Dåshild Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Hei! Har en Lenovo g50-80 som ikkje skrir deg på, kjem ikkje lenger enn Lenovo splash screen, står lenovo med kvite bokstaver på svart bakgrunn. Prøvd alt det vanlige typ ta ut batteri, holde inne avknapp osv. Kom opp ei feilmelding en gang før så skjedde det samme men da funka den etter eg tok ut batteriet. Samme feilmelding kom no men denne gangen får eg den ikkjentil igjen. Huska ikkje feilmeldinga. Ka kan eg gjere? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Ta ut harddisken og se om den kommer videre. Lenke til kommentar
Dåshild Skrevet 12. april 2016 Forfatter Del Skrevet 12. april 2016 Fikk opp boot failed og EFI network for ipv4 failed Lenke til kommentar
Dåshild Skrevet 12. april 2016 Forfatter Del Skrevet 12. april 2016 Satte i harddisken igjen men fikk opp at network boot failed da og. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Gå inn i BIOS, se om harddisken er listet der, og står ført opp som boot device før nettverk. Dersom den ikke kommer opp noe sted, er disken ikke tilgjengelig for oppstart, og kan være problemkilden (les: disken er FUBAR). Lenke til kommentar
Dåshild Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 På hard drive så står det not found elns Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Da er det på tide å få seg ny disk... Dersom maskinen er innenfor garantitiden, ta kontakt med selger, og si at du har en garantisak, dersom garantien er utløpt, men maskinen er under 5 år, si at du vil reklamere. Endret 13. april 2016 av BearCat Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Jepp, som jeg tenkte. Disken din er defekt. Skaff deg en ny og installer Windows på nytt. Det er fortsatt godt mulig du kan hente ut data fra disken ved å sette den i en annen PC eller noe (via SATA->USB adapter f.eks.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå