Gå til innhold

Domene fradrag på skatt

Arntsens

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tre nettsider som jeg kjøpte i fjord.Har tjent 4000 på de i fjord.

Så spurte jeg skatteetaten om jeg kunne føre de domene som fradrag på skatt og det fikk jeg.

Men lurer også på om jeg kan føre Kostnader med å holde siden oppe og annonser og slikt om jeg får fradrag på dette?

Kunne spurt skatteetaten igjen men er 1 uke å vente på svar.

Noen som vet?

Har ikke egen bedrift.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nice fjord. Men kan ikke se noen domener der, bare en båt.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Skatter du av inntektene har du krav på fradrag for alt som har blitt brukt til å skaffe disse inntektene.

Tjener du mer enn 50000kr må du registrere et firma og betale mva.

Jeg skal ikke skatte av disse inntektene. så det vil si at jeg ikke får fradrag på de kostnadene

Lenke til kommentar

Skatter du av inntektene har du krav på fradrag for alt som har blitt brukt til å skaffe disse inntektene.

Tjener du mer enn 50000kr må du registrere et firma og betale mva.

Jeg skal ikke skatte av disse inntektene. så det vil si at jeg ikke får fradrag på de kostnadene

Får du fradrag blir du også beskattet for overskuddet du har tjent. Slik er systemet.

De 4000kr blir lagt til i inntekten din og beskattet. Du har jo allerede fått beskjed om at du kan trekke fra nettsidene. Da kan du også trekke fra det det koster å drive dem. Men da blir du altså beskattet for overskuddet.

Lenke til kommentar

Regelen er at utgifter som er pådratt for å erverve skattepliktig inntekt er fradragsberettiget. Man kan altså fradra utgifter man har brukt på å skaffe seg inntekter, men inntektene skal da også være skattepliktige.

Du kan ikke velge å oppgi fradragene men ikke inntektene. Da har du enten misforstått hva Skatteetaten har sagt, eller gitt dem villedende opplysninger for å få det svaret du ønsket deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...