rsdmartin Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 hei! visste ikke helt hvilket tema jeg skulle sette dette innlegget i, men jeg endte opp her. det har seg slik at jeg og min far eier en fritidsbolig på hafjell som nå skal selges, jeg eier 20% og han eier da de resterende 80&. tiden for at hytta skal selges har kommet men prosessen er treig og dette holder meg tilbake som et anker nå som jeg skal flytte ut og trenger en god del egen andel. har papirer på at jeg eier den andelen jeg eier, og alt står i selvangivelsen min. hytta er taksert på litt under 16 millioner så pengene er noe jeg kritisk trenger akuratt nå. det jeg lurer på er om jeg har mulighet til å selge denne andelen til en slags eiendomsinvestor (?) far nekter å kjøpe meg ut, og den er enda ikke ute på visning, så tolmodigheten min har gått mer eller mindre ut.. takker for svar og tips på forhånd! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Hvis du skal selge den til noen så må jo de tjene penger, regner derfor med at tapet på dette vil bli mye større enn å låne penger med andelen som sikkerhet. 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Har din far lyst til å selge hytta? Lenke til kommentar
rsdmartin Skrevet 11. april 2016 Forfatter Del Skrevet 11. april 2016 Hvis du skal selge den til noen så må jo de tjene penger, regner derfor med at tapet på dette vil bli mye større enn å låne penger med andelen som sikkerhet. ja, regner med et lite tap i salget, men det er noe jeg vil ofre Lenke til kommentar
rsdmartin Skrevet 11. april 2016 Forfatter Del Skrevet 11. april 2016 Har din far lyst til å selge hytta? ja, den skal ut til salg uansett. det er mer eller mindre bare spørsmål om tid. men orker ikke vente mer Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Siden det er snakk om ei hytte til 16 mill kan du nok uansett anta at det tar noe tid å få solgt den, her er det nok i praksis bare å være tålmodig. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 En mindre minnelig løsning vil være å få den tvangssolgt, men det tar tid og koster penger. Kan du be din far om fullmakt til å kjøre hele salgsprosessen selv? http://www.hegnar.no/Nyheter/Eiendom/2016/03/Eiendomsinvestor-kuppet-fjelleiligheter Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Det er vel mulig å selge en andel å. Hytta jeg kjøpte var det 8 eiere på. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Har din far lyst til å selge hytta? ja, den skal ut til salg uansett. det er mer eller mindre bare spørsmål om tid. men orker ikke vente mer OK, men hva er det da som forsinker prosessen? Hvorfor skriver du "mer eller mindre"? Ofte innebærer det at man har blitt enige om noe, men den ene part er mindre enig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå