Sampson Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Det går fint, Norge vil ikke ha lovbrytere heller 2 Lenke til kommentar
Besse Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Det er ikke noget så stort problem for meg ;-) der har vært flere ganger ti års mellomrom mellom besøkene i Norge før. Norge er ikke verdens navl, selv om ola nordman ofte gjerne vil tro det. Egentlig så er det veldig få tyskere som er virkelig sterkere interessert i Norden. Tro det eller ei: selv i middeleuropa lengter folk heller etter sol og lange sommer enn etter en fem ukers surt regnværsommer... Så for du heller kose deg med den nesten bøten du må betale og den norske minisommer... Ligger det forresten ennå snø oppe i "fjellheimen" ;-)? Hvor manger måneder har dere fra nå av igjen til også dere kan gå tur på fjellet? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Jeg tror ikke Norge er verdens navle, men det virker som om du syns det er et tap for hele Norge at du ikke kommer på besøk daglig? Det er det ikke. Det finnes alltid fjelltopper med snø, og det finnes allerede fjelltopper uten snø. Det er ingenting i veien for å gå i fjellet hele året. 7 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Ligger det forresten ennå snø oppe i "fjellheimen" ;-)? Hvor manger måneder har dere fra nå av igjen til også dere kan gå tur på fjellet? Klart det ligger snø i fjellheimen, og det er jo fantastisk flott! Mulighetene til å stå på ski er fortsatt gode! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Merk at Norge har bistandsavtaler med andre europeiske land, noe som innebærer at det godt kan være at politiet i ditt eget hjemland inndriver ditt vedtatte forelegg, se lov om fullbyrding av nordiske straffedommer § 2 hva gjelder adgangen til å begjære fullbyrdelse i Danmark, Sverige, Island, og Finland; og arrestordreloven som (når den trer i kraft i hele EU og EØS) vil åpne for at du begjæres utlevert til Norge for å sone den subsidiære fengselsstraffen. Arrestordreloven bygger videre på det prinsippet at også ditt eget hjemland skal utlevere deg, så statsborgerskap er ingen beskyttelse. Så det vil ikke nødvendigvis være nok å holde seg utenfor Norge. 4 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Så om man fåt en bot og ikke betaler den så blir den slettet etter 10 år?? Ja, men du som norsk statsborger klarer ikke å sno deg unna. Statens innkrevingssentral vil overta boten rimelig hurtig hvis du ikke betaler. . Har det slått deg at vi kanskje setter pris på snøen? Skiturer, toppturer og isfiske? Faen til sutring da. Hold deg hjemme du! 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Det handler ikke om statsborgerskap, det handler om hvorvidt du har inntekter eller formue i norsk jurisdiksjon eller en samarbeidende jurisdiksjon. 1 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Jaja, men hvorvidt det systemet virkelig fungerer vet jeg ikke. Tror ikke utenlands politi gidder å bruke så mye tid på å kreve inn penger for Norge for å være ærlig. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Jaja, men hvorvidt det systemet virkelig fungerer vet jeg ikke. Tror ikke utenlands politi gidder å bruke så mye tid på å kreve inn penger for Norge for å være ærlig. Et samarbeid går begge veier Neste gang så er det kanskje de som vil ha hjelp til noe Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Om du ikke er norsk statsborger, så hadde jeg bare driti i den bota. Jeg var i sveits på roadtrip for 5 år siden. Kjørte i 60kmt gjennom en tunnel og så en lambo og en ferrari foran oss. Ga på til litt over 70 bare for å få kjørt forbi dem for morroskyld. Og da blinket det selvfølgelig, like etterpå kjørte både lamboen og ferrarien forbi oss i en sabla fart. Fikk aldri noen bot. Og den bilen er skrota nå uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå