Gå til innhold

Demonstrasjon mot Barnevernet 16. april

Anbefalte innlegg

Det er nok riktig som noen skrev over i tråden, at de etnisk norske som fratas barna har psykiske diagnoser, en eller begge foreldre.

Det slik at hvis en eller annen som jobber i skole eller helse har omskrevet deg som psykisk syk (muligens lettere), eller lettere psykisk utviklingshemmet, har det norske Bv rett til tvungne hjelpetiltak eller omsorgsovertagelse.

Er det gammeldags å være uenig i det?

Ta for eksempel en familie som Michael Douglas og Zeta Jones. De har en del problemer, men ville det ikke vært hjerterått og psykopatisk å ta barna deres med makt? Hun er bipolar, han er en gammel far som har hatt store problemer med kreft, de har hatt store problemer i ekteskapet... og har garantert utfordringer ennå.

Ville du syntes det hadde vært fantastisk om et norsk Bv kom på banen for å gjøre problemene deres enda større?

Slikt skjer hele tida i Norge, der ungdommer som kanskje ikke har noen problemer blir sendt på institusjoner der det er hjemlengsel og narkotika flyter.

Eller babyer hentes på sykehuset fordi mora har blitt angitt som en førstegangsfødende med psykisk sykdom. 

Eller små barn hentes av politiet fordi foreldrene ikke klarer å underkaste seg det offentlige hele tida.

Vi skal la barna bli mishandlet av foreldre, slik at foreldrenes problemer ikke blir enda større?

Flere politifolk og lærere sier at Bv ignorerer bekymringsmeldinger der barna virkelig lider, der det er fest og bråk om nettene og hundedrit på gulvene. Eller barn som ikke er skikkelig påkledd. Slike ting gidder ikke Bv å bry seg om, fordi de bruker ressursene på å ødelegge de familiene der de kan vise til litt tvilsomme journaler.

Er dette saklig eller usaklig? Hvis jeg sier at flere politifolk og lærere sier at Bv tar bekymringsmeldinger der barna virkelig lider på alvor, der det er fest og bråk om nettene og hundedrit på gulvene. Eller barn som ikke er skikkelig påkledd. Slike ting bryr Bv seg om, istedenfor å bruke ressursene på å ødelegge de familiene der de kan vise til litt tvilsomme journaler.

Hvem av oss har i såfall rett, og hvorfor?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Politiet har fasces i logoen sin og er et fascistiskt forbund per ontologisk definisjon, så.. Hallo i luken..!
Hei i luken ja.

Pr ontologisk definisjon, sikker. Men hva har orntologisk definisjon av ett merke på uniformen å si for politiets jobb?
Hade bra i luken din, pass på å lukke den så det ikke blir gjennomtrekk :)

Politiet har fasces i logoen sin og er et fascistiskt forbund per ontologisk definisjon, så.. Hallo i luken..!
Hvor har du lest at politiet er fascistisk? Eller har du funnet på det selv?
De har noen i logoen sin som historisk og ontologisk sett kan knyttes mot det ja. Men der stopper det jo, men noen tror vist politiet jobber ut fra ontologisk definisjon av logoen sin.

Det er de to "øksene" på hver side av logoen som kan knyttes mot faschisme

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Nå må ikke de som bryr seg om grammatikk, logikk og retorikk la seg forføre av pratmakerne. Her er det viktige temaer som står dagsordenen, som rettstatens hjørnestensprinsipp - in dubio, pro reo.

«Under tvil, favør tiltalte»

Det er et gammelt maxim som strekker seg helt tilbake til Rom, og enda lengre, er jeg helt sikker på, men der har vi kun Bibelen som referense, da lover generelt sett ikke ble skrevet ned på den tiden.

Hvis jeg har en mistanke om at noen begår kriminelle handlinger, så gies jeg ikke, med det, rett til å begå forbrytelser selv. Ordlyden i norsk sedvane går som følger: Skjellig grunn til mistanke. Siden det tystes én gang for hvert nyfødte barn, så sier det seg selv at man trenger mer å gå på enn en bekymringsmelding. Det er dessuten svært mange av disse som sendes som ren rutine, som f.eks. ved at barn har slått seg stygt, at man spør sjenerte barn ledende spørsmål, eller at foreldrene røyker hasj. Når er man berettiget i å bryte seg inn hos andre og ta barna fra dem på et hint av et hvisk - uten å gi beskjed først, og uten å si fra om hvor lenge man bør påregne å være fraskilt det kjæreste man har i dette livet? Jeg selv er av den oppfatning at du aldri kan fare fram på en så hensynsløs måte, og samtidig kalle deg en lovspak mann. Det strider i mot ethvert fiber av rettferdighet i min kropp. 

Hvorfor blir ikke barn anerkjent som parter i saken? Man har ikke rett til å bestemme over seg selv før man er 18 år, og du må være 12 år før din stemme blir vektlagt i det hele tatt, og ikke bare registrert. For hvem er det vi bedriver lov og rett til å begynne med? Hvis man ikke bryr seg om barnas meninger.. Hva er det man holdr på med i dagens Fylkesnemder og, såkalte, tingretter hvor, henholdsvis, åtte av ti saker, og ni av ti (anke-)saker, går i favør Staten, til tross for at en slik framferd som jeg her beskriver er hva de kaller S.O.P. i Amerika? Det er så vanlig, dere, at jeg blir helt matt av å høre på disse forbipasserende, for de har helt klart ikke skjønt hva dem driver med. Ser man på linkene jeg har forsynt, så kommer det klart frem at man ikke går mann av huse for å stoppe voldsmenn som bryter barn i bakken. Det er en hverdagshendelse. Tvert i mot blir de frikjent i SEPO, der 6% av sakene i 2014 endte med fellende dom. Hvor er Forsvaret, lurer jeg på? Hvor er kapteinene, majorene og generalene?

Lenke til kommentar

Når jeg spør deg om hva du tror om noe, og får svar men en link og "hva tror du?" så blir det sånn, ettrsom jeg fortsatt lurer på hva du mener.

Å svar ett spørsmål med ett spørsmål er dårlig diskusjonsteknikk.

Så, tror du barnevernet tar barn ved det minste hint om at det er noe galt?

Helst ikke svar med ett spørsmål, men med ett svar :)

Ja eller nei er gode eksempler på svar.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår deg ikke. All informasjon du kunne ønske å basere dine meninger på, står fritt til hende, og jeg er ikke her for å lære deg hva du skal tenke, men om du ikke ser at en demonstrasjon, eller 24, er på sin plass etter alle disse avsløringene, så har du enten ikke øyne i hodet, eller så er du en forbasket PROVOKATØR. Jeg har sett tvers i gjennom deg. Det er over, allerede før det har begynt.

Noen?

Lenke til kommentar

Jeg forstår deg ikke. All informasjon du kunne ønske å basere dine meninger på, står fritt til hende, og jeg er ikke her for å lære deg hva du skal tenke, men om du ikke ser at en demonstrasjon, eller 24, er på sin plass etter alle disse avsløringene, så har du enten ikke øyne i hodet, eller så er du en forbasket PROVOKATØR. Jeg har sett tvers i gjennom deg. Det er over, allerede før det har begynt.

Noen?

Jeg spurte hva DU mener, ikke hva jeg mener.

Du må gjerne svare hva DU mener, jeg klarer fint å gjør opp min mening uten hjelp, men det var din mening jeg lurte på?

Eller er det fryktelig vanskelig for deg å svare på?

Jeg stilte deg egentlig ett ganske enkelt spørsmål, ett enkelt ja eller nei hadde holdt i massevis.

Du må gjerne kalle meg provokatør, men spørsmålet mitt består ubesvart...

Lenke til kommentar

Noen?

Jeg spurte hva DU mener, ikke hva jeg mener.

Du må gjerne svare hva DU mener, jeg klarer fint å gjør opp min mening uten hjelp, men det var din mening jeg lurte på?

Eller er det fryktelig vanskelig for deg å svare på?

Jeg stilte deg egentlig ett ganske enkelt spørsmål, ett enkelt ja eller nei hadde holdt i massevis.

Du må gjerne kalle meg provokatør, men spørsmålet mitt består ubesvart...

Det var ikke akkurat det mest logiske svaret, siden det burde komem svært s klart frem hva min mening er. Å splitte hår med deg står ikke på topp ti-lista over ting jeg har lyst til å gjøre, og sånn er det bare. Prøv å gjøre noe med det!

Endret av SleekMinister
Lenke til kommentar

Flere politifolk og lærere sier at Bv ignorerer bekymringsmeldinger der barna virkelig lider, der det er fest og bråk om nettene og hundedrit på gulvene. Eller barn som ikke er skikkelig påkledd. Slike ting gidder ikke Bv å bry seg om, fordi de bruker ressursene på å ødelegge de familiene der de kan vise til litt tvilsomme journaler.

Nei nei, du skjønner ikke tegninga helt her. BV er mildere mot folk pga folk som klager og bitcher hele tiden om at de ikke gjør jobben sin riktig. Det har vært uheldige tilfeller i norge hvor BV har ''gitt seg'' pga folk er blitt opprørte fordi de synes så synd på barna og BV er den store stygge ulven, så de har endt opp med å returnere barna til sine narkomane foreldre som lærer dem å skyte heroin...

Hva som skjer bak lukkede dører og hva foreldre innrømmer de har gjort er to forskjellige ting!

Over til TS: Du er en komplett idiot og jeg håper dere alle går opp i flammer. Skam dere for å prøve å legge ned BV! Barn har rettigheter de også!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...