Gå til innhold

Problem med å åpne gasshendel

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har en Marex Duckie fra 2005. Denne har innenbords motor.

I fjor merket jeg meg at gasshendelen var litt tyngre enn jeg synes den burde være, og bestemte meg for å åpne den og forsøke å smøre den.

Nå har jeg da fått demontert den fra båten. Men det var ikke bare-bare å få åpnet selv enheten. 

På bildet under kan en se enheten fra siden. Det er noen plastikk-klips som jeg har løsnet. Så har jeg prøvd å løfte av plastlokket ved å bruke flere skrujern som brekkjern. Men den henger rundt den akslingen som kommer ut der hvor gass-spaken monteres på.

post-136276-0-02731300-1460392386_thumb.jpg

Den andre måten denne kan ha blitt montert på er ved å bygge alt på plast-lokket for så å sette dette inni metalldekselet og feste det hele med de firkantede tennere. Isåfall må jeg få av de tennene på en finurlig måte. Se bilde. (De bronse-mutterne som ses til høyre er til en elektrisk bryter)

post-136276-0-77110200-1460393558_thumb.jpg

Noen som har vært borti dette før, eller har noen tips for hvordan jeg kan gå videre?

Hans

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Går ut fra at du har sjekket at tregheten ligger i hendelen, og ikke f. eks. i wiren fra hendelen til motoren?

Hadde tregheter/nye motstand på gasshendel for min utenbordsmotor for noen år siden men da var problemet dårlig smurt wire i strømpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...