Gavekort Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 (endret) [...] Det er overfladisk når det ikke ligger noe annet til grunn. Det er like overfladisk som å gifte seg med en millionær for pengene sine del [...] Hvem snakker om penger? Misforstår du ting med vilje eller klarer du ikke å skille mellom ambisjoner og penger? Penger er totalt irrelevant til poenget. Hvordan kan du si at du ikke feilvurderer mennesker? Du må jo gjøre det i starten i hvert fall, inntil de har fått vist mer av seg selv, hvis du er litt negativt innstilt til å begynne med. Kanskje rekker ikke personen engang å vise at din første tanke om dem var feilaktig, Les innlegget mitt en gang til. Jeg feilvurderer ikke mennesker om jeg synes det er traust at de jobber på Kiwi. Jeg feilvurderer om jeg antar at de er kjedelige fordi de jobber på Kiwi uten at jeg har hørt noe mer om de, og det er ikke det jeg gjør. [...] Det jeg sier er at yrkesstatusen din kan trekke deg i begge retninger, og en kjedelig jobb trekker deg i feil retning. Hva man velger å gjøre fem dager i uka, resten av livet, har tilnærmet null betydning. Det får vi bare være uenige om. Og det er ikke du som skal vurdere om et yrke er kjedelig eller ikke. Du velger deg et yrke, og så får jeg og alle andre velge et yrke som passer for oss. Det er absolutt ikke riktig, og jeg skal ikke bare la oss være uenige der. Hva du velger å gjøre 5 dager i uka viser hva du liker å gjøre, hvordan din sosiale status er, hvor ambisiøs du er, hvor handlekraftig du er og hvor mye du bryr seg om hverdagen din. Det er jeg som avgjør hvor kjedelig yrket ditt er, og om du bruker 5 dager i uken på å putte aviser i postkassen og sier deg fornøyd med dette så antar jeg at du er lite ambisiøs, lite motivert og fornøyd med å være på bunnen av samfunnsstigen. Hvis han/hun viser seg å være et fantastisk menneske, så skal jeg derimot ikke la en negativ komponent avgjøre hva jeg synes om personen. Jeg er ingen Don Juan, men et godt tips for å dra damer er å late som du har status, enten du har det eller ikke. Du kan sitte på din hvite hest om du vil, men selv "nice girls" foretrekker menn med selvtillit og ambisjoner. Søstera di er ikke utenfor normalen. Endret 14. april 2016 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Hvis du er så veldig reflektert så burde du vel innse at det er slik verden fungerer også ikke bli veldig overrasket over det? Du er naiv fordi du tror at dette vil forandre seg, du er urealistisk og idealistisk fordi det du forventer av folk vil aldri skje. De fleste kvinner er i en posisjon hvor de kan velge mellom mange friere, mens menn kjemper om noen kvinner. Veldig få kvinner ender opp som ufrivillig ensomme, mens mange menn gjør det. Basert på det så skjønner jeg ikke hvorfor din søster taper så mye. At de kan være god match på enkelte områder betyr ikke at det er riktig mann for henne. Nå skal jeg være enig i at det kan hende din søster er veldig urealistisk over hva hun kan forvente seg, men det kommer veldig an på henne selv. Er hun en flott og attraktiv kvinne kan hun fint forlange å få en mann blant de øvre sjikt i samfunnet. Jeg sier jo at jeg vet at det er mange som tenker slik. Nå må du prøve å følge med. Jeg sier til og med at jeg IKKE er overrasket. Hvor skriver jeg at jeg tror at dette vil endre seg? Jeg begriper virkelig ikke at det er mulig å røre så mye. Jo, mange av disse mennene er rett mann for henne, men hun ser det ikke selv, fordi hun er så trangsynt og lite reflektert (på dette området). 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Du sier at vi ikke kan være uenige? Hva slags syk holdning er det? Du sitter liksom på fasiten, selv om andre kan mene at din innstilling er rimelig forkastelig. Og jeg trenger virkelig ikke å lese noe en gang til. Er også veldig pussig at dere begynner å trekke meg inn i dette, når jeg aldri har vært tema i denne tråden. Jeg diskuterer på generelt grunnlag og har egentlig ikke sagt stort om meg selv. Jeg bruker bare eksempler som andre i tråden har nevnt. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 (endret) [...] Det er overfladisk når det ikke ligger noe annet til grunn. Det er like overfladisk som å gifte seg med en millionær for pengene sine del [...] Hvem snakker om penger? Misforstår du ting med vilje eller klarer du ikke å skille mellom ambisjoner og penger? Penger er totalt irrelevant til poenget. Jeg bryr meg egentlig ikke, fingrene mine trykker på tastatur og bokstaver kommer ut Endret 14. april 2016 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Hvis du er så veldig reflektert så burde du vel innse at det er slik verden fungerer også ikke bli veldig overrasket over det? Du er naiv fordi du tror at dette vil forandre seg, du er urealistisk og idealistisk fordi det du forventer av folk vil aldri skje. De fleste kvinner er i en posisjon hvor de kan velge mellom mange friere, mens menn kjemper om noen kvinner. Veldig få kvinner ender opp som ufrivillig ensomme, mens mange menn gjør det. Basert på det så skjønner jeg ikke hvorfor din søster taper så mye. At de kan være god match på enkelte områder betyr ikke at det er riktig mann for henne. Nå skal jeg være enig i at det kan hende din søster er veldig urealistisk over hva hun kan forvente seg, men det kommer veldig an på henne selv. Er hun en flott og attraktiv kvinne kan hun fint forlange å få en mann blant de øvre sjikt i samfunnet. Jeg sier jo at jeg vet at det er mange som tenker slik. Nå må du prøve å følge med. Jeg sier til og med at jeg IKKE er overrasket. Hvor skriver jeg at jeg tror at dette vil endre seg? Jeg begriper virkelig ikke at det er mulig å røre så mye. Jo, mange av disse mennene er rett mann for henne, men hun ser det ikke selv, fordi hun er så trangsynt og lite reflektert (på dette området). Kan du forklare meg hvorfor mange av disse er rett mann for henne? Fordi de er snille, morsomme, kjærlige, trofaste, smarte, reflekterte, bare vil henne godt osv osv? Jeg beklager, det holder ikke. Kvinner vil ha mer. Du kan være den snilleste og godeste personen i verden, men du vil antageligvis aldri få en kvinne med god utdanning, godt utseende, ett klokt hode og selvtillitt. Disse kvinnene velger menn med lidenskap. Din søster har friheten og makten til å kunne velge den mannen hun selv vil ha. Da ser jeg ikke noen grunn til at hun ikke kan ta den hun mener er rett. Høres ut som om du mener tvangsgifting er en god ide nesten jo. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 (endret) Jeg bryr meg egentlig ikke, fingrene mine trykker på tastatur og bokstaver kommer ut Det er litt frustrerende når vi må gjenta oss selv fordi det blir trosset argumenter vi allerede har gjort rede for. Du sier at vi ikke kan være uenige? Hva slags syk holdning er det? Du sitter liksom på fasiten, selv om andre kan mene at din innstilling er rimelig forkastelig. Og jeg trenger virkelig ikke å lese noe en gang til. Er også veldig pussig at dere begynner å trekke meg inn i dette, når jeg aldri har vært tema i denne tråden. Jeg diskuterer på generelt grunnlag og har egentlig ikke sagt stort om meg selv. Jeg bruker bare eksempler som andre i tråden har nevnt. Er det sykt at jeg ikke skal la poenget forfalle fordi du stiller deg ignorant til vår konflikt? Grunnen til at du må lese ting to ganger er fordi jeg allerede har svart på mange av poengene dine. Du kommer med påstander som er stikk motsatt av det jeg skrev i innlegget rett over deg. Så for å spare energi i å ikke gjenta meg selv for fjerde gang, så ba jeg deg om å lese innlegget mitt en gang til, og var at på til så "snill" at jeg siterte et utdrag for deg. Jeg sier ikke "deg" som et subjektiv, men "deg" som en eksemplarisk tredjepart. Hvis du har flere meta-diskusjoner så setter jeg pris på om vi tar det på PM. Jeg er ikke ute etter å gjøre dette til en personlig diskusjon der du blir personlig støtet av mine meninger. On-topic: Ta gjerne å utdyp hvorfor du mener at yrket ditt ikke skal være relevant til ambisjoner, eller være mindre relevant enn andre beskrivelser om deg som person, slik som f.eks hobbyer eller hva du gjør i helgene. Endret 14. april 2016 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 (endret) Hvis du er så veldig reflektert så burde du vel innse at det er slik verden fungerer også ikke bli veldig overrasket over det? Du er naiv fordi du tror at dette vil forandre seg, du er urealistisk og idealistisk fordi det du forventer av folk vil aldri skje. De fleste kvinner er i en posisjon hvor de kan velge mellom mange friere, mens menn kjemper om noen kvinner. Veldig få kvinner ender opp som ufrivillig ensomme, mens mange menn gjør det. Basert på det så skjønner jeg ikke hvorfor din søster taper så mye. At de kan være god match på enkelte områder betyr ikke at det er riktig mann for henne. Nå skal jeg være enig i at det kan hende din søster er veldig urealistisk over hva hun kan forvente seg, men det kommer veldig an på henne selv. Er hun en flott og attraktiv kvinne kan hun fint forlange å få en mann blant de øvre sjikt i samfunnet. Jeg sier jo at jeg vet at det er mange som tenker slik. Nå må du prøve å følge med. Jeg sier til og med at jeg IKKE er overrasket. Hvor skriver jeg at jeg tror at dette vil endre seg? Jeg begriper virkelig ikke at det er mulig å røre så mye. Jo, mange av disse mennene er rett mann for henne, men hun ser det ikke selv, fordi hun er så trangsynt og lite reflektert (på dette området). Kan du forklare meg hvorfor mange av disse er rett mann for henne? Fordi de er snille, morsomme, kjærlige, trofaste, smarte, reflekterte, bare vil henne godt osv osv? Jeg beklager, det holder ikke. Kvinner vil ha mer. Du kan være den snilleste og godeste personen i verden, men du vil antageligvis aldri få en kvinne med god utdanning, godt utseende, ett klokt hode og selvtillitt. Disse kvinnene velger menn med lidenskap. Din søster har friheten og makten til å kunne velge den mannen hun selv vil ha. Da ser jeg ikke noen grunn til at hun ikke kan ta den hun mener er rett. Høres ut som om du mener tvangsgifting er en god ide nesten jo. Fordi de er bra menn, men hun har sortert dem vekk på feilaktig grunnlag. Vi har diskutert hennes krav, og hun har nesten hatt skjegg som et krav også. Det blir jo for dumt. Hun blir ikke stort lykkeligere av at en mann har mastergrad eller at han har skjegg. Det må være marginalt. Og så har hun kanskje gått glipp av drømmemannen, som kanskje bare har et fagbrev fra vgs. Endret 14. april 2016 av oscrue10 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Hva så om de er gode mennesker? Det er ikke nok for å kunne reprodusere seg. Konkuransen for å få ei vettu dame er knallhard, med 20 menn+++ pr dame. Jeg klager ikke egentlig, jo færre menn som forstår hva som trengs for å reprodusere jo bedre er det for meg. På lik linje som jeg er veldig glad for mennesker som ikke er veldig attraktive. Kontraster gjør bare at jeg ser bedre ut. Life is a game, you either play to win or you play to lose. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 (endret) Life is a game, you either play to win or you play to lose. Dette er ikke helt sant. Et spill har samme utgangspunkt og regler for alle. Livet har ikke det. Det hele er basert på når og hvor man er født og hvem som er foreldrene som førte til at man klarte å gjennomføre et studie nok til å få et statusyrke som damer liker, blåruss på BI = alle damers drøm, en datanerd på NTNU, ikke alle damers drøm. (Nei jeg er ikke noe bitter nice guy, jeg er fornøyd) Endret 14. april 2016 av ikkespisgress 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Hva så om de er gode mennesker? Det er ikke nok for å kunne reprodusere seg. Konkuransen for å få ei vettu dame er knallhard, med 20 menn+++ pr dame. Jeg klager ikke egentlig, jo færre menn som forstår hva som trengs for å reprodusere jo bedre er det for meg. På lik linje som jeg er veldig glad for mennesker som ikke er veldig attraktive. Kontraster gjør bare at jeg ser bedre ut. Life is a game, you either play to win or you play to lose. Hvis dama er litt reflektert, så er det veldig mange egenskaper som er tusen ganger viktigere enn for eksempel yrke, lønn og ambisjoner. Vet forresten ikke hvorfor du snakker om reproduksjon, det trenger ikke å være spesielt relevant. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Tullball, mange flotte jenter som ikke synes noe possitivt om blårussen på BI. Og lik det eller ikke, livet er faktisk ett spill. Det er ikke ett rettferdig spill, men like fullt ut ett spill. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Så det du gjør er å klage på at menn som velger feil strategi i livet ikke kommer like godt ut som de som velger en mer effektiv en? Eller, du klager på at livet ikke er rettferdig?Jeg snakker om reproduksjon fordi til syvende og sist er det det mye av livet handler om. Og som er den biologiske grunnen til at vi vil ha en partner. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Så det du gjør er å klage på at menn som velger feil strategi i livet ikke kommer like godt ut som de som velger en mer effektiv en? Eller, du klager på at livet ikke er rettferdig? Jeg snakker om reproduksjon fordi til syvende og sist er det det mye av livet handler om. Og som er den biologiske grunnen til at vi vil ha en partner. Du tenker for primitivt. Veldig mange som ikke vil ha barn, og hvis du tenker deg om så ser du at barn medfører mange ulemper. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Nei, noen vil ikke ha barn. Og selvsagt medfører barn ulemper, det vet vel alle. Jeg ser ikke hvordan dette motbeviser argumentet mitt om at alt du klager er at livet er urettferdig. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 (endret) Bryr meg heldigvis svært lite om hvilken jobb en kjæreste, venn eller ett familiemedlem har! Samfunnet er avhengig av alle for at det skal gå rundt uansett, og eg setter mer pris på bossmannen, og en som vasker enn en økonom. Endret 14. april 2016 av Villfaren 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Nei, noen vil ikke ha barn. Og selvsagt medfører barn ulemper, det vet vel alle. Jeg ser ikke hvordan dette motbeviser argumentet mitt om at alt du klager er at livet er urettferdig. Hvor skrev jeg at livet er urettferdig (livet er forsåvidt urettferdig, men det ville blitt en veldig kompleks diskusjon)? Jeg snakker om feilsortering og feil fokus. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 (endret) Setter også pris på vaskepersonalet, men ser ikke på noen som skrubber toalettet 5 dager i uken som spennende mennesker med ambisjoner om å gjøre noe ut av seg. Økonomen har nå ihvertfall brukt kløkt, vilje og tid på å kunne få god lønn til bedre levekår og en sikker fremtid. Jeg skal derimot ikke krangle om noen påstår at økonomer har en kjedelig jobb, noe som kan reflektere personligheten. Endret 14. april 2016 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Det er ikke feilsortering eller feil fokus. Det er slik det er og man gjør best i å rette seg etter det. Slik har det vært siden tidenes morgen og slik vil det fortsette å være. Feil fokus vil være å prøve og endre noe som ikke kan endres. Til villfaren. Vi er alle enige her om at jobb ikke definerer en person. Og en ting er hva samfunnet trenger, og en annen ting er hvem jeg vil tilbringet livet mitt sammen. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Livet er ditt og livet er datt. Typisk forum. Livet skal kategorisk plasseres, og det beinhardt. Selv om jeg er enig i mye som blir sagt om ambisjoner kan man ikke presentere en universal sannhet som gjelder for alle. Har oppdaget veldig mange unntak etter å ha lest gjennom tråden også i egen krets, selv om indikasjonen er tydelig på at en viss utdanning er nødvendig. Jeg undrer fortsatt på hva terskelen for "statusyrke" er. Begrepet er ganske flytende. Det samme gjelder for "ambisjoner". Dette blir jo en definisjon fra den andre parten og der kan det være store forskjeller. I noen miljøer oppfattes dette som overfladisk, i andre er det en selvfølge. 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Det er ikke feilsortering eller feil fokus. Det er slik det er og man gjør best i å rette seg etter det. Slik har det vært siden tidenes morgen og slik vil det fortsette å være. Feil fokus vil være å prøve og endre noe som ikke kan endres. Til villfaren. Vi er alle enige her om at jobb ikke definerer en person. Og en ting er hva samfunnet trenger, og en annen ting er hvem jeg vil tilbringet livet mitt sammen. Jeg har allerede sagt at jeg vet at det er slik, og at jeg tilpasser meg, så det kan umulig være meg du svarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå