Gå til innhold

Demonstrasjon mot Barnevernet 16. april

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, vel.. Jeg får diskutere med meg selv.

En helligplass

Barn stoler ikke på myndighetene, og spør de fremmede, så er sjansen stor for at de blir angitt, fordi mange er så late, og hjerteråe.

Her er en idé: 

Vi dekker en gård, og veien dit, med kameraer og mikrofoner. Barn har ingenting å skjule. Jeg gjentar - barn har ingenting å skjule, og et helligsted skulle uansett bades i lys. Ingen steder kan du gjemme deg, eller tvinge med deg noen, om det er inn på do, eller utenfor rekkevidde, uten at det synes på skjermen og høres på én mikrofon, enten det er en av mikrofonene du kan dele ut til barna, som de kan gjemme i klærne sine, eller om det er rundt forbi.

Vanntett? Naturligvis ikke, men så godt som. I mangel av mikrofon i jakka på samtlige offentlige tjenestemenn, er det attraktivt, og, best av alt, det kan bli et levedyktig alternativ til det offentlige - som vi kan opprette om kort tid. Kameraer og mikrofoner er mye billigere enn vi tror. 

Du får vanntette, trådløse P2P-kameraer ned i 160 kr stykket, og det er håp for 25-75%, om du kjøper 50 av gangen, og opplyser om hva du skal bruke det til.
Lenke til kommentar

Jeg kaller DEG en idiot. Jeg var en av de barna, vi trenger IKKE flere skrullinger som vil fucke opp hele systemet vi har for å fange opp barn i uheldige situasjoner. SKAM DEG.

Slå med ordene dine, jente. Gir meg meninger jeg ikke har..? Hvem er det som driver på sånn igjen..?

Endret av SleekMinister
Lenke til kommentar

Du burde virkelig skamme deg. Du aner ikke hvor vanskelig det er for barn å være i en sånn situasjon, de trenger ikke en gruppe sinnsyke voksne som forteller dem at de er ofre og at det er synd på dem. De trenger HJELP, noe BV gjør!

Desverre er det noen som setter all sin tillitt til foreldrene, som så klart aldri har gjort noe galt. Når mange nok av de kombinert med vedlig godtroende folk som tror på de så får man slike grupperinger.

Heldigvis er det ett fåtall, jeg har ingen tro på at barnevernet endres med det første, heldigvis :)

På en måte burde nesten barnevernet få gå ut med enkeltsaker slik at folk faktisk får vite hva som skjer, men det blir veldig feil mtp. personvernet og videre oppvekst til barna.

Lenke til kommentar

Du burde slappe av før du går inn i en politisk arena. Ikke jeg som fråder av munnen her, altså, og alle ser det. Vil du prate biff, så værsågod. 32 barn meldte fra selv om vold i 2014. Nedadgående trend. Hva sier det om den "tilliten" din til det "systemet" ditt? Hører du hva jeg sier til deg? Hvis barn hadde et fnugg av tro på politikere i dag, så ville de jo flokket til dem, om statistikkene gir mer enn et skinn av virkeligheten. At de ikke har det, er sikkert min feil, og "vår" feil, men jeg vet ikke jeg, ass. Det er ikke jeg som gjør at det dør masse barn i Barnevernets omsorg hele tida, at 70% i en studie mener de ble sviktet i fosterhjem, og at det er et pengemotiv i å ta barn, men ikke i å ta vare på barn der de er. Du komerm bare med en masse blanke påstander om en stor affære som du tydeligvis ikek er informert om overhodet, og siden du sitter på et trumfkort av esoterisk kunnskapå, så kan du likspom tillate deg å valse over alle de tusen barna som lider den dag i dag, fordi ingen hører på dem når de sier at de vil hjem til sine biologiske foreldre? Hvordan du kan få det til at noens oppriktige mening er midnre verdt enn andres observasjoner av samme, er simpelthn forbi meg, for her er det et tidsapsekt du ikek tar i øyemed - hvis barna blir spurt igjen og igjen, og de vet hva de går til, og de vet at de kan ta avgjørelsen uten fordømmelse hjemme -- noe man oppnår gjennom dialog (å dømmes av sine likemenn, som foreskrevet i det Nye Testamente), så vil de ikke ta en avgjørelse på slett grunnlag, og i mellomtiden har de anledning til å gi beskjed til myndighetene om noe skulle hende, og man kan gripe med en akutt avgjørelse, med alt det innebærer; en lang diskusjon det også, som jeg håper vi kan komme nærmere innpå etterhvert.

Lenke til kommentar

Du burde virkelig skamme deg. Du aner ikke hvor vanskelig det er for barn å være i en sånn situasjon, de trenger ikke en gruppe sinnsyke voksne som forteller dem at de er ofre og at det er synd på dem. De trenger HJELP, noe BV gjør!

Desverre er det noen som setter all sin tillitt til foreldrene, som så klart aldri har gjort noe galt. Når mange nok av de kombinert med vedlig godtroende folk som tror på de så får man slike grupperinger.

Heldigvis er det ett fåtall, jeg har ingen tro på at barnevernet endres med det første, heldigvis :)

På en måte burde nesten barnevernet få gå ut med enkeltsaker slik at folk faktisk får vite hva som skjer, men det blir veldig feil mtp. personvernet og videre oppvekst til barna.

Det er faktisk hvorfor disse sinnsyke folkene får løpe fritt som de vil: BV har absolutt ingen mulighet for å svare på anklagene. Kunne de gjort det så hadde man fort innsett hvorfor de fikk barna fratatt i utgangspunktet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er faktisk hvorfor disse sinnsyke folkene får løpe fritt som de vil: BV har absolutt ingen mulighet for å svare på anklagene. Kunne de gjort det så hadde man fort innsett hvorfor de fikk barna fratatt i utgangspunktet.

Såklart de kan svare på offentlige saker? Det er mange saker som er vidt åpne, og det er dessuten mange ting man kan prate om på det prinsipielle plan. Her har de mye å svare for, og da særlig det at de fleste omsorgsovertagelsene skjer som følge av akutte vedtak. Hvem kan forsvare det? Du mister et barn for livet siden noen tørna inni Centrum, og de har ikek engang møtt deg? Hvor fjern går det an å bli? Ikke svar på det. Gå en tur i skogen.

Lenke til kommentar

Ser tilbake til hovedinnlegget ditt og det begynner med ''barn sier ifra..''. Det er ett BVbarn her som ber deg om å fuck off, og at du bare skaper mer problemer enn det du løser. Måten du responderer på beviser at du gir FAEN i barna, du vil bare ha noe å bitche om. SKAM DEG!

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hei - pupilli.. Nå er det på tide å pakke sakene sine, og få seg litt frisk luft, altså, for dette her du holder på med nå hjelper ingen med noenting. Du er ikke alene om ikke å ha blitt oppdratt - derfor er jobben jeg gjør, tvingende, nødvendig. Ikke skyt budbringeren. I germansk kultur er Hermes skytsengelen, intet mindre, og han er ikke lagt lenke på, slik som i din latinske høyborg. 

Endret av SleekMinister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...