Tepes78 Skrevet 11. april 2016 Rapporter Del Skrevet 11. april 2016 Har fått meg et suverent hovedkort Asus crosshair V Formula-z, jeg synes det er suverent ihvertfall. Men ikke så fornøyd med mitt skjermkort, asus 290x platinum kort. Spiller for det meste wow, men kan ikke nyte beste grafikk, ei heller nest best. Blir sykt varmt etter min mening, mellom 85-90 grader lett. Vurderer vannkjøling, men uansett kanskje kjøpe nytt skjermkort. Noen tips? Gjerne nvidia Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 11. april 2016 Rapporter Del Skrevet 11. april 2016 (endret) Har du noe luftflyt i kabinettet ditt? Er skjermkortet fullt av støv, i så fall blås det rent. Hvilket kabinett forresten. Skal holde i lange baner til wow det du har, med mindre det sitter en low end Cpu i hovedkortet ditt. Jeg hadde ikke kjøpt nytt skjermkort nå, da det er mye nytt rett rundt hjørnet. I følge testen her så skal det ikke være noe problemer med varme på det, yter godt gjør det også. http://www.guru3d.com/articles-pages/asus-radeon-r9-290x-matrix-review,12.html Endret 11. april 2016 av Gibblay Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 11. april 2016 Rapporter Del Skrevet 11. april 2016 (endret) Kan du si noe om resten av PCen din? Kan godt hende det er RAM eller CPU som er flaskehals, R9 290X er fremdeles et godt kort som ikke burde ha noe særlig vanskeligheter med WoW. Endret 11. april 2016 av 93MiChr 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Må en virkelig ha absolutt maks settings? Kjørte WoW på high med 6950 Lenke til kommentar
Tepes78 Skrevet 12. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Herligheten sitter godt og luftig i et stormtrooper kabinett hvor stock vifter er byttet ut og også installert 2 ekstra vifter. Prosessoren er en amd FX- 9590 som blir nedkjølt av CM Neptun 240m. Minnet er 4 stk Kingston 4GB 1333MHz. Alt får strøm av evga sin 1300 watter. Tusen takk for kjappe tilbakemeldinger så langt Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Du har installert driverne til hovedkortet? Som sagt så skal PCen din ha mer enn nok kraft til å dra WoW. Jeg fant denne da. Jeg ser at det er flere som sliter med ytelsen i WoW, så det kan være noe kluss med driverne. http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/10587208878 Lenke til kommentar
Tepes78 Skrevet 12. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Ikke dumt, så ut som kan være lurt å gjennomføre uansett det der. Kan nok hende det ligger mye grums som bør ryddes opp i Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Wow på max kneler de fleste rigger, ikke noe nytt i det. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 4 GB minne hørtes lite ut og AMD CPU.... Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 AMD-CPUer vil ha problem med WoW da de ikke har veldig god single threaded ytelse. Lenke til kommentar
Eventyrtid Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 4 GB minne hørtes lite ut og AMD CPU.... Han har 16GB minne, aka 4 x 4GB Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 290x kortene til Amd kan bli veldig varme , men ikke noe problem med det. Maks temperatur er vel rundt 100C før det throttler ned. Under load the card runs at 95C, which is not only hot enough to burn you but also alarmingly close to what is generally considered the limit at which silicon can operate - around 100-105C. In comparison this card’s main rival, the Nvidia GeForce GTX 780, runs at around 80C when under load. However, AMD insists this is by design and not a problem. Det du kan gjøre er å gi oss hvilke innstillinger du kjører på spillet og hvor mange fps du får , så kan vi prøve å veilede deg videre til hva du bør sette dette til. Og ja, Amd sin Cpu er trolig den største flaskehalsen her , sikker på at den får nok kjøling og ikke setter ned hastigheten? Kan være du må klokke den ned litt og justere Vcore sånn at den ikke blir så varm. 1 Lenke til kommentar
Koven Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Hva er din latency i spillet? Selv mitt R9 285 gir bedre ytelse enn ditt 290X^^ CCleaner kan også hjelpe deg Jeg har det meste på high, og 2 på ultra... Jeg har fin flyt i raid og PVP! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Har fått meg et suverent hovedkort Asus crosshair V Formula-z, jeg synes det er suverent ihvertfall. Men ikke så fornøyd med mitt skjermkort, asus 290x platinum kort. Spiller for det meste wow, men kan ikke nyte beste grafikk, ei heller nest best. Blir sykt varmt etter min mening, mellom 85-90 grader lett. Vurderer vannkjøling, men uansett kanskje kjøpe nytt skjermkort. Noen tips? Gjerne nvidia Tips til Nvidia, vent 1,5 måned til de slipper sine nye skjermkort, det hevdes de har nokså stort hopp i kraft i forhold til de forrige generasjonene. Mer enn normalt. Når det kommer til varmen i fra kortet så ikke tenk på det. Det er laget for å ligge på den temperaturen. Det ser helt forferdelig ut, men AMD har designet de for å ligge i det området. Nvidiakortene med standard kjøler ligger også opp mot 80 grader hvis jeg ikke husker feil, og noe lavere med annen kjøler. Du må over til vannkjølings løsninger for å bedre temperaturene, men det er det ikke verdt. Lenke til kommentar
Tepes78 Skrevet 14. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. april 2016 Takk til alle som har engasjert seg her, løsningen og kanskje tips til andre ble å fjerne stock kjøling å se hvor dårlig påført kjølepasta resulterte i høye temperaturer. Vasket det rent, slipte lett med 1200 våtpapir på kobberet til kjøleelementet og la på et supert lag med ny kjølepasta. Resultat er 70-75 grader på ultra setting. Vannkjøling blir det nok uansett, pga nysgjerrig interesse for fenomenet Lenke til kommentar
Tepes78 Skrevet 14. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. april 2016 Men i lys av tråden så har noen interresante temaet kommet opp, innstillinger og verdier på skjermkortet. Noen gode tips på lesestoff hvor jeg kan lære meg mer om slikt? Bøker/online Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 14. april 2016 Rapporter Del Skrevet 14. april 2016 Takk til alle som har engasjert seg her, løsningen og kanskje tips til andre ble å fjerne stock kjøling å se hvor dårlig påført kjølepasta resulterte i høye temperaturer. Vasket det rent, slipte lett med 1200 våtpapir på kobberet til kjøleelementet og la på et supert lag med ny kjølepasta. Resultat er 70-75 grader på ultra setting. Vannkjøling blir det nok uansett, pga nysgjerrig interesse for fenomenet Ble ytelsen noe bedre i WoW? Lenke til kommentar
Tepes78 Skrevet 14. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. april 2016 Ja jeg gikk fra good til ultra på alt. Så grafikk og detaljer ble markant bedre. FPS så jeg har slått av, tror det heter vertikal sync, fordi jeg kun har 60Hz skjerm og jeg får 60 FPS. Latency er godt innenfor Lenke til kommentar
Tepes78 Skrevet 15. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2016 Har fått meg et suverent hovedkort Asus crosshair V Formula-z, jeg synes det er suverent ihvertfall. Men ikke så fornøyd med mitt skjermkort, asus 290x platinum kort. Spiller for det meste wow, men kan ikke nyte beste grafikk, ei heller nest best. Blir sykt varmt etter min mening, mellom 85-90 grader lett. Vurderer vannkjøling, men uansett kanskje kjøpe nytt skjermkort. Noen tips? Gjerne nvidia Tips til Nvidia, vent 1,5 måned til de slipper sine nye skjermkort, det hevdes de har nokså stort hopp i kraft i forhold til de forrige generasjonene. Mer enn normalt. Når det kommer til varmen i fra kortet så ikke tenk på det. Det er laget for å ligge på den temperaturen. Det ser helt forferdelig ut, men AMD har designet de for å ligge i det området. Nvidiakortene med standard kjøler ligger også opp mot 80 grader hvis jeg ikke husker feil, og noe lavere med annen kjøler. Du må over til vannkjølings løsninger for å bedre temperaturene, men det er det ikke verdt. Tenker du da på nvidia's Pascal ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. april 2016 Rapporter Del Skrevet 15. april 2016 Vanskelig å si hva som lanseres først , men antagelsen er mid - low end kort først og så elite kortene. Kan også være motsatt, ikke første gangen det skjer. Men ja , om du har planer om å oppgradere og sitter på et 290x så vil jeg si at du kan fint vente... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå