Gå til innhold

sendinger hos posten

Anbefalte innlegg

bestiller endel hardware fra nettsider,

blir alltid sittende å vente på pakker i slutten av uken, og lurer på innen hvilke tisrammer pakkene blir transportert.

(slik går det: første strekning 1, andre strekning 2, tredje strekningn 3(mål, nå kan jeg hente pakka. Det jeg prøver å finne ut er om man kommer til å ta strekning 1&2 iløpet av en dag, pakka blir nemlig uansettt ikke levert før dagen etterpå den har ankommet "punkt" 2)

Altså, hvor lenge er postbilene i rute? kjører de til sent på kveld? natt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det seneste jeg har opplevd, er halv ni om kvelden. Da ble pakken sendt for levering på kveldstid. Levering på dagtid er vel fra kl. 08:00 til klokken 16:00, om jeg ikke tar helt feil.

Men om du nå mente om posten når blir transportert mellom de forskjellige distribusjonssentrene, er det nok på natterstid primært sett - enten pr. trailer, tog eller fly.

Når pakka er ankomstregistrert på postkontoret, skal du ha fått hentelappen i postkassa samme dag (med unntak av når den er "forsøkt utlevert"). Dersom du tar med deg pakkesporingsnummeret på en lapp til posten, får du hente pakken selv om lappen ikke er ankommet. Du må da kunne bevise at pakka er til akkurat deg.

Lenke til kommentar

Nå er ikke dette helt svaret du var ute etter, men jeg har funnet ut hvordan jeg som oftest kan "spare" en dag..

Når jeg får pakker tilsendt så kommer de som oftest på postkontoret en dag før jeg får hentelappen :roll: , men hvis man da printer ut tracking-infoen fra nettet (hvis man har slik da) så leverer de ut pakken når man viser den i stedet for hentelappen :)

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar
Bestiller det meste ifra Komplett Data, og det slår aldri feil, tar 6 eller 7 dager før jeg får hentelappen. Jeg bor i Bodø.

For deg som bor i Bodø så regner jeg med at sorteringssentralen på Fauske også er knutepunktet ditt. Pakker sendes fra Oslo og sorteres så i Fauske, før det går videre derfra (jeg bor selv i Harstad, så jeg regner med at det er likt). Normalt er at visst pakken er sortert i Fauske innen 16:00, så har du pakken hos deg dagen etter (post sendes pr. lastebil på nattestid fra Fauske). Hentelappen som kommer i postkassa di sendes også ut fra fauske samme dag (eller den skal gjøre det i hvertfall, har skjedd et fåtall ganger at lappen har kommet i etterkant). Men som Dings sier, så lønner det seg å følge med på trackingen i stedet for å vente på pakkelappen. Du trenger ikke pakkelappen for å få hentet ut pakka på posten, det holder med referansenummeret.

Sånn opplever jeg stort sett transporttider fra komplett og opp til meg i Harstad (servicepakke):

Sandefjord -> Oslo: 1-2 dager

Oslo -> Fause: 1-3 dager

Fauske -> Harstad: 1 dag

Lenke til kommentar
For deg som bor i Bodø så regner jeg med at sorteringssentralen på Fauske også er knutepunktet ditt.

Det stemmer det, men jeg ser ikke pakken registrert på Joker (post)butikken :lol: før neste dag. Jeg skal prøve å printe ut lappen nå om et par dager, har bestilt ny kjøleribbe, cpu vifte, goop og Ram varmespreder i går.

Edit: Bestilte ifra Microplex, pakken ligger ennå i Sarpsborg

Endret av Mr.Anderson.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...