OlaHaldor Skrevet 13. november 2016 Forfatter Del Skrevet 13. november 2016 Lurer på om UG skal gi ut den kurvede stasjonen. Det er et par guider i guide-fanen for spillet på steam. Trykk deg inn på "community hub" for spillet så finner dere workshop og guides. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Takker, fant mye bra der Cities Skylines er helt rått med alle modsene, håper det blir det samme for TF. Også håper jeg utviklerne etter hvert gjør det enkelt for oss å lage nye maps, det hadde vært kult. Kunne tenkt meg et map med høye fjell i ene enden også jevner det seg gradvis ut mot flatt land og innsjø i den andre enden. Lenke til kommentar
Storgris Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Gleder meg til flere timer i dette spillet. Fått unnagjort et par campaign missions, for og få litt forståelse i spillet, og skal i gang med Free world etter jobb i dag. Her gjelder det og planlegge litt lenger enn nesa rekker virker det som. Lenke til kommentar
elx90 Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Begynner å komme seg hos meg nå, sliter litt med enkelte linjer, da de virker å være avanserte til tider:P Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 14. november 2016 Forfatter Del Skrevet 14. november 2016 (endret) Vil generelt råde mot å falle for fristelsen å kjøre på med full hastighet i spillet. Da kan man gå glipp av utvikling og enkelte lokomotiv eller vogner som er over etter et kort blaff. Ikke minst er det en overhengende fare for å ikke oppdage feil i systemene når man kjører full hastighet, før man har begynt å tape millionvis av penger. Endret 14. november 2016 av OlaHaldor Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 (endret) Vil generelt råde mot å falle for fristelsen å kjøre på med full hastighet i spillet. Da kan man gå glipp av utvikling og enkelte lokomotiv eller vogner som er over etter et kort blaff. Ikke minst er det en overhengende fare for å ikke oppdage feil i systemene når man kjører full hastighet, før man har begynt å tape millionvis av penger. Får kjøre på full hastighet med linjelista åpen da. Er det virkelig meningen at man skal sitte og trykke flere ganger på hver linje (og det blir ganske mange av dem etter hvert!) hver gang det kommer et nytt kjøretøy og man vil oppgradere? Er det såååååå vanskelig å lage en funksjon som lar deg erstatte alle kjøretøy av denne gamle typen med denne andre, nye typen? /rant Endret 14. november 2016 av Imsvale Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 14. november 2016 Forfatter Del Skrevet 14. november 2016 Det der er dessverre tungvint ja. Det har vært snakk om det i beta-gruppen også, så utvikleren er klar over etterspørselen. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Dette spillet er så fullt av hull at det er flaut. Logiske problemer overalt. Gods forsvinner over en lav sko. Lenke til kommentar
Zlinga Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 http://www.transportfever.com/post-release-plans/ " The Urban Games team is very happy about the successful launch last week and is now ready to share the post release plans with the community. Not only did Transport Fever reach the global top seller spot one on Steam, it also received great review scores like, as an example, 83% in the very popular GameStar magazine. The only thing we don’t feel completely happy about is the current Steam review score with “only” about 7 people really happy out of 10. From our analysis we have identified three key challenges: technical issues on launch day, misunderstandings (or lack of explanation) concerning game-play mechanics and performance problems. Based on this, let us present our post release plans. First, we will release another patch to fix the few remaining crashes and clarify the game-play mechanics. For instance, there are some inconsistencies with the catchment area of stations, and running lines with vehicles waiting for full load is sometimes destroying the line frequency, which then leads to industries stopping production. Also, it seems to be unclear that industries with full output stocks stop their production, so a player has to be informed when only a part of an industry chain is connected. Once the game is running stable for everyone, we will focus on improving the performance. We understand that performance is suboptimal in certain cases, heavily depending on graphics hardware, but generally in the late game. Therefore, we plan to release a major performance update to address these issues. After that, for sure we will continue improving Transport Fever. We are very happy to have such a great community of players and fans, and we really feel responsible to support the game also in future and give something back to the community. Let us also to tell you that soon we will release a documentation about modding; Transport Fever was designed modding-friendly from the very beginning and thanks to Steam Workshop support there is huge modding potential available. Finally, we wanted to point out again that if you encounter any technical problems, please don’t hesitate to write us to [email protected]; we are happy to help!" Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 14. november 2016 Forfatter Del Skrevet 14. november 2016 (endret) Plages av at ikonene er for små når jeg spiller på 2560x1440, så jeg lagde en mod ganske tidlig i beta-fasen som skalerte ikonene opp med 30%.. Hvorfor ikke mer? Fordi ikonene ble ulidelig uskarpe - det er naturligvis ikke særlig oppløsning å gå på i utgangspunktet. Så i kveld har jeg fikla litt med å overhale ikonene en smule. Dere kan jo se om det er brukbart til noe. Er fullt klar over at de er noe store per nå, ca dobbelt så store som opprinnelig, dette tenker jeg å justere litt med tiden. De er lagd i vektorgrafikk, så det er veldig fleksibelt å endre oppløsning på dem. Som dere ser i skjermbildet under, mangler jeg å fikse noen ikoner - det får vente en ukes tid til jeg er hjemme igjen. Endret 14. november 2016 av OlaHaldor 2 Lenke til kommentar
janingar Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 (endret) Begynner å lure på om noe er galt i spillet nå. Har startet et free-game. Det virker som om noe svikter på økonomi-siden, for det koster ingenting å rive noe som helst Når jeg holder over med musepekeren står det hvor mye det vil koste å rive, men når jeg trykker OK så endres ikke summen på bok seg. For å teste har jeg nå bare fyrt opp en linje med noen busser. Det virker som om de går med tap, men uten å gi utslag i økomonien til selskapet. Har spillt et par oppgrag og har vel i grunn ikke merket noe feil der. På aller første free-game som jeg testet uten å lagre så tror jeg også det muligens var bedre. Noen som har vært borte i dette? Forskjellen fra i dag til i går er at jeg riktignok har aktivert noen mods. Lastet ned blant annet et par scenarioer. Gotthard blant annet. Har nå også deaktivert alle mods for å sjekke om det kunne være årsaken, men likevel framstår det som nevnt over. EDIT: Nevermind. Bare jeg som ikke klarte å legge merke til at det faktisk ikke stod en K foran enkelte ganger, og når man har godt over 1 mill. på bok så synes jo heller ikke så små endringer i prisen.. Jaja Endret 15. november 2016 av janingar Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Nevermind. Bare jeg som ikke klarte å legge merke til at det faktisk ikke stod en K foran enkelte ganger, og når man har godt over 1 mill. på bok så synes jo heller ikke så små endringer i prisen.. Jaja Hehe. Ikke så mye å si her, men prøv noen tog så gir det fort utslag. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Skulle ønske det gikk an å spille over to skjermer. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 16. november 2016 Forfatter Del Skrevet 16. november 2016 Om du spiller i windowed mode kan du strekke rammen til å dekke begge skjermer. Spesielt praktisk er det dog ikke. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Tenkte kanskje var greit å ha noen av vinduene opp på den andre skjermen. Skal teste å strekke vinduet senere i kveld. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Har skjønt at det ikke er "barebare" å bygge linjer i Transport Fever, at man gjerne må ha komplette transportveier i alle ledd for at det skal gå rundt. Har et par spørsmål om noen kan svare Dersom et av transportleddene ikke er tilfredstillende, vil man da oppleve at første ledd stanser produksjonen? I Transport Tycoon var det ikke uvanlig å bruke 1 tog per vare, eller mellom A og B. Er det likedan her? Eller bør man bruke samme tog til flere funksjoner for at det skal gå rundt? Lurer litt, for satte i gang et par toglinjer, første fra en gård og til et meieri/mølle/slakteri, og defra et eget tog som skulle ta med mat til byen. Opplevde der at etter en relativt kort periode så sluttet gården å produsere, selv om jeg hadde et mat-tog som gikk inn til byen med varene. Må de finfordeles enda mer med lastebiler? Har ellers skjønt at man i større grad også kan samle varer i ulike "huber" for å så sende det videre med større tog? Spiller på Godthard scenarioet om noen kjenner til det. Spennende landskap der og litt store avstander. Har satt i gang et ganske fint nettverk med noen passasjertog, busset og trikker, så har begynt å tjene litt penger på den måten i mellomtiden Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 (endret) Har skjønt at det ikke er "barebare" å bygge linjer i Transport Fever, at man gjerne må ha komplette transportveier i alle ledd for at det skal gå rundt. Ikke bare gjerne, men det er helt nødvendig, ellers stopper produksjonen opp. Har et par spørsmål om noen kan svare Dersom et av transportleddene ikke er tilfredstillende, vil man da oppleve at første ledd stanser produksjonen? Kort fortalt, ja. Litt lengre fortalt: Etterspørselen starter i byene. Når foredlingsledd er koblet opp går etterspørselen opp langs produksjons-kjeden og skaper videre etterspørsel etter råvarer. Det betyr at råvareprodusentene svarer på etterspørsel hos foredlerne, og ikke direkte på etterspørsel i byene. Forskjellen er liten, men tidvis betydningsfull. I Transport Tycoon var det ikke uvanlig å bruke 1 tog per vare, eller mellom A og B. Er det likedan her? Eller bør man bruke samme tog til flere funksjoner for at det skal gå rundt? Du bør helst unngå så mye som mulig at tog kjører rundt tomme, iallfall på de store/lange linjene. Det blir fryktelig dyrt, og det er så mye bedre om du kan kjøre med last «begge veier» (eller mer generelt, så mye av ruta som mulig). Du kan alltids tåle tap hos de mer støttende aktørene, så som den siste distribusjonen fra byens jernbanestasjon med lastebiler og den slags. De gjør lite ut av seg i budsjettet, men er helt avgjørende for at den store profitten kan fortsette å komme inn på langrutene. Kanskje kan du til og med bruke små støttende togruter som går i tap, så lenge du tjener gode penger på «hovedrutene». Lurer litt, for satte i gang et par toglinjer, første fra en gård og til et meieri/mølle/slakteri, og defra et eget tog som skulle ta med mat til byen. Opplevde der at etter en relativt kort periode så sluttet gården å produsere, selv om jeg hadde et mat-tog som gikk inn til byen med varene. Må de finfordeles enda mer med lastebiler? Klikker du på bynavnet ser du hvilke ressurser som skal til hvilke bygninger. Mat skal til de blå, altså butikkene. Når du bygger jernbanestasjoner og lastebil-«stasjoner»(?!) vil bygninger rundt dem lyse hvitt. Det er den radiusen de dekker, hvor de vil magisk overføre varer til byggene. Du ser det samme når du bygger lastebilterminaler(?) eller jernbaner ved fabrikker og slikt. Da vet du at varene kommer automagisk over i terminalen for videre transport. Bygger du dem for langt unna (de er ikke lenger hvite) kan du bare sitte der til du blir grå. For å ha god dekning i byene må du gjerne putte et par-tre lastebilstopp spredt utover. Vær forsiktig med bygningene hvis du har lite penger, det er svindyrt å rive dem. Men du behøver altså bare industrien (gul) og butikkene (blå) når det gjelder varedistribusjon. De grønne boligene er bare relevante for passasjertransport. Dem vil du ha dekket av busstopp og sånt, hvis og når du bryr deg om passasjerer. Edit: Det er forresten mulig at du til slutt leverte for mye mat til byen (det skal ikke så mye til egentlig), så de ble mette og ikke ville ha mer for en stund (les: etterspørselen sa pladask). Har ellers skjønt at man i større grad også kan samle varer i ulike "huber" for å så sende det videre med større tog? Spiller på Godthard scenarioet om noen kjenner til det. Spennende landskap der og litt store avstander. Har satt i gang et ganske fint nettverk med noen passasjertog, busset og trikker, så har begynt å tjene litt penger på den måten i mellomtiden Har ikke jobbet noe særlig med hubber ennå selv, men jeg har inntrykk (fra andre folk) av at det skal ligge et greit potensiale også her. Utfordringen er vel å ikke ha for mange tog som kjører rundt tomme halve tiden. Det som er fint med hubber er at du kan samle alle godstyper (bokstavelig, goods) og så plukker togene som har goods-vogner opp det som trengs mest. Smart gjenbruk av vogntyper er en veldig sentral strategi, som f.eks. ved transport av råolje til raffineriet (tankvogner) og så drivstoff videre/tilbake til byene (også tankvogner). Merk også der du har en | mellom ressurstypene som kreves i hos foredlere, der har du altså valget mellom det som står. En gård kan produsere korn eller dyr, og matfabrikken kan likeså prosessere enten korn eller dyr eller begge. Men korn krever en annen vogntype enn maten som blir produsert, mens dyretransport bruker samme vogntype som mat. Biff til alle! Bottom line: Hold alltid et øye med etterspørselen (og produksjonen) i ulike ledd, så kan du forhåpentligvis oppdage problemer før du er helt fant. Det går stadig opp og ned, og vær spesielt forsiktig med å sende for mye stæsj til én by. Blir de helt mettet med varer stopper produksjonen og så har du ingenting å flytte rundt på og dermed ingenting å tjene penger på. Da tikker vedlikeholdskostnadene fort! Bonustips: Tog liker seg best på flat mark og lange avstander. Da får de mest mulig ut av den høye makshastigheten sin, og i tillegg får du bedre betalt når du flytter varer mellom produsent/mottaker som er langt unna hverandre. Betaling er proporsjonal med avstanden mellom disse (i motsetning til tilbakelagt avstand på ruta, så du må ikke lage sikksakkbane og tro du får bedre betalt). Tidlige tog (hvis du starter i 1850) er trege og svake, så ikke gi dem for mange vogner. 3-5 holder, så kjører du heller flere tog. Senere kan du kjøre mye lengre tog. Det får holde. Herregud. Endret 17. november 2016 av Imsvale Lenke til kommentar
janingar Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Takk for godt svar Imsvale Det ga vel svaret på det aller meste jeg lurte på. Har notert meg det med sporene at du ser fartsgrensene idet du skal bygge det, og som det er i virkeligheten så blir hastigheten lavere jo krappere sving man lager. Har lagt merke til at byen er delt opp i ulike distrikt slik byene i Sim City er, men har ikke tenkt over at det har mye å si for transporten. Ei heller at enkelte produsenter klarer seg med den ene eller andre av råvarene Blir litt lettere å forsøke å sette opp godstransport nå. Har merket meg at det fort blir svinedyrt å rive bygninger, spesielt når eiendomsverdien er høy. Lenke til kommentar
Storgris Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Det er ikke svinger på en jernbane, det er kurver. *Jobberikkemedjernbane* Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Er det noen enkel måte å lage sitt eget map på? Føler at det egentlig bare er ett map i spillet som man får ut forskjellige variasjoner på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå