Gå til innhold

Slutt på MMS-tjenesten


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Jeg sjekka nettopp ut hjemmesida til den nederlandske operatøren kpn. Der heter det at mms avvikles som tjeneste i 2017. Er det noen som vet mer om dette, og om det er andre operatører som planlegger det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å kverulere eller noe sånt, men hvis MMS tjenesten blir lagt ned av norske operatører. Ville det vært krise? :)

Bransjen priset seg jo ut tidlig på 2000 tallet, og folk har fortsatt det i hodet at mms er tull selv om det er inkludert i abonnementene nå, 11 år etterpå. Og ikke minst har sosiale medier overtatt denne rollen for lenge siden, gratis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

De eneste MMS jeg noen gang har sendt er når SMS'ene mine inneholder smileys og SMS'ene derfor automatisk blir omformet til MMS på grunn av smileys...

Lenke til kommentar

MMS er unødvendig. Bedre å sende bildene på mail.

Likevel sender jeg ganske mange MMS, fordi jeg kan sende dem til et telefonnummer.

For å sende mail, må jeg jo kjenne mottakerens epostadresse.

 

Ikke alle venner og bekjente har satt opp mobilen for å motta slikt, så jeg må vente til de kommer hjem, spiser middag, sover middag, starter PCen, åpner Outlook, trykker "Send and receive", prøver tre ganger til fordi det alltid er noe tull med serveren og brukernavn/passord, og der endelig fikk de åpnet den.

 

Greiere å sende MMS da. Men bildene er i webcam-kvalitet, så de er ikke noe å ta vare på.

 

 

Det er på tide at mobilkommunikasjon blir flyttet over på datatrafikk.

Banzai har skjønt det, eller blitt tvunget til å skjønne det.

De var eneste tilbyder av 100 GB i samme SIM-kort som du har til å ringe med i mobilen.

Nå får de ikke selge 100 GB datakvote i telefonen lengre.

Du får telefonabonnement med betydelig mindre kvoter, eller data-abonnement med store kvoter uten ringemulighet.

 

Banzai skal snart lansere en Skype-liknende app som lar deg ringe til/fra ditt vanlige telefonnummer, men med et SIM-kort som kun har data.

Hvis dette funker, trenger jeg ikke SIM-kort med tale. Det vil funke med wifi på ferie i utlandet også.

 

Å fjerne skillet mellom tradisjonell mobiltelefoni og data er bra. Å fjerne MMS er en fin start.

Når alt er mobildata, trenger jeg ikke å lete etter et abonnement som har både ringing og stor datakvote.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...