Cthulhu Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Det er mange deler og mye kabel å holde styr på, men HTC Vive er egentlig ikke spesielt vanskelig av seg.Stort sett smertefritt oppsett Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Hvor lang er kablen(e) fra visir til boks? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) Hvor lang er kablen(e) fra visir til boks? 1 meter fra PC til boks. 5 meter fra boks til HMD. Endret 11. april 2016 av Lakus Lenke til kommentar
Tyralyon Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) Basestasjonene - hvis jobb det er å spore hvor VR-visiret og de to kontrollerne befinner seg Dette stemmer ikke, eller er i hvert fall upresist.Basestasjonene er "dumme". På Rift er det kameraer, og DE sporer hvor Riften befinner seg, men på Vive er det motstatt; hodesettet sporer hvor laserne befinner seg. Endret 11. april 2016 av Tyralyon Lenke til kommentar
per parker Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Er det plass til briller? 2 Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Nei, men jeg har hørt rykter om utskiftsbare "linser" til Rift. Usikker på om det er mulig for HTC Vive. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Er det noe i veien for at man i fremtiden kan få til å korrigere for dårlig syn (skjeve hornhinner og +/- styrke) ved hjelp av software i headsettet? Er ikke så rent få som er avhengige av briller, så det hadde vært genialt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234 Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 VR "briller" er på vei: https://www.kickstarter.com/projects/451454651/vr-lens-lab-glasses-for-virtual-reality-headsets Merk at selve glassene må bestilles utenom (49 euro) - det er kun beskyttelsesglass som følger med - dette er visstnok pga kickstarter regler. De støtter også glass for astigmatisme i følge Marx. Lenke til kommentar
Bottekott Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Er det noe i veien for at man i fremtiden kan få til å korrigere for dårlig syn (skjeve hornhinner og +/- styrke) ved hjelp av software i headsettet? Er ikke så rent få som er avhengige av briller, så det hadde vært genialt. Har hørt flere steder at briller stort sett er uproblematisk. "The good news is that most glasses we tested, both large and small frames, both headsets fit over them just fine." http://www.cnet.com/how-to/how-to-wear-an-oculus-rift-and-htc-vive-with-glasses/ Lenke til kommentar
Cthulhu Skrevet 12. april 2016 Forfatter Del Skrevet 12. april 2016 Basestasjonene - hvis jobb det er å spore hvor VR-visiret og de to kontrollerne befinner segDette stemmer ikke, eller er i hvert fall upresist.Basestasjonene er "dumme". På Rift er det kameraer, og DE sporer hvor Riften befinner seg, men på Vive er det motstatt; hodesettet sporer hvor laserne befinner seg. Hei, dette ble ikke bra nok forklart nei. Har presisert litt bedre i teksten. Lenke til kommentar
Eponyx Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Interessant å se forskjellen på hvor raskt og enkelt det virker som det gikk for tek.no mot hvor trøblete det virket som det var for pressfire.no de brukte ca 2.5 timer med bruk av bruksanvisningen. Oppsette skal visstnok ta ca 28 minutter.. Lenke til kommentar
iernie Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 (endret) Nei, men jeg har hørt rykter om utskiftsbare "linser" til Rift. Usikker på om det er mulig for HTC Vive. Det er ikke plass til briller eller utskiftbare linser i Riften. Men det er en slider nederst hvor du kan justere styrken litt. EDIT: Eller altså, nå har ikke jeg prøvd med briller siden jeg ikke bruker briller, men føler selv det er litt lite plass, men kanskje det går hvis de ikke er så store. Litt misunnelig på de håndkontrollerne til Vive. Håper Oculus Touch kommer ut snart. Endret 12. april 2016 av iernie Lenke til kommentar
ToreBjerkholt Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Er det plass til briller? Jeg har ofte lurt på det samme når jeg ser på VR-briller. Kan bekrefte at briller passer i Samsung Gear VR... sier ikke at det er ordentlige VR-briller, men de er omtrent samme fysiske størrelse... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Er det plass til briller? Jeg har ofte lurt på det samme når jeg ser på VR-briller. Kan bekrefte at briller passer i Samsung Gear VR... sier ikke at det er ordentlige VR-briller, men de er omtrent samme fysiske størrelse...Det er også fin plass til briller i Vive. Kilde: Bruker briller. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 "Sjekke ut" - er dette egentlig norsk (skjærer i ørene)? Skal man ikke heller si "ta en (nærmere) titt på? Spennende lesning uansett! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Til de folka som snakker om briller i VR headsettene både rift og vive har plass til briller, men brillene kan ikke være store. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå