Gå til innhold

TV med lav input lag (responstid)

Gjest Slettet-JWlLR8

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-JWlLR8

Jeg er i marketed for en ny TV etter den gamle endelig tok kvelden permanent nå nylig.

Det jeg bruker TV'en mest til er PS4'en min, og litt film med venner i ny og ned, men den første er definitivt det viktigste aspektet.

Etter litt research i http://www.displaylag.com/display-database/, kom jeg fram til den triste konklusjon at mange av disse TV'ene rett å slett ikke er å få tak i i Norge.

Jeg håper dere kan gi meg litt innsikt i hvilken TV jeg burde kjøpe, basert på disse ønskene i prioritert rekefølge:

1. Lav responstid (input lag) er et must - denne TV'en skal brukes mest til spilling.
  2. Er større enn 40 tommer - den siste jeg hadde var 40 tommer, og jeg tror rett å slett jeg sitter litt for langt vekke til å være fornøyd med 40.
  3. 1080p er nok minimum, men 4k hadde også vært greit - har hørt litt skrekk historier om ghosting og dårlige upscaling algoritmer.
  4. TV'en skal ikke kobles til eksterne høy taler så er også greit om lyden er ok.
  5. Greit vis den faktisk kan andre ting også - støtte for Chrome Cast ol..

Budsjett er på rundt 13 000 kr, der under er ønsket men rett over også kan vurderes.

Hva anbefaler dere?

Endret av Slettet-JWlLR8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner meg igjen her! Ingen TV er helt slik du vil ha den, men i det minste er det nok en med lav input lag!

hdtvtest.co.uk er siden din, her finner du skikkelige tester inkludert input lag målinger med Leo-bodnar testen (denne målemetoden viser litt høyere tall enn den gode gamle input lag testen, og 32ms vil tilsvare ca 16ms på den "valige" testen)

Her for eks:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue48ju7000-201509274187.htm

Denne selges i norge, bare den ender på 7005 istedet for 7000. Sjekk litt på Sony tv'er, for et par år tilbake slo de nye rekorder med like lav input lag som noen gaming-monitorer på 1080p TV'ene sine.

Btw. Skal ikke mye til for å forbedre lyden i tynne tver, kjøp et par billige høyttalere på clas ohlson så er du good to go! :)

Lenke til kommentar

Husker at en på Elkjøp svarte at TV-er med tunerdel vil kunne ha høyere inputlag (forsinkelse), enn monitor-"TV'er" uten tunerdelen. Så en annen dag spurte jeg en annen selger på Elkjøp som virket å ha innsikt i ting, og da avkreftet han det han andre hadde sagt. Så man skal tydeligvis utsettes for en del misinformasjon, til de grader slik at man ikke vet hva man skal tro på  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg er i marketed for en ny TV etter den gamle endelig tok kvelden permanent nå nylig.

Samme skjedde meg, så da bruker jeg midlertidig en 27" datamonitor inntil jeg får de specs. jeg vil ha i et nytt apparat. TV'en var grei, men med så mange minus, at jeg helst vil ha en ny, men også større skjerm neste gang.

En selger i en annen kjede fortalte at det ofte var strømforsyningen som tok kvelden på TV'er. Så dersom apparatet ditt har riktige specs. som du kan leve med, så kan jo en avlesning av strømforsyningsdetaljer, og et søk på ebay kanskje gi den gamle TV'en noen år til?

Btw. Skal ikke mye til for å forbedre lyden i tynne tver, kjøp et par billige høyttalere på clas ohlson så er du good to go!  :)

Enig, men også der faller spesiellt bass fort igjennom. Så man kan gå opp i mange titusener på lyd, hvor mange kanskje ville blitt enda mer fornøyd tross slankere lommebok. Men, noen blir nok heller ikke fornøyd om de har lydanlegg til kr 300.000,-

Selv har jeg disse samme med den 27" monitoren. Har til og med en DAC mellom Playstation 4 som står for mediesenteropplevelsen. Om du skrur opp bass og lytter til mennesketale, så skal det ikke mye basstrykk til før det blir skikkelig grøt av bassen på disse stemmene.

post-30484-0-29379700-1460362712_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...