Snugel Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Hei Jeg tenker å ta studiepoeng i tysk og matematikk neste år, og har fra før noen fag jeg tok i førstegangstjenesten (juss og militærmakt og militær fysisk trening) 10 stp. Spørsmålet mitt er om jeg får bruk for disse studiepoengene senere? Såvidt jeg har forstått er en bachelor 180 stp, men at du ikke kan sette sammen hva du vil. Jeg ser for meg å ta en master på NHH når jeg kommer inn der, og tenker at tysk og matematikk kommer til å bli relevante kunnskaper å ha i sekken Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Det varierer. I noen studier har du stor frihet til å fylle frie studiepoeng med det du vil, mens i andre studier er det umulig å inkludere studiepoeng utenfor faget sitt. På NHH kan det tenkes at du får godkjent tysk og matematikk som allmenne valgfrie emner à 7,5 studiepoeng. Skolen tilbyr emner i tysk og matematikk selv. Kursene du tok i førstegangstjenesten er jeg usikker på, men det er jo bare å søke og se. Lenke til kommentar
Snugel Skrevet 11. april 2016 Forfatter Del Skrevet 11. april 2016 Det varierer. I noen studier har du stor frihet til å fylle frie studiepoeng med det du vil, mens i andre studier er det umulig å inkludere studiepoeng utenfor faget sitt. På NHH kan det tenkes at du får godkjent tysk og matematikk som allmenne valgfrie emner à 7,5 studiepoeng. Skolen tilbyr emner i tysk og matematikk selv. Kursene du tok i førstegangstjenesten er jeg usikker på, men det er jo bare å søke og se. Ok. Vet du om de karakterene typisk vil stå på vitnemålet på bacheloren? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Jeg mener å ha hørt at vitnemålet bare henviser til annen karakterutskrift, men jeg er ikke sikker på hvordan det ser ut. Lenke til kommentar
sabelpikk Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) Hei Jeg tenker å ta studiepoeng i tysk og matematikk neste år, og har fra før noen fag jeg tok i førstegangstjenesten (juss og militærmakt og militær fysisk trening) 10 stp. Spørsmålet mitt er om jeg får bruk for disse studiepoengene senere? Såvidt jeg har forstått er en bachelor 180 stp, men at du ikke kan sette sammen hva du vil. Jeg har søkt og fått innpasset fem av mine poeng fra Forsvarets Høgskole. Har en helsefaglig utdanning med 30 poeng valgfag. Så der sparte jeg meg for noen bestrebelser, hehe. Når det kommer til bachelorgrad, fritt sammensatt: Dette er det noen studiesteder som tilbyr. Et kriterie da er at minst 60 eller 80 poeng må være avlagt ved det lærestedet man ønskes å tilknyttes til. Jeg vet at Universitetet i Tromsø tilbydde en slik bachelorgrad før. Endret 11. april 2016 av jonas_srt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå