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

RIAA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inntil videre kan man laste ned opphavrettighetsbeskyttet materiale til privat bruk, men det er ikke lov å formidle dette videre.

Her blir reglene forandret til neste år, som en tilpasning til EU's ifosoc-direktiv (eller noe sånt). Så da blir det straffbart også å laste ned.

Lenke til kommentar
Her blir reglene forandret til neste år, som en tilpasning til EU's ifosoc-direktiv (eller noe sånt). Så da blir det straffbart også å laste ned.

Dette er prinsipiellt sett helt skrullete etter min mening. Nå er jeg riktignok ingen jurist og takk og pris for det :p:

Tankeeksempel:

1. Jeg legger inn en piratkopiert film på serveren min.

2. Jeg døper om fila til "fedora_core_1.iso", en linuxdistribusjon som er gratis og fritt distribuerbar.

3. Folk laster ned piratkopiert materiale uten at de er klar over det.

Kan man virkelig klandre stakkars mennesker for noe sånt?

Jeg mener ihvertfall det må mer til for å anklage noen for piratvirksomhet enn at de laster ned en fil fra internett.

Og til slutt: Si nei til EU, og få Norge ut av EØS! Vi er uansett bare et lite fisleland og en gjeng med bønder så hvorfor prøve å være noe vi ikke er?

Lenke til kommentar

Tankeeksempel:

1. Jeg legger inn en piratkopiert film på serveren min.

2. Jeg døper om fila til "fedora_core_1.iso", en linuxdistribusjon som er gratis og fritt distribuerbar.

3. Folk laster ned piratkopiert materiale uten at de er klar over det.

Kan man virkelig klandre stakkars mennesker for noe sånt?

Jeg mener ihvertfall det må mer til for å anklage noen for piratvirksomhet enn at de laster ned en fil fra internett.

Juridisk sett er dette en ulovlig handling. Men det ville ikke ha vært lett å få noen dømt i en slik sak. Det blir artig å se hvordan dette utvikler seg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...