Ahmahgad Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Heisann.Jeg har vært idiot og dyttet inn feil type plastplugg inn i en IKEA-hylle (for kort type), da jeg ikke la merke til at det var to forskjellige lengder.Noen som har tips til hvordan man kan få de ut igjen?Heller mot ståltråd, men om noen har noen enda mer geniale tricks på lager, tas det i mot med takk Er denne typen: Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Putt inn en skrutrekker inn i hullet den lange skruen går inn i og vipp den ut. Evt dunk på baksiden så bør du få den ut. Lenke til kommentar
b-post Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 (endret) Kanskje du kan vri den i riktig stilling, og lime på en fyrstikk eller lignende med lynlim og dra den ut? Du må kanskje ha to fyrstikker, en i hver kant for ikke å dra den skjevt, da kiler den seg bare. Og pass på å ikke søle med lynlimen skik at du limer plastpluggen fast. Endret 12. april 2016 av b-post Lenke til kommentar
Ahmahgad Skrevet 12. april 2016 Forfatter Del Skrevet 12. april 2016 Putt inn en skrutrekker inn i hullet den lange skruen går inn i og vipp den ut. Evt dunk på baksiden så bør du få den ut. Forsøkte med skrutrekker, pipenøkkel etc. i går uten hell. Mulig vinkelen og dybden på hullet gjør det vanskelig. Dunking kan funke. Prøvde så vidt i morres da den verste frustrasjonen fra kvelden før hadde gitt seg uten at det hjalp, men hadde ikke tid til å prøve skikkelig. Får prøve med ståltråd og dunking i kveld Takk for innspill! Lenke til kommentar
Ahmahgad Skrevet 12. april 2016 Forfatter Del Skrevet 12. april 2016 Kanskje du kan vri den i riktig stilling, og lime på en fyrstikk eller lignende med lynlim og dra den ut? Du må kanskje ha to fyrstikker, en i hver kant for ikke å dra den skjevt, da kiler den seg bare. Og pass på å ikke søle med lynlimen skik at du limer plastpluggen fast. Dette kan også være en mulighet, men tenker jeg prøver den andre varianten først mtp potensielt limsøl. Takk! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 En kraftig magnet kan kanskje funke også om de er magnetiske. trenger sikkert ikke sånn superkraftig, men litt mer enn en kjøleskapmagnet Lenke til kommentar
Ahmahgad Skrevet 12. april 2016 Forfatter Del Skrevet 12. april 2016 En kraftig magnet kan kanskje funke også om de er magnetiske. trenger sikkert ikke sånn superkraftig, men litt mer enn en kjøleskapmagnet God tanke, men de er dessverre i hardplast :/ Lenke til kommentar
b-post Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 En kraftig magnet kan kanskje funke også om de er magnetiske. trenger sikkert ikke sånn superkraftig, men litt mer enn en kjøleskapmagnet Ser han skriver plastplugg. Lenke til kommentar
Ahmahgad Skrevet 12. april 2016 Forfatter Del Skrevet 12. april 2016 I tilfelle noen andre kan ha nytte av dette, nevnte en kollega for meg at jeg kan skru en skrue i plastpluggen og så dra den ut. Burde kanskje tenkt på det selv, men det blir i hvert fall en 3. mulighet.Skal prøve å få oppdatert tråden i kveld npr jeg har fått det til Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Vri den frem og tilbake med et stjernejern samtidig som du trykker/vipper den ut med et annet lite flatt skrujern. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Man burde vel klare å få til noe med en nebbtang Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Har du forsøkt med støvsugeren? Lenke til kommentar
Ahmahgad Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 Hei igjen.Til info for femtidige lesere ble dettte løsningen 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Eller sortere deler før montering så en ikke tar feil 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå