Gå til innhold

[Løst] Kjøring av asp.net i iis

Anbefalte innlegg

Folkens...

Jeg har lit problemer med en server..

Eller for å si det på en annen måte...

Jeg har laget en web app i vs2015 på min win10 maskin. Alt er default valgt, herunder aller siste framework. Posjektet består av flere dller men ingen tredjepart fra devx o.l.

Når jeg kjører dette på min maskin så funker alt som det skal.

Nå er jeg derfor klar til å publisere prosjektet på min web server.

Jeg har installert en win2012 server og alle oppdateringer. Har også aktivert iis så klart.

Ok.. Så til saken..

Jeg publiserte prosjektet til en folder i vs. Dette nle så kopiert til web serveren. Så la jeg til en ny web i iis og valgte ikke noe annet en de få valgene jeg fikk, som site name og plassering av filer. Altså helt standard greier. Men ikkenoe funker. Greier ikke vise noe innhold. Så tenkte jeg at det kanskje var noe galt med url og lagde en enkel html fil i mappa. Prøvde å åpne den slik.. Http://www.minsite.no/testpage.htm og det funker. Det er altså noe med asp.net som ikke er helt på stell

.håper på litt bistand her..

På forhånd takk..

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok.  Fant ut av det.  Merkelig at ingen her har greid å svare på dette fordi det rett og slett var å krysse av for ASP.NET35 og ASP.NET45 i Add features to server.  Altså noe ALLE er nødt til å gjøre for å i det hele tatt greie å kjøre ASP.NET

Men da er i hvertfall svaret tilgjengelig for allle de andre som måtte ha behov for å finen ut av dette ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...