Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjedsomhet i sekslivet?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har vært sammen med min kone nå i 13 år, hvor vi har vært gift de siste 4 årene. Vi har 3 barn og er begge i jobb så hverdagen går fort unna.

Vi har et ganske aktivt seksliv - ca 2 ganger i uken. Problemet er bare at det er det samme som skjer hver eneste gang.

Jeg prøver å ta iniativ til å utforske litt, og får ok respons på forslagene jeg kommer med, problemet er bare at det likevel ikke skjer noe etterpå, bare tilbake til den samme repitisjon.

Har lagt opp til at fruen skal ha godt med overskudd til sex, jeg tar meg av det meste når det gjelder handling, mat og unger hele uken - men det gir bare uttelling hva kvantitet angår, ikke kvalitet.

Passer på å kose med henne, gir henne lange og gode massasjer, kjøper gaver, sender henne sexy tekstmeldinger i løpet av arbeidsdagen, generelt bruker jeg ganske mye tid på å passe på at hun vet jeg synes hun er den absolutt deiligste dama som går i 2 sko!

Oral sex sluttet hun med like etter siste barnet, og om jeg skal lykkes med å få det så må jeg "mase" en god stund før hun motvillig(det er bare usexy) gir bort det. Har spurt om hun ikke liker det, noe hun benekter, sier at det bare er avglemt...

Har også foreslått å prøve analsex, men det har hun aldri prøvd og skal aldri prøve, så det har jeg slått fra meg.

Enda verre er at jeg nesten ikke slipper til å slikke henne heller (elsker det), har også kjøpt henne leketøy som hun kan bruke alene for å se om hun ikke finner mer lyst og eventyrlyst.

Hun har venninner hvor det står enda værre til så hun synes vårt sexliv tross alt er bra.

Skriver vel dette i ren frustrasjon, når resultatet av all kommunikasjon blir resultatløst.

Noe av dere som har erfaringer med det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun er iallefall vanvittig heldig som har en mann som aktivt prøver å holde gnisten oppe i forholdet. Virker ikke som om det er mangel på ting å gjøre som er problemet, heller det at hun ikke vil? Er det slik at om du foreslår noe dere kan gjøre så går det inn det ene øret og ut det andre? Hadde jeg vært deg hadde jeg vist henne det du har skrevet her og sett hva responsen da ble. Eventuelt prøve å ta enda mer initiativ til ting dere kan prøve, for eksempel om du foreslår at hun kan bruke leketøy på seg selv når dere har sex, så drar du frem leketøyet mens dere har sex og gir det til henne, eventuelt begynner å bruke det på henne. Kanskje hun ta tar det selv der ifra. 

Lenke til kommentar

Hun er iallefall vanvittig heldig som har en mann som aktivt prøver å holde gnisten oppe i forholdet. Virker ikke som om det er mangel på ting å gjøre som er problemet, heller det at hun ikke vil? Er det slik at om du foreslår noe dere kan gjøre så går det inn det ene øret og ut det andre? Hadde jeg vært deg hadde jeg vist henne det du har skrevet her og sett hva responsen da ble. Eventuelt prøve å ta enda mer initiativ til ting dere kan prøve, for eksempel om du foreslår at hun kan bruke leketøy på seg selv når dere har sex, så drar du frem leketøyet mens dere har sex og gir det til henne, eventuelt begynner å bruke det på henne. Kanskje hun ta tar det selv der ifra.

Har brukt en liten vibrator et par ganger for å hjelpe til, men det er i misjonær, så da føler jeg vi er like langt.

Hun sier hun har sluttet å ta på seg selv også, og sier hun ikke skjønner når hun skal ha tid til det, men hun jobber sent flere ganger i uken og da har jeg dratt på jobb og alle barna er ute så den kjøper jeg ikke.

Tror nok kanskje du er inne på noe når du sier jeg burde vise henne hva jeg har skrevet, men må bare finne en pen måte å overlevere det på. Hun går som oftest veldig i forsvar når temaet kommer opp...

Lenke til kommentar

Har brukt en liten vibrator et par ganger for å hjelpe til, men det er i misjonær, så da føler jeg vi er like langt.

Hun sier hun har sluttet å ta på seg selv også, og sier hun ikke skjønner når hun skal ha tid til det, men hun jobber sent flere ganger i uken og da har jeg dratt på jobb og alle barna er ute så den kjøper jeg ikke.

Tror nok kanskje du er inne på noe når du sier jeg burde vise henne hva jeg har skrevet, men må bare finne en pen måte å overlevere det på. Hun går som oftest veldig i forsvar når temaet kommer opp...

Hun går nok i forsvar fordi hun vet med seg selv at sexlivet er litt kjedelig eller så er det bare et ømt tema for henne. Kanskje hun generelt har litt lav sexlyst? I så tilfelle kan det være mange grunner til det, alt ifra depresjon til hormonelle grunner. Det enkleste er å sette seg ned med henne en dag i rolige omstendigheter og ta det ordentlig opp en gang for alle og snakke fra levra, noen ganger er det det som må til fremfor å hinte frem på og gå rundt grøten. Enkelte må ha det inn med teskje og det ser ut som du må være rett frem med din kone i dette tilfellet. Du prøver jo så godt du kan og om du konstant skal få avslag så kan det gå på bekostning av deg selv også. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hun går nok i forsvar fordi hun vet med seg selv at sexlivet er litt kjedelig eller så er det bare et ømt tema for henne. Kanskje hun generelt har litt lav sexlyst? I så tilfelle kan det være mange grunner til det, alt ifra depresjon til hormonelle grunner. Det enkleste er å sette seg ned med henne en dag i rolige omstendigheter og ta det ordentlig opp en gang for alle og snakke fra levra, noen ganger er det det som må til fremfor å hinte frem på og gå rundt grøten. Enkelte må ha det inn med teskje og det ser ut som du må være rett frem med din kone i dette tilfellet. Du prøver jo så godt du kan og om du konstant skal få avslag så kan det gå på bekostning av deg selv også. 

Hei

Har nå hatt en veldig bra samtale med fruen - og for en gangs skyld gikk hun ikke rett i forsvarsposisjon. Etter dette har ting fungert veldig mye bedre, og vi har snakket masse sammen underveis. Vi er fortsatt langt unna målet, men nå føler jeg i alle fall det slik at vi jobber sammen for å få det bedre på den fronten. Og en heldig bivirkning er at det virker som om alt sammen har blomstret litt opp igjen :) :)

Takk for gode råd :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

Har nå hatt en veldig bra samtale med fruen - og for en gangs skyld gikk hun ikke rett i forsvarsposisjon. Etter dette har ting fungert veldig mye bedre, og vi har snakket masse sammen underveis. Vi er fortsatt langt unna målet, men nå føler jeg i alle fall det slik at vi jobber sammen for å få det bedre på den fronten. Og en heldig bivirkning er at det virker som om alt sammen har blomstret litt opp igjen :) :)

Takk for gode råd :)

Så utrolig bra! Godt å høre at det begynner å ordne seg. :D 

Lenke til kommentar

Det høres ut som problemet ditt (og hennes) er at hun ikke tenner på deg lenger. Det høres ikke ut som hun har noen større problemer med det ene eller det andre, men at hun rett og slett ikke har noen interesse (utenom analsex, som hun høres ut til å være imot av rent prinsipp). Jeg vet ikke hva slags forslag du mener du har fått god respons på. Men hvis det ikke skjer noe mer, så er det fordi du ikke gjør noe mer med det. Ta mer initiativ, og ikke styr prosessen rett inn i den samme gamle rutinen.

NB!!!

IKKE test henne ved å heller ikke ta initiativ til sex selv. Hvis du innbiller deg at dette får henne til å ta mer initiativ, så tar du feil. Det eneste du oppnår er å bekrefte for deg selv at hun virkelig ikke bryr seg. Og det blir heller ikke særlig lett å gå tilbake til 2 ganger i uka etterpå.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...