HansU Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Hei, Jeg har en Marex Duckie fra 2005. Denne har innenbords motor. I fjor merket jeg meg at gasshendelen var litt tyngre enn jeg synes den burde være, og bestemte meg for å åpne den og forsøke å smøre den. Nå har jeg da fått demontert den fra båten. Men det var ikke bare-bare å få åpnet selv enheten. På bildet under kan en se enheten fra siden. Det er noen plastikk-klips som jeg har løsnet. Så har jeg prøvd å løfte av plastlokket ved å bruke flere skrujern som brekkjern. Men den henger rundt den akslingen som kommer ut der hvor gass-spaken monteres på. Den andre måten denne kan ha blitt montert på er ved å bygge alt på plast-lokket for så å sette dette inni metalldekselet og feste det hele med de firkantede tennere. Isåfall må jeg få av de tennene på en finurlig måte. Se bilde. (De bronse-mutterne som ses til høyre er til en elektrisk bryter) Noen som har vært borti dette før, eller har noen tips for hvordan jeg kan gå videre? Hans Lenke til kommentar
Nickmcname Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Ser ut som akseltapp med firkantene er faste så da er det muligens plasten som sitter wd40 og hårføner. Løsne nær akselen. Tror ikke du skal ut med tappen med andre ord rengjør godt i kanten. Lykke til Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Går ut fra at du har sjekket at tregheten ligger i hendelen, og ikke f. eks. i wiren fra hendelen til motoren? Hadde tregheter/nye motstand på gasshendel for min utenbordsmotor for noen år siden men da var problemet dårlig smurt wire i strømpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå