Gå til innhold

Demonstrasjon mot Barnevernet 16. april

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktaoppdatering. Var gammel utgave, som man ser av at jeg refererte til "2015". 

Benytter anledningen til å peke på det store antallet barn som går AD/HD-medisiner.

Tabell 5: Grunnlaget for beregningen av ”barn med nye omsorgstiltak”.

Antall barn 0-17 med omsorgstiltak i løpet av året
- Antall barn 0-16 med omsorgstiltak slutten av året før
=Antall barn 0-17 med nye omsorgstiltak i løpet av året

2008 2009 2010 2011 2012
7 115 7 173 7 418 7 750 8 288
5 644 5 798 5 977 6 276 6 609
1 471 1 375 1 441 1 474 1 679

1679 nye i året, sier Barnevernsaksjonen. 4% av befolkningen mellom 0-22 år, sier BUF-etat. 10-15% på skolemedisin, sier jég - minst.

"Eksplosiv økning i salget av ADHD-medisiner

Stadig flere barn og unge får ADHD-medisiner. I fjor ble det omsatt hele 7,1 millioner døgnsdoser, som er 20,2 prosent mer enn året før. ADHD-foreningen er fornøyd med utviklingen. (Helserevyen 30.01.07)"

"Before his death, father of ADHD admitted it was a fictitious disease"

Endret av SleekMinister
Lenke til kommentar

En demonstrasjon som arrangeres av en gruppe bestående av foreldre som har mistet foreldreretten på grunn av overgrep og annet, og som vil legge ned barnevernet fullstendig.

Uten barnevern er det jo ingen som kan ivareta barn som utsettes for overgrep fra foreldrene. Ergo total mangel på beskyttelse for en av de svakeste gruppene i samfunnet.

Virkelig flotte greier.

Herre, å dere spinner. Er dere nakne kvinner, eller? Har ikke undersøkt saken engang. Helt falskt premiss. Barn har et vern i lokalsamfunnet - særlig i ting som biker-klubber (så det er bare å prøve seg på småjentene, kryp), som i dag sitter med foldede hender nettopp fordi menn som deg stiller all sin lit til et system som kastet dem overbords for førti år sida. Det leveres flere bekymringsmeldinger enn det er barn i en generasjon - for hvert nye barn tystes det minst én gang, og det er så ofte, ene og alene, den forbanna tystinga som legges til grunn for omsorgsovertagelsene! Ingen undersøkelser, ingen advarsler, ingen anker når saken først er gått til tingretten - det er virkeligheten jeg møter gang på gang. Hva, foreldrene røyker litt hasj? "Ja, da må vi ta barna deres..!" Dra til Bloksberg, a! Hvor er rettstatens forsvarere ? Uskyldig til det motsatte er bevist? Sett deg inn i hva du angriper !

Barn har aldri hatt bedre vern enn i dag. Det såkalte vernet ditt fra tidligere fungerte ikke, for da var holdningen at foreldrene bestemte. Det var også greit å mishandle barn fysisk.

Hva hjelper det et barn som mishandles av foreldrene at biker-klubber går etter pervoer som stalker barn?

hekomo, den 16 Apr 2016 - 11:12, sa:

"Vi krever en granskning av Barnevernet"

Er ikke denne mannen en av disse som tror de kan si fra seg statsborgerskapet og leve utenfor samfunnets regler? De påstår at fødselsnummeret bare representerer en "juridisk person" (de forstår ikke hva uttrykket betyr) og at de kan si fra seg dette.

Du styrker ikke akkurat din egen troverdighet ved å henvise til slike... spesielle karakterer.

Har du en grunn for hva du ... sier ? Du er jo så forkommen at det er helt latterlig.

Vet du hvem personen i videoen er og hva han står for?

Politiet har fasces i logoen sin og er et fascistiskt forbund per ontologisk definisjon, så.. Hallo i luken..!

Betyr det at de som brukte hakekorset som symbol lenge før nazistene egentlig er nazister?

Og tror du virkelig politifolk går rundt og funderer over symbolene på uniformen sin?

Og hva har dette med diskusjonen å gjøre?

Hvorfor blir ikke barn anerkjent som parter i saken?

Det er fordi de ikke har forutsetninger for det. De barn som er store nok blir parter.

«Vold gjaldt kun 4,5% av omsorgsovertakelser i 2015»

Hva tror dú?

Det er altså greit for deg å utsette barnet for fullstendig omsorgssvikt? Å dra på fylla hele tiden i stedet for å ta seg av barnet sitt?

Det er for barna jeg kjemper at de skal bli hørt, så hvem du kaller idiot, mann ... det går ikke utover mín nattesøvn. La meg si deg det.

Du kjemper ikke for barna. Du kjemper for de som mishandler barn. Spør du barnehjemsbarn selv så mener de at barnevernet er for tilbakeholdne. De mener barnevernet bør komme inn mye tidligere og med kraftigere midler. De vet nemlig hvordan det er å leve med foreldre som ikke er i stand til å ta vare på dem.

Men du vet vel bedre enn alle barna som har blitt reddet fra foreldrene sine.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er jo de sakkyndige som står i sentrum her. Hva slags kvalifikasjoner kan man, med rett ansikt, påstå er ordinært blant dem når så mange foreskriver en kraftig stimulant til barn, som i utgangspunktet ikke er vannløselig? Det er bare et av mange spørsmål pharma-industrien har gjort seg fortjent til. Se på vaksinene da. Glem hva de inneholder for et lite øyeblikk - de samme selskapene som bruker mest av alle på lobbyvirksomhet tjener enorme summer på å selge disse "produktene" til våre selvoppnevnte bestyrere (de er valgt av partiene, og ikke oss)! Hvor mye påvirker det institusjoner som UiO, Legeforeningen, og deres velkjent Tidsskrift, miljøer som driver med homeopati, osv.? Jeg vil da tro en hel del. Hva som foregår i Helsesektoren er noe å ta seg sen stol for. Her blir profittmotivet og målbasert styring tatt til den endte grad, og man har kommet til konklusjonen at et sykehus burde være et foretag som går i pluss! Har du hørt noe så dumt?

Lenke til kommentar

En demonstrasjon som arrangeres av en gruppe bestående av foreldre som har mistet foreldreretten på grunn av overgrep og annet, og som vil legge ned barnevernet fullstendig.

Uten barnevern er det jo ingen som kan ivareta barn som utsettes for overgrep fra foreldrene. Ergo total mangel på beskyttelse for en av de svakeste gruppene i samfunnet.

Virkelig flotte greier.

Herre, å dere spinner. Er dere nakne kvinner, eller? Har ikke undersøkt saken engang. Helt falskt premiss. Barn har et vern i lokalsamfunnet - særlig i ting som biker-klubber (så det er bare å prøve seg på småjentene, kryp), som i dag sitter med foldede hender nettopp fordi menn som deg stiller all sin lit til et system som kastet dem overbords for førti år sida. Det leveres flere bekymringsmeldinger enn det er barn i en generasjon - for hvert nye barn tystes det minst én gang, og det er så ofte, ene og alene, den forbanna tystinga som legges til grunn for omsorgsovertagelsene! Ingen undersøkelser, ingen advarsler, ingen anker når saken først er gått til tingretten - det er virkeligheten jeg møter gang på gang. Hva, foreldrene røyker litt hasj? "Ja, da må vi ta barna deres..!" Dra til Bloksberg, a! Hvor er rettstatens forsvarere ? Uskyldig til det motsatte er bevist? Sett deg inn i hva du angriper !

Barn har aldri hatt bedre vern enn i dag. Det såkalte vernet ditt fra tidligere fungerte ikke, for da var holdningen at foreldrene bestemte. Det var også greit å mishandle barn fysisk.

Hva hjelper det et barn som mishandles av foreldrene at biker-klubber går etter pervoer som stalker barn?

hekomo, den 16 Apr 2016 - 11:12, sa:

"Vi krever en granskning av Barnevernet"

Er ikke denne mannen en av disse som tror de kan si fra seg statsborgerskapet og leve utenfor samfunnets regler? De påstår at fødselsnummeret bare representerer en "juridisk person" (de forstår ikke hva uttrykket betyr) og at de kan si fra seg dette.

Du styrker ikke akkurat din egen troverdighet ved å henvise til slike... spesielle karakterer.

Har du en grunn for hva du ... sier ? Du er jo så forkommen at det er helt latterlig.

Vet du hvem personen i videoen er og hva han står for?

Politiet har fasces i logoen sin og er et fascistiskt forbund per ontologisk definisjon, så.. Hallo i luken..!

Betyr det at de som brukte hakekorset som symbol lenge før nazistene egentlig er nazister?

Og tror du virkelig politifolk går rundt og funderer over symbolene på uniformen sin?

Og hva har dette med diskusjonen å gjøre?

Hvorfor blir ikke barn anerkjent som parter i saken?

Det er fordi de ikke har forutsetninger for det. De barn som er store nok blir parter.

«Vold gjaldt kun 4,5% av omsorgsovertakelser i 2015»

Hva tror dú?

Det er altså greit for deg å utsette barnet for fullstendig omsorgssvikt? Å dra på fylla hele tiden i stedet for å ta seg av barnet sitt?

Det er for barna jeg kjemper at de skal bli hørt, så hvem du kaller idiot, mann ... det går ikke utover mín nattesøvn. La meg si deg det.

Du kjemper ikke for barna. Du kjemper for de som mishandler barn. Spør du barnehjemsbarn selv så mener de at barnevernet er for tilbakeholdne. De mener barnevernet bør komme inn mye tidligere og med kraftigere midler. De vet nemlig hvordan det er å leve med foreldre som ikke er i stand til å ta vare på dem.

Men du vet vel bedre enn alle barna som har blitt reddet fra foreldrene sine.

Har du noen argumenter jeg kan takle? Jeg ser ingenting som er håndfast her, jeg. Hvordan mener du at jeg bør ... forholde meg til ... mobbing ?

Lenke til kommentar

Religiøse evangeliske ekstremister med fem barn og forgreninger til andre land som legger press på den norske staten og barnevarnet. Jeg tviler hvertfall ikke noe særlig på at slik hjernevasking er sterkt skadelig for barn.

Og nå får vi jo faktisk ikke høre barnevernets side av saken da - av hensyn til barna. Så dette er vel en sak for rettssystemet som kan få innsyn i begge sider. Ikke bare grining på kveldsnyhetene av foreldrene.

• Liker 3
Lenke til kommentar

mat for konspirasjonsteori gjøker dette. 

Du klarer ikke å stave engang. Hva har du lest i ditt liv ? Lassie?

Lest nok til å vite at folk som blir fratatt ungene sine blir det for en grunn.

Forsvar ditt ståsted da, lærd? Du tar en pris på din rygg med ignobiliten som du vil måtte betale når du blir gammel. Tror du ikke på karma, så tro på grammatikk ! Det du ikke gjør i dag, står ugjort i morgen! Å si t alle barna er rettmessig tatt er så langt ute på jordet at du gjør deg selv til spott og spe, og hvor mange av de som trenger å lære river du med deg ? Dette som du kommer med er moralisme, ikke etikk.

Lenke til kommentar

Religiøse evangeliske ekstremister med fem barn og forgreninger til andre land som legger press på den norske staten og barnevarnet. Jeg tviler hvertfall ikke noe særlig på at slik hjernevasking er sterkt skadelig for barn.

Og nå får vi jo faktisk ikke høre barnevernets side av saken da - av hensyn til barna. Så dette er vel en sak for rettssystemet som kan få innsyn i begge sider. Ikke bare grining på kveldsnyhetene av foreldrene.

Heh.. Kan du si meg hva Staten er for noe, misanthrop?

Nei, de har ikke taushetsplikt om offentlige saker - det er logiskt ubestridelig. De har taushetsforbud, er hva de har! De mener selv at barna ikke har myndighet til å ta egne avgjørelser før de er 18 år, så hvorfor det plutselig er et hensyn når dete r deres tur til å pusse messing.. Det må vi la opp til de som måler opp straff å avgjøre, om vi er lovspake menn og kvinner, for den som har begått lovbrudd, eller som har blitt navngitt av en med skjellig grunn til mistanke, som vil si alt annet enn ryktesverming, den er pliktig til å uttale seg, for mødrene, for barna, for folket - den skylder alle å renvaske seg - for sin egen nattesøvn, og den som har begått en, visselig, voldsom handling, med ukjent berretigelse.. Det er derfor man skal dokumentere alt man foretar seg i offentlig sammenheng.

Endret av SleekMinister
Lenke til kommentar

Du sier det som om du tror på deg selv, engang. Alle saker er ikke private, barn, flest, har, som regel, ingenting å skjule, og når myndigheten til barn ikke respekteres ved én anledning, hvordan kan man så vende seg rundt og ta en annen stilling ved en annen anledning, bare fordi "det passer" deg ? Dette er hvitvasking, og jeg ser ikke hvor du leder din neste her? Det er ytringsfriheten som er første punkt på tyrannens kokebok.

Endret av SleekMinister
Lenke til kommentar

Du sier det som om du tror på deg selv, engang. Alle saker er ikke private, barn, flest, har, som regel, ingenting å skjule, og når myndigheten til barn ikke respekteres ved én anledning, hvordan kan man så vende seg rundt og ta en annen stilling ved en annen anledning, bare fordi "det passer" deg ? Dette er hvitvasking, og jeg ser ikke hvor du leder din neste her? Det er ytringsfriheten som er første punkt på tyrannens kokebok.

Men jeg ser virkelig ikke hvordan hvitvasking, altså, "vasking" av ulovlige penger for å få de lovlige, passer inn noe her.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er deg selv lik. Bare mer provsering. Egentlig fortjener du ikke noe svar, tre ganger over, men jeg skal love deg at pengemenne i Centrum, som klappet 450 milliarder gjennom Stortignet over nyttår '08, og nå kommer det til å skje igjen i mai, bare vent og se,  så aller mest avgjort drar fordel av at folk er så redde for sin egen skygge at de aldri får roet seg nok ned til å se på makromatta med duggfrie briller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...