Gå til innhold

Demonstrasjon mot Barnevernet 16. april

Anbefalte innlegg

mat for konspirasjonsteori gjøker dette. 

Du klarer ikke å stave engang. Hva har du lest i ditt liv ? Lassie?

Lest nok til å vite at folk som blir fratatt ungene sine blir det for en grunn.

Forsvar ditt ståsted da, lærd? Du tar en pris på din rygg med ignobiliten som du vil måtte betale når du blir gammel. Tror du ikke på karma, så tro på grammatikk ! Det du ikke gjør i dag, står ugjort i morgen! Å si t alle barna er rettmessig tatt er så langt ute på jordet at du gjør deg selv til spott og spe, og hvor mange av de som trenger å lære river du med deg ? Dette som du kommer med er moralisme, ikke etikk.

Ingen system er perfekte så selvfølgelig begås noen få feil. En liten pris å betale når man ser hvor bra systemet fungerer.

ps. å kommentere skrivefeil er en svak og desperat strategi, hold deg til tema. 

Endret av guest_anon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo de sakkyndige som står i sentrum her. Hva slags kvalifikasjoner kan man, med rett ansikt, påstå er ordinært blant dem når så mange foreskriver en kraftig stimulant til barn, som i utgangspunktet ikke er vannløselig? Det er bare et av mange spørsmål pharma-industrien har gjort seg fortjent til. Se på vaksinene da. Glem hva de inneholder for et lite øyeblikk - de samme selskapene som bruker mest av alle på lobbyvirksomhet tjener enorme summer på å selge disse "produktene" til våre selvoppnevnte bestyrere (de er valgt av partiene, og ikke oss)! Hvor mye påvirker det institusjoner som UiO, Legeforeningen, og deres velkjent Tidsskrift, miljøer som driver med homeopati, osv.? Jeg vil da tro en hel del. Hva som foregår i Helsesektoren er noe å ta seg sen stol for. Her blir profittmotivet og målbasert styring tatt til den endte grad, og man har kommet til konklusjonen at et sykehus burde være et foretag som går i pluss! Har du hørt noe så dumt?

Her spyttes det ut konspirasjonsteorier i fleng. Det er veldig tydelig hvem barnevernets motstandere er.

Har du noen argumenter jeg kan takle? Jeg ser ingenting som er håndfast her, jeg. Hvordan mener du at jeg bør ... forholde meg til ... mobbing ?

Det jeg skriver er meget håndfast. Jeg påpeker hvordan ting henger sammen. Hvis virkeligheten fremstår som mobbing for deg vil jeg anbefale deg å søke profesjonell hjelp.

Du sier det som om du tror på deg selv, engang. Alle saker er ikke private, barn, flest, har, som regel, ingenting å skjule, og når myndigheten til barn ikke respekteres ved én anledning, hvordan kan man så vende seg rundt og ta en annen stilling ved en annen anledning, bare fordi "det passer" deg ? Dette er hvitvasking, og jeg ser ikke hvor du leder din neste her? Det er ytringsfriheten som er første punkt på tyrannens kokebok.

Jeg skjønner at du ikke er veldig opptatt av barns rettigheter, men det er andre. Barn har rett til et privatliv. De skal ikke få livene sine brettet ut på grunn av slike som deg, som aktivt prøver å motarbeide barns rettigheter på alle områder.

Å skrive at "barn har ingenting å skjule" viser bare at du rett og slett ikke forstår hva det handler om. Det handler ikke om at barn har noe å skjule, men at barn er fullverdige mennesker som har rettigheter - av prinsipp. Dessuten er det lite trolig at barnet vil synes det er spesielt trivelig å vokse opp i offentlighetens lys, der hele familielivet brettes ut for hele verden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror barnevernet fortjener kritikk, og jeg håper noen er istand til å gi det på en saklig måte, istedenfor det du serverer her.

Syntes egentlig TS argumenterer for barnevernet på en god måte jeg, kanskje ikke etter intensjonen hans men de gjør tilsynelatende en god jobb en gang i blandt i det minste.

Lenke til kommentar

Hva i alle verden, demonstrasjoner endog i USa, svære opptog mot Norge. Er det noe som er gale da?? 

http://www.dagbladet.no/2016/04/24/nyheter/innenriks/utenriks/europaradet/barnevern/43972111/

Nå vet jeg ikke helt hvordan dette kan skje. Vi har vel ikke hørt mye om dette i nyhetene.

Det er blåst opp, konspirasjons-folk(hovedsakelig) og andre har reklamert for dette i månedsvis på diverse grupper på facebook. 

Antagelig vet ikke de fleste hva som har skjedd i saken en gang, slik det blir fremstillt(av blandt annet TS), tar barnevernet tilfeldige barn uten grunn og etter eget forgodtbefinnende

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva i alle verden, demonstrasjoner endog i USa, svære opptog mot Norge. Er det noe som er gale da?? 

http://www.dagbladet.no/2016/04/24/nyheter/innenriks/utenriks/europaradet/barnevern/43972111/

Nå vet jeg ikke helt hvordan dette kan skje. Vi har vel ikke hørt mye om dette i nyhetene.

Pinsevenne er veldig flinke til å lage bråk, fordi de faktisk har et organisert globalt nettverk. Mener å ha lest om en annen demonstrasjon av pinsevenne i løpet av det siste tiåret, men kan ikke komme på om hva.

Lenke til kommentar

Her samles altså kristenekstremistene i demonstrasjoner verden over for retten til å utøve religiøs vold mot egne barn i Norge!

Dette må være noe av det aller dummeste jeg har sett og at vi faktisk har ett lite hundretalls av disse religiøse konspiratørene igjen her i Norge er bare pinlig. Må være noe av de svakeste argumenter jeg noensinne har hørt ifra voksne mennesker komme til uttrykk tror jeg. Tydeligvis har de fått både frekkhetens og dumskapens nådegave denne grumsete blandingen av religiøse og liberalister..  :confused:

Selvfølgelig vil og skal vi aldri tillate noen religiøs påvirkning innenfor verken barnevernet eller i noen annen offentlig instans i Norge, på tross av denne gjengens patetiske, og i dette tilfellet ekstremt umoralske, framstøt på nettopp dette.

Du har statister på en side, altså din gjeng, og så har du kristne på den andre. Begge er religiøse, begge utøver vold, og når økonomien stagnerer, så er sannheten om førsteprinsippene nødt til å komme fram. Sannheten ér at du er like overtroisk som en kristen, så haer har vi et såkalt meksikanskt "stand-off", en konflikt mellom noen som dasker barn en sjelden gang innimellom, og noen som er så fjernet fra barns verden at de aldri har en ekte følelse i sitt liv, for all kaffen, sjokoladen, og fyllebabber - hvordan kan man ellers skille 1.500 barn fra sine foreldre hvert år? Har vi så mange pillefjerne voldtektsmenn i Norge? Unnskyld at jeg sier det, men noen har godt av litt vold, f.eks. voldsmenn som deg. Jesus sa vend det annet kinn til. Snakket han utelukkende om å ta juling, eller snakket han om å ha såpass med selvrespekt at du prøvde å parere slag? Vil det ikke være en kraft i denne pareringen? Skjønner du hva jeg sier? Et barn har et sonisk våpen i sin hals, og vet å bruke det. En forelder kan selvfølgelig bare gå fra ungen, men hvis de ikke slutter å skrike når du skriker tilbake, og det har gått lang tid, du har sovet lite, det er sent på kvelden.. Det er ikke som om du ikke kommer til å elske barnet i den kommende tid, på en måte som aldri hadde skjedd i en intitusjon, hvor, som du kan lese over, barn er 28 ganger mer utsatt for overgrep. Er'ke som om mor og mord ikke er en bokstav fra hverandre, altså. Er det fett? Nei, men så tar du ikke alle barna deres og sier "Brenn i helvete, for vi aner ikke når dere ser dem igjen." Hører du selv hva du forsvarer ?

Hvor har du alt dette ifra, kan ikke se en eneste kilde eller noe håndgripelig fakta som tilsier annet enn at barnevernet har gjort jobben de er satt til her. Zeta Jones og Douglas sier du, har de utøvet vold mot barna sine? Det har jeg aldri hørt om, og det er det som det er snakk om her.

Det er denne "retten" denne grumsegjengen hevder de har i den private sfæren i Norge. Selvfølgelig helt uhørt og uakseptabelt, dette er barneoppdragelse ala Saudi-Arabia og ingenting vi tolererer her i Norge og akkurat det skal vi alle være veldige glade for. Barna er nemlig ikke dine til å gjøre hva du vil med og tydeligvis så trengs dette å bli poengtert i enda mye tydeligere ordelag enn hva som har blitt gjort da det er helt tydelig at ett og annet virkelighetsfjernt rasshøl ikke har fått med seg at barnemishandling blir og kommer til å fortsette å bli slått hardt på her. Noe vi skal være stolte av at vi gjør og er ting som ingen skal få slippe unna med.

Komme trekkende med at den onde staten tar ifra barna til folk er så misvisende som det kan få blitt, og det bare beviser hvor viktig det er at staten er "på" her og griper inn når urett skjer og når barn for lide for foreldrenes religiøse praksis. Enkelte går ut med paroler og prøver altså her å legitimere barnemishandling samtidig som man hevder staten bedriver akkurat dette når de skjermer barna for denne skadelige utdaterte religiøse praksis. Jeg mener hvor forvirra er det mulig for ett voksent menneske å bli?

Ingen blir tatt ifra barna uten grunn og om ikke barnevernet griper inn ved religiøse overgrep mot barn i hjemmet, eller ved "oppdragelsesvold" som det sjarmtrollet av en gal prest presterte å kalle det så fint, så skjønner jeg ingenting.

Har skjønt at vi lever i en gal verden men det får være grenser og de har vi heldigvis satt slik at ingen slipper unna med å tukte barna sine her i Norge, noe jeg tror vi er veldig glade for alle mann sånn med unntak av en og annen overgriper og prestefigur.

Du er jo helt på tur, mann. Har du ingen argumenter å komme med? Jeg takler ikke moralisme, og grunnløse påstander.

Den som bare hadde hatt en tidsmaskin så man kunne ha vendt tilbake til 21 april og fått svart denne prestefiguren på en måte som sikkert hadde utestengt meg ifra forumet en stund, men det hadde vært vel verdt det og mere til. Fy faen, makan til religiøs kynisk drittsekk i ett nøtteskall, her toppet med en klype barnemishandling.. Minstekravet for en kristenekstremist må da være at moral er på plass og at man i det minste er snill mot andre mennesker (barn går innunder dette).

Verbal juling venter om du noen gang logger deg på her med det elendige menneskesyntet ditt, såpass at du ikke engang hadde funnet trøst i den patetiske falske guden din. Ynkelige lille sau.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok riktig som noen skrev over i tråden, at de etnisk norske som fratas barna har psykiske diagnoser, en eller begge foreldre.

Det slik at hvis en eller annen som jobber i skole eller helse har omskrevet deg som psykisk syk (muligens lettere), eller lettere psykisk utviklingshemmet, har det norske Bv rett til tvungne hjelpetiltak eller omsorgsovertagelse.

Er det gammeldags å være uenig i det?

Ta for eksempel en familie som Michael Douglas og Zeta Jones. De har en del problemer, men ville det ikke vært hjerterått og psykopatisk å ta barna deres med makt? Hun er bipolar, han er en gammel far som har hatt store problemer med kreft, de har hatt store problemer i ekteskapet... og har garantert utfordringer ennå.

Ville du syntes det hadde vært fantastisk om et norsk Bv kom på banen for å gjøre problemene deres enda større?

Slikt skjer hele tida i Norge, der ungdommer som kanskje ikke har noen problemer blir sendt på institusjoner der det er hjemlengsel og narkotika flyter.

Eller babyer hentes på sykehuset fordi mora har blitt angitt som en førstegangsfødende med psykisk sykdom. 

Eller små barn hentes av politiet fordi foreldrene ikke klarer å underkaste seg det offentlige hele tida.

Flere politifolk og lærere sier at Bv ignorerer bekymringsmeldinger der barna virkelig lider, der det er fest og bråk om nettene og hundedrit på gulvene. Eller barn som ikke er skikkelig påkledd. Slike ting gidder ikke Bv å bry seg om, fordi de bruker ressursene på å ødelegge de familiene der de kan vise til litt tvilsomme journaler.

Gud ringte forsåvidt her om dagen, og sa at han elsker å drepe folk. Ikke bare det, men han sa også at du kom til å brenne i helvete på grunn av seksuelle tanker om foreldrene dine.

Han går litt langt av og til. Hva i helvete (sic) ER det med dere søndagsskoleelever som gjør at dere elsker barnemishandling?

En kan heller ikke begynne en setning med sideordnende konjunksjon, og forvente å bli tatt på alvor..!

Jeg er glad du tok opp tematikken om syntaks og generell ordlegging. Så langt er jeg ikke engang overbevist om at du snakker norsk kontra at du bare kjører raljeringene dine gjennom google translate.

Ingen nordmann ville skrevet sideordnEDE konjunksjon. 

(...!)
Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En kan selvsagt være imot mildere fysiske irettesettelser. Men bør et barn rett og slett fjernes fra foreldrene om det ikke foreligger grov vold eller grov vanskjøttelse?

Lov om bv. inneholder begreper som "personlig kontakt og trygghet", og "overveiende sannsynlighet for framtidig omsorgssvikt". Disse frasene blir brukt ofte. Og Bv kommer med vurderinger i forhold til foreldrenes personlighetstrekk, og om foreldrene vil være i stand til å gi en tidsriktig oppvekst etter dagens krav. Dagens krav er naturligvis svært detaljerte.

Lenke til kommentar

Så hva er tilstrekkelig voldelig eller vankjøtsel nok for deg? Skal vi vente til barna er traumatiserte og nesten ødelagt før vi griper inn? Ingen foreldre er perfekte, men jeg tror null og niks på at BV omplasserer barn uten god nok grunn. Som jeg har sagt til andre: sorry men barna dine er ikke SÅ spesielle at de ønsker å kidnappe dem så fort de skraper opp kneet sitt.

Lenke til kommentar

Hvor går egentlig grensen mellom oppdragelsesvold og bare vold?

Hehe, tenker han Ministern her har klart for seg ett skillet mellom vanlig vold og "oppdragelsesvold" (klask kontra knyttneve etc), men for alle oss andre mer eller mindre normale mennesker så går nok all fysisk avstraffelse mot barn innunder barnemishandling/vold. Spesielt alvorlig blir det jo når overgrepene ligger der som en rød tråd i oppdragelsen, det er bare å få fatt i barna før prestene tar/slår dem.

Lenke til kommentar

Om jeg skal delta i demonstrasjon, så må det bli for å styrke barnevernet. Mer penger til barnevern og barns psykiske helse.

Den viktigste årsaken til at mennesker sliter i voksenlivet, ligger i barndommen. Det er også tidlig barndom som er den perioden det er enklest å gjøre noe med psykiske vansker. Når foreldre og familie ofte selv er direkte årsak til skader, eller forårsaker skader i måten de håndterer barnets utfordringer på, så sier det seg selv at barnet noen ganger må bort fra de som skader det.

Men det kan godt være at barnevernet gjør bruk av den største inngripen for ofte. Mer penger og ressurser vil sette dem i stand til å bruke andre verktøy der problemene kan løses på mildere måte. Opplæring av foreldre kan være nok, andre ganger trengs en vedvarende støttekontakt, eller til og med en omsorgshjelp à la barnepike.

Det slår meg imidlertid hvordan noen barnevernsmotstandere i måten de fremstår på, bekrefter for alle og enhver at barnevernet hadde rett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Det slår meg imidlertid hvordan noen barnevernsmotstandere i måten de fremstår på, bekrefter for alle og enhver at barnevernet hadde rett.

Definitivt. Mange av de skjønner det nok ikke selv heller. Barnevernet har tatt barnet til en i familien min, både han, moren og foreldrene til faren stiller seg helt uforstående til det. At alle fremstår som mentalt tilbakestående og antagelig kunne fått den eller tilsvarende diagnose om de ble sjekket skikkelig ser de jo ikke selv. Det er de garantert ikke alene om.

Så en spørreundersøkelse på en facebook gruppe engang om når barnevernet bør ta barna.

"Aldri" hadde desidert flest stemmer, selv om både "ved grov vold", "ved sexuelle overgrep" og "ved sterke rusmidler i hjemmet" var alternativer.

Skremmende

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men det kan godt være at barnevernet gjør bruk av den største inngripen for ofte.

Noen tall direkte fra et advokatfirma som har som hovedgeskjeft å føre saker mot barnevernet (for foreldre) viser at barnevernet bare går for omsorgsovertakelse i ca. en halv prosent av sakene. Samtidig får barnevernet nesten alltid medhold når foreldrene anker beslutning om omsorgsovertakelse til rettsvesenet.

Dette forteller meg at barnevernet ikke går for omsorgsovertakelse for ofte.

I tillegg viser det seg at foreldre som har vært i kontakt med barnevernet har et bedre inntrykk av barnevernet enn andre. Selv blant foreldre som har mistet omsorgen for barna sine er det større tillit til barnevernet enn blant folk generelt.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Befriende kronikk som tar for seg denne absurde mobiliseringen vi har sett ifra religiøst hold mot Norge:

"De aller fleste av dem protesterer nemlig egentlig mot at det i det hele tatt finnes et barnevern. At staten i det hele tatt kan gripe inn i en familie.

Når vi ser nærmere på de meste aktive gruppene, får vi raskt øye på kristenfundamentalistene, og i særdeleshet den internasjonale pinsebevegelsen.

Der i gården har de nemlig mobilisert, og de er mange. De argumenterer, delvis skjult, for at foreldre eier sine barn og kan gjøre hva de vil med dem."

La oss bli tydelige i barneverndebatten: Det er DEG de demonstrerer mot

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...