Haze2003 Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 (endret) Hei! Pappa har er rart problem vil jeg si... han kommer ikke inn på ticketmaster.no Da får han feil mld "You don't have permission to access / on this server" Han kjører følgende... * Asus K53SV * Windows 10 64bit * Altibox * Zyxel router Vi har prøvd og... * Resette/tatt strømmen på routeren * Deaktivere virus program & Anti Malware * Flush DNS * Lakt inn dns "direkte" * Slettet bruker data i chrome .Uten at dette hjalp noe :\ Ticketmaster virker heller ikke på noen andre enheter i leiligheten. Så må være noe nettverks konflik, eller no? Tips?? Endret 10. april 2016 av Haze2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Prøvd å ta strømmen på routeren? Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 Prøvd å ta strømmen på routeren? Glemte og si... Ja, det var det første jeg prøvde... Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Prøvd å ta strømmen lenge nok til at dere får en ny ip av altibox? Tar vel rundt 10 min kanskje? Er litt usikker https://www.whatismyip.com Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Høres ut som en IP Ban fra nettsiden ja. Prøv via feks en mobil tlf, uten at du er koblet til WiFi. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 12. april 2016 Forfatter Del Skrevet 12. april 2016 (endret) Prøvd å ta strømmen lenge nok til at dere får en ny ip av altibox? Tar vel rundt 10 min kanskje? Er litt usikker https://www.whatismyip.com Det hjalp ikke. Høres ut som en IP Ban fra nettsiden ja. Prøv via feks en mobil tlf, uten at du er koblet til WiFi. Han skal prøve og ringe ticketmaster imorgen. UPDATE : Han har nå ringt Ticketmaster. Fikk fortalt at det er flere som har samme problemet. Men, evt ip ban, var hun ikke så int og snakke om. Sa at "it avdelingen" der ikke hadde tid og se på saken, men hun tok imot ip adressen hans til slutt, og skulle sende denne over til it avdelingen. Han har endelig testet ticketmaster på 4G, og det virker fint. Så må være noe med wifi tilkoblingen hans da. Endret 13. april 2016 av Haze2003 Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 29. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2016 Prøvd å ta strømmen lenge nok til at dere får en ny ip av altibox? Tar vel rundt 10 min kanskje? Er litt usikker https://www.whatismyip.com Det hjalp ikke. Høres ut som en IP Ban fra nettsiden ja. Prøv via feks en mobil tlf, uten at du er koblet til WiFi. Han skal prøve og ringe ticketmaster imorgen. UPDATE : Han har nå ringt Ticketmaster. Fikk fortalt at det er flere som har samme problemet. Men, evt ip ban, var hun ikke så int og snakke om. Sa at "it avdelingen" der ikke hadde tid og se på saken, men hun tok imot ip adressen hans til slutt, og skulle sende denne over til it avdelingen. Han har endelig testet ticketmaster på 4G, og det virker fint. Så må være noe med wifi tilkoblingen hans da. eg har prøvd følgende... * Tatt ut strømmen på router/hjemme sentral, og ventet en stund. * Resatt router/hjemme sentral * Kabel "direkte" i router/hjemme sentral Uten at det hjalp noe. * Har testet pcen hos min sønn, da funka det helt fint. * Bruker jeg 4G funker det helt fint. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Da er det en IP ban. Dra ut koble ut strømmen av over natten, eller ring Altibox og be om ny IP. Ikke alltid man får ny ip om man plugger ut strømmen i 30min. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 29. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2016 Da er det en IP ban. Dra ut koble ut strømmen av over natten, eller ring Altibox og be om ny IP. Ikke alltid man får ny ip om man plugger ut strømmen i 30min. Ok, takk for tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå