tassen^^ Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Heisann. Har en stasjoner pc, som ikke er kanskje verdens beste, men ann har funket for mitt spille bruk. (payday2 osv) Men plutselig så begynnte pcen å få blå skjerm og restartet seg, merkelig nok kom dette i forbindelse med at strømmen i huse forsvant noen ganger. Jeg får skrudd på pcen og logget meg inn å etter noen minutter så gjentar blå skjerm seg. Jeg har prøvd å re-instalert windows uten hell. Det er windows 7 på pcen. Prøvd til nå - sjekket hardisken på egenskaper (feilsøking) - sjekket minne på maksinen med windows minne verktøy - instalert windows på ny. Noen som har noe tips ? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html Lenke til kommentar
tassen^^ Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 laster jeg ned denne å bare kjører den på maskinen ? Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Hva slags feilkode står det på den blåskjermen? Ta gjerne å knips et bilde av den og post her. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 (endret) laster jeg ned denne å bare kjører den på maskinen ? Ja,og mater den med dump(.dmp) filer C:\Windows\Minidump\... BlueScreenView kan finne opplagte driver feil,til noe dypere feilsøking er den ubrukelig. Står du fast for du last opp alle dump filene zip/rar del ge.tt Teste minne er uansett grei og gjøre Memtest86+ Endret 10. april 2016 av snippsat Lenke til kommentar
tassen^^ Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 beklager men jeg er ikke med, Nå har jeg instalert Bluescreenview og startet den. Kommer opp 2 stk dump files med crash time 14.01.16 og 10.04.2016 hva gjør jeg nå Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 (endret) Dobbeltklikk på dump fil og les hva som står der,det skal gi deg hint om hva som er galt. Kommer opp f.eks Caused bye driver:.... Endret 10. april 2016 av snippsat Lenke til kommentar
tassen^^ Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 hmm merkelig nå ser det ut som maskinen virker som den skal igjen ? d var merkelig men er det noe som gjør at jeg kan se hvilke drivere jeg mangler eller må oppdatere ? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 f.eks Caused bye driver:.... Hva er vanskelig og forstå med dette engelsk? "Feil" forårsaket av driver. Dette er eksempel på bilde som kommer opp, "tcpip.sys" som "kan" være nettverks driver problem eller noe annet i dette tilfeldige valgte bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå