Shruggie Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 "Bortsett fra Tyskland"? Hva i alle dager snakker du om, det er den største krigen Norge har deltatt i noensinne! Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Det vi VIRKELIG trenger er toaletter midt i Oslo. Fy faen så lei jeg er av å bløffe meg forbi servitører på kafeer og barer. Her er det bare å slippe avføringsprofitørene løs, du betaler kilopris for rukene dine Jeg kommer på to steder i forbifarten, Oslo City og Oslo S. Aner ikke om det er fler som er åpent for "allmenheten". Mulig det erne ved Grønland t-bane, også... men jeg har virkelig ikke snøring, benytter meg aldri av sånt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Personlig vil jeg anse toaletter som en offentlig oppgave Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 "Bortsett fra Tyskland"? Hva i alle dager snakker du om, det er den største krigen Norge har deltatt i noensinne! Jeg har litt vanskelig med å forstå hva du ikke forstår. Han presiserer vell at vi, med unntak av de to nevnte krigene, har hatt fred med våre naboer? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Ja, og unntatt kjøtt, grønnsaker og frukt spiser vi bare innsekter. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Ja, og unntatt kjøtt, grønnsaker og frukt spiser vi bare innsekter. Flink gutt Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 "Bortsett fra Tyskland"? Hva i alle dager snakker du om, det er den største krigen Norge har deltatt i noensinne! Vis du går tilbake i historien, så mangler tegnene som ledet Norge til andre verdenskrig. 1. Nazistene så på oss som Germanere, så de var faktisk meget vennelige 2. Vi unngikk første verdenskrig 3. Finland klarte å holde i Vinterkrigen, på en måte vant de den krigen 4. Britene Minela Norskekysten, ikke Tyskerne 5. Reaksjonen på den Tyske seilingen innover mot Hovedstaden var Legendarisk Så tenk litt på det: Den største krigen Norge deltok i, var også en krig som kom ut av ingensteds. Det var ikke noe tydlig tegn på at den skulle komme, kontra mange av de andre krigene på den Norske krigslisten. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Skal ikke bli lett og få til enighet om forsvarsbudsjettet her ihvertfall. Nå er jo paradoksalt nok Høyre, FRP og AP enige, mens Sentrumspartiene står samlet og sier seg helt uenige... Ingen forsvarsavklaring på Stortinget Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Rapporten viser til at Forsvaret har for dårlig beredskap, og at de har færre øvelser enn før. – Nato-øvelsene og økt tilstedeværelse i nordområdene har gått på bekostning av øving og trening. Den økt aktiviteten er finansiert ved å omprioritere. Det har satt hele virksomheten under press. Alle har måttet akseptere et lavere treningsnivå enn planlagt, sier Bruun-Hansen. Ifølge Kvarving har utenlandsoperasjoner gjort at beredskap og forberedelser på et eventuelt militært forsvar av Norge har vært nedprioritert de siste 10-15 årene. Når jeg leser dette så klarer jeg ikke å slutte å tenke på om det er landsforræderi å holde på slikt med forsvaret, hvorfor er ikke regjering og stortinget raske med å øke budsjettet til forsvaret når det sårt trengs? "Forræderi betegner bedrag eller svik, særlig handlinger som er rettet mot statens sikkerhet eller selvstendighet. " https://no.wikipedia.org/wiki/Forr%C3%A6deri Hva synes dere? http://www.nrk.no/norge/_-dagens-forsvar-er-ikke-baerekraftig-1.12894608 Jeg tror det er fordi folk har glemt krigen og tror det aldri kan skje igjen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Det er også en vis tro om at Russland kommer til å være en fredelig stat. Jeg ser ikke begrunnelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå