hean Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 En bekjent har store problemer med ustabilt internett og TV som detter ut. Han bor i ett borettslag der TV og internett er inkludert i husleien. Vedkommede vurderer nå å ikke betale den ekstra kostnaden og bestille dette selv utenom. Hvordan går man egentlig frem her og hvem klager man til? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Man klager i første omgang til de som har service og support på anlegget. Vanligvis er det Get, Canal Digital eller en annen leverandør, men noen ganger er det satt bort til eksterne fimaer. Hjelper ikke det, bør man ta det opp med styret i boretslaget. Veldig lurt å sjekke med nærmeste naboene om de også har problemer når man feilmelder. Å ikke betale kostnaden er vel ikke så enkelt, felleutgifter må betales. Og er det mulig å få vite akkurat hva TV/internett utgjør av felleutgiftene...? Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. april 2016 Forfatter Del Skrevet 11. april 2016 (endret) Man klager i første omgang til de som har service og support på anlegget. Vanligvis er det Get, Canal Digital eller en annen leverandør, men noen ganger er det satt bort til eksterne fimaer. Hjelper ikke det, bør man ta det opp med styret i boretslaget. Veldig lurt å sjekke med nærmeste naboene om de også har problemer når man feilmelder. Å ikke betale kostnaden er vel ikke så enkelt, felleutgifter må betales. Og er det mulig å få vite akkurat hva TV/internett utgjør av felleutgiftene...? Han har gått gjennom alle tenkelige muligheter når det gjelder service og support... byttet tuner flere ganger, byttet løse kabler, trukket nye i veggen og til og med byttet TV og PC i denne perioden på 1-2 år. Hvem kontakter man da for å få i gang reklamsjonsprosessen... får man ikke det man betaler for så skal man vel ikke betale. Heller ikke når det er tilknyttet fellesutgifter i ett borettslag vel? Edit: Spørsmålet her er hvem "selger" er. Hvem kan man rette "krav" mot? Endret 11. april 2016 av Nasciboy Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) En bekjent har store problemer med ustabilt internett og TV som detter ut. Han bor i ett borettslag der TV og internett er inkludert i husleien. Vedkommede vurderer nå å ikke betale den ekstra kostnaden og bestille dette selv utenom. Hvordan går man egentlig frem her og hvem klager man til? Jeg ville klaget til leverandøren. Er det Get eller canal digital så må han klage til de. Endret 11. april 2016 av Pycnopodia Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Har han snakka med styret? Sidan det er burettslaget som har knytta laget til ei slik TV og internett-løysning, så er det det sittande styret som er rekna som bestiller av tjenesten. Som storkunde er det det vanlig at burettslagets styre har direktenummer til ein kontaktperson i det aktuelle selskapet. Andelseigaren er ikkje den som har bestilt tjenesta, så det er styret som er den rette vegen å gå. Om styret velger å reklamere på tjenesten så betyr det at dei trekk avtalen for heile burettslaget, og ikkje berre for ei leiligheit. Så snakk med styret, reknar med at når dei truar med å starte reklamasjonsprosessen for fleire ti-talls andelar så vil nok saka få ein langt større prioritet enn om andelseigaren ringer etter support som privatperson som kun er mottakar av tjenesta og ikkje betalar den sjølv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå