ilpostino Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Jeg har en vegglader med fire porter som i sin tid ble kjøpt hos FotoVideo. Den levere forskjellig strømstyrke på portene så en må følge litt med på hva som kobles hvor for å være sikker på at det som er koblet til får nok strøm til å lade. J eg ser Komplett.no selger iiglo Vegglader USBx6. Leverer denne 2.1A på 5 av portene ved samtidig bruk? (Vet den leverer litt annen A på den siste men så lebge den leverer 2.4A på 5 av portene ved samtidig bruker det gull). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) Det ser ut som maks total strøm er 8A. Og opp til 2,5A på hver enhet. Bortsett fra én av portene som kan gi opp til 5V/2.1A, 9V/1,67A, eller 12V/1.25A. Endret 11. april 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. april 2016 Forfatter Del Skrevet 11. april 2016 Så jeg må se etter 5 (antall porter) x 2.1A = 10.5A for å få det jeg vil ha? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Ja. Men det er ganske mye så tror ikke det er så mange ladere med så høy total effekt. Det blir faktisk over 50 watt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. april 2016 Forfatter Del Skrevet 11. april 2016 Det ser ut som denne laderen på eBay skal levere det som trengs. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Den ser ut til å duge på papiret i det minste. Men problemet med kinaprodukter på ebay er at det ofte er ren gambling om de faktisk duger eller ikke. Og om de er trygge i bruk. Men for 160,- med frakt blir det ikke store tapet hvis det skulle være katten i sekken. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Så lenge den ikke kortslutter og brenner ned huset da. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Du kan evt. prøve å lete etter tester på google eller youtube. Jeg har sett tester av svinebillige kina-strømforsyninger som faktisk var overraskende bra. De ble tatt helt i fra hverandre for å sjekke bl.a. separasjon og isolasjon. Til og med spolen ble vikla opp for å sjekke kvaliteten på viklingene og isolasjonen på de. Så har jeg sett kina-ladere hvor nettspenninga har praktisk talt vært koblet rett til USB-porten, bare via noen underdimensjonerte passive komponenter. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. april 2016 Forfatter Del Skrevet 11. april 2016 Så lenge den ikke kortslutter og brenner ned huset da. Det var det da. Denne har fått ganske god omtale på forumet tidligere men jeg har en generell skepsis til Kina-produkter som går på strøm. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Problemet med mange av de testene er at de bare tester en batch, en batch kan være grei og neste som ser lik ut kan være livsfarlig. Å kjøpe billigladere fra Kina er på det beste et sjansespill. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. april 2016 Forfatter Del Skrevet 11. april 2016 Jeg kom over denne artikkelen på Dinside.no som lenker til en lader som selges over disk i Norge som har det jeg er på jakt etter. Selv om den ikke ser så sexy ut (i den grad ladere gjør det) tror jeg kanskje at jeg går for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå