Oeystein Radich Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Sjøuhyret fra Kålevika i Skjebergkilen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Joda, funker fint som det gjør med godt dybdesug i himmelen. Jeg tenker også et par andre versjoner ved hjelp av beskjæringer: Først et drastisk høyrekutt slik at beige element muligens stein på treverkets høyre side ut mot vannet forsvinner. Det andre er beskjæring nede slik at stammen skjæres av nedre ramme. Begge deler begrunnet i at når stammen skjæres av ramma så øker som regel spenningen. Det kan du se ved å scrolle ned og dekke til - kanskje så mye at en mørk diagonallinje rett bak stokken også forsvinner. Nevner også en liten sak som stikker opp fra den store steinen oppe helt ute til høyre - enten kutt eller kloning. Kutt er det enkleste hvis du samtidig tar kuttet nede. Mine forslag er bare andre løsninger på motivet som du kan se på hvis du gidder. Lys, skarphet, farger og detaljer ellers er det ingenting å si på. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Ikke vanskelig å assosiere dette med sjøuhyre ! Fint dybdesug i bildet, noe lav kameravinkel god dybdeskarphet bidrar til. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Oeystein Radich Skrevet 12. april 2016 Forfatter Del Skrevet 12. april 2016 Joda, funker fint som det gjør med godt dybdesug i himmelen. Jeg tenker også et par andre versjoner ved hjelp av beskjæringer: Først et drastisk høyrekutt slik at beige element muligens stein på treverkets høyre side ut mot vannet forsvinner. Det andre er beskjæring nede slik at stammen skjæres av nedre ramme. Begge deler begrunnet i at når stammen skjæres av ramma så øker som regel spenningen. Det kan du se ved å scrolle ned og dekke til - kanskje så mye at en mørk diagonallinje rett bak stokken også forsvinner. Nevner også en liten sak som stikker opp fra den store steinen oppe helt ute til høyre - enten kutt eller kloning. Kutt er det enkleste hvis du samtidig tar kuttet nede. Mine forslag er bare andre løsninger på motivet som du kan se på hvis du gidder. Lys, skarphet, farger og detaljer ellers er det ingenting å si på. Roar Takk for konstruktiv kritikk og kreative innspill. Skal prøve meg frem litt. Lenke til kommentar
Oeystein Radich Skrevet 12. april 2016 Forfatter Del Skrevet 12. april 2016 Ikke vanskelig å assosiere dette med sjøuhyre ! Fint dybdesug i bildet, noe lav kameravinkel god dybdeskarphet bidrar til. Mvh Ragnar Takk for hyggelig kommmentar ! Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Ett fint bilde av ett artig motiv. Dette kunne jo godt ha vært sjøormen i Seljordsvannet som har kommet på avveier Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Oeystein Radich Skrevet 14. april 2016 Forfatter Del Skrevet 14. april 2016 Ett fint bilde av ett artig motiv. Dette kunne jo godt ha vært sjøormen i Seljordsvannet som har kommet på avveier Mvh. Rolf Takk for hyggelig kommentar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg