Marinade87 Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Jeg tenkte å kjøpe et større salongbord i stuen, og tenkte i den sammenheng at det kunne vært genialt om det var mulig å forhøye bordet til "spisebordshøyde" ved å utvide benene hvis jeg skal ha mange gjester på besøk. Jeg har sjekket IKEA og Jysk, og bare søkt litt på google, men jeg klarer ikke å finne noe bord som lar meg gjøre dette, utenom skrivepulter og lignende med regulerbar høyde. Men det passer jo ikke akkurat i en stue. Noen som har sett noe slikt? Tenker helst på et litt tidløst og enkelt bord i litt mørk farge. Gjør ikke noe om det ser litt harry og midlertidig ut mens det er utvidet. :-) Lenke til kommentar
Minus Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Lag egne bordben, velg høyde du ønsker i spisestuehøyde og kapp 4 (evt det antall føtter du trenger) stk. Finn så ut høyden på salongbordet og kapp alle bena i lik høyde. Deretter freser du spor i de kappede endene til hengsler som da fær skjult montering (med unntak av selve leddet på hengslene.) på motsatt side av hengslene lager du til en lås som holder bena i riktig posisjon når det står oppreist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå