Gå til innhold

Kampen mellom godt og ondt

Anbefalte innlegg

Jeg tror du har helt rett zeebra, det må nok til en vekkelse blant mange folk. Man må gi folk en utdannelse og få dem ut av fattigdomm og religion, så tror jeg verden vil bli et mye bedre sted :)

Joda, greit nok det, men de som har best mulighet til det (utvikled samfunn) gir som regel blaffen i akkurat det. Og da skal vi heller ikke glemme alle vi har tråkket på under vår utviklingsvei.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du har helt rett zeebra, det må nok til en vekkelse blant mange folk. Man må gi folk en utdannelse og få dem ut av fattigdomm og religion, så tror jeg verden vil bli et mye bedre sted :)

Jeg tror du skal ta med en ting til. Det bør bli slutt på skjevfordelingen av jordisk verdi. Det må bli slutt på at en liten prosent av verdens befolkning besitter en stor prosent av jordens verdi.

Fravær av fattigdom og religion vil bedre livskvalitet hos en stor del av befolkningen, men er kun en del av løsningen hvis vi ikke klarer å få 1% gjengen til å bære utgiftene.  William Langland er inne på svaret i hans "Piers plowman".

Ja, det er jeg helt enig i. Jeg får mye tyn for det, men jeg sier alltid at den "norske" oljen egentlig tilhører verden og er en global resurs. Kapitalismen sikrer faktisk at disse resursene kun er tilgjengelig for noen og at de brukes i maksimalt tempo (profitt-utvikling-profitt). Rent kapitalistisk sett er det jo profitabelt å hogge ned så mange tre som mulig og selge disse, helt til man våkner opp og innser hva man har gjort.

Kapitalismen er et system som gjør at massene er undertrykket. Ikke bare som enkeltindivider men også som nasjoner. Et lands lykke kan være et annet lands ulykke. F.eks er en ting som inflasjon noe som skader de fattige klart mest. Alt av kunstig inflasjon vi har skapt under finanskrisen vil få globale konsekvenser og vil sannsynligvis føre til at vi stjeler verdier av dem, siden de må arbeidere mer for mindre. På den måten bidrar vi alle til å undertrykke disse menneskene hver gang vi bidrar til inflasjon.

Det virker som en meget interessant bok. Leste et par utdrag nå.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Fravær av...religion vil bedre livskvalitet hos en stor del av befolkningen

Hmm..

People who attend religious services weekly or more are happier (43% very happy) than those who attend monthly or less (31%); or seldom or never (26%). This correlation between happiness and frequency of church attendance has been a consistent finding in the General Social Surveys taken over the years.

http://www.pewsocialtrends.org/2006/02/13/are-we-happy-yet/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...