RWS Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Bare klag i vei du, jeg er snill som ett lam jeg Hva ER egentlig agendaen din med dette røret? Du er jo ikke innom trådens tema en eneste gang jo, bare humper i vei som vanlig så fort det er noen som rører litt i religiøst rør... Har du tenkt over det? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 (endret) Jeg forsøker å svare på om det finnes en intelligent designer så klart Det er vel flere måter å gjøre det på, og meg bekjent er det ingen til nå som vet Endret 9. april 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
b-post Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Bare klag i vei du, jeg er snill som ett lam jeg Du er slett ikke snill. Les ditt første innlegg i denne tråden engang til. Du er som vanlig bare ute etter å provosere til krig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Dere er bare sure, ikke min feil Luftige emner som gud og sånt må så klart ha rom for litt kreativitet Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 "Enten evolverer vi vekk fra å ha en hale, ellers evolverer vi til å få en hale..." Kan også si at et stadig voksende hodehår er noe vi har, og stadig voksende negler er noe vi har... Det behøver ikke være slik at hodehåret tidligere var noe annet eller skal bli noe annet. Eller at neglene tidligere var klør eller skal bli det i framtida. Dessuten er det ikke sikkert vi har klør, for vi ser dem bare i speilet. Vi bor egentlig inne i en grotte der skyggene faller på grotteveggen, og det er skyggene som er virkeligheten! 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Ts prøver med menneskelig intelligens å finne guds design/intelligens, og er ikke det enten stormannsgalskap eller egentlig mangel på intelligens. Hvis man skal påvise intelligens som ligger utenfor den menneskelige, må vel det bety at man må utenfor eller forbi vår intelligens, ellers er man vel forhåndsbestemt til å bite seg i egen hale Derfor tror jeg at spørsmålet må være overmåte usedvanlig og da må det større kreativitet til Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 "Enten evolverer vi vekk fra å ha en hale, ellers evolverer vi til å få en hale..." Kan også si at et stadig voksende hodehår er noe vi har, og stadig voksende negler er noe vi har... Det behøver ikke være slik at hodehåret tidligere var noe annet eller skal bli noe annet. Skjønner du prøver å snakke deg ut av det kjedelige faktum at vi har haleben, eller rester av en hale, problemet er at det faktisk er der, det går ikke vekk av unnskyldninger eller et andre ting var andre ting og best å ikke bry seg liksom... Hvis vi var skapt så ville guden vært idiot om han skapte oss med dette halebenet... For hvem har ikke gått på ræva på isen og slått dette hersens halebenet med tilhørende smerte? Som sagt, for et skaperverk (og såkalt perfekt) er et haleben en idiotisk ting.. Eller at neglene tidligere var klør eller skal bli det i framtida. Dessuten er det ikke sikkert vi har klør, for vi ser dem bare i speilet. Vi har ikke klør og kommer heller ikke til å evolvere med klør. For en eller annen gang for lenge siden, lenge før vi skilte lag med båe sjimpanser og gorillaer og bavianer, skilte vi lag med de primatene som i dag har evolvert med klør og ikke negler. Så dette er bar etull fra din side, ignorant snakk fordi du aldri har giddet å satt deg littegrann inn i evolusjons teorien (Det er jo bare en teori....) Hvis du finner deg et speil og går tett inntil det så kan du faktisk se noe vi har igjen fra våre forfedre krypdyrene... Helt innerst i hvert øye, mot nesa, ser du restene av det som engang var det gjennomsiktige øyelokket som blandt annet krokodiller har. Dette er der for å beskytte øyet under vann.. Også en idiotisk ting å ha om vi var skapt... Faktisk er det så mye med våre kropper som sladrer om evolusjon at det ikke er mulig å bortforklare at vi er annet enn evolvert... Vi er i hvertfall ikke skapt.... Om ikke, som sagt før, gud er en idiot da.. Vi bor egentlig inne i en grotte der skyggene faller på grotteveggen, og det er skyggene som er virkeligheten! Jada, og gud er den eneste som kan peke på sannheten eller noe sånt sludder... Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Ts prøver med menneskelig intelligens å finne guds design/intelligens, og er ikke det enten stormannsgalskap eller egentlig mangel på intelligens. Hvis man skal påvise intelligens som ligger utenfor den menneskelige, må vel det bety at man må utenfor eller forbi vår intelligens, ellers er man vel forhåndsbestemt til å bite seg i egen hale Derfor tror jeg at spørsmålet må være overmåte usedvanlig og da må det større kreativitet til Jeg råder deg til å skjerpe deg og legge om stilen din. Angrepene , hersketeknikkene og avsporingene dine har kanskje fungert tidligere med andre brukere, men det fungerer ikke med meg. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Ts prøver med menneskelig intelligens å finne guds design/intelligens, og er ikke det enten stormannsgalskap eller egentlig mangel på intelligens. Hvis man skal påvise intelligens som ligger utenfor den menneskelige, må vel det bety at man må utenfor eller forbi vår intelligens, ellers er man vel forhåndsbestemt til å bite seg i egen hale Eller man må holde spørsmålet såpass oppe at man kan innse at det ikke finnes noe "utenfor" der... Og at det ikke har noe for seg å fantasere om dette "noe" vi med stor sannsynlighet aldri vil finne ut av... Spørsmålet må stå åpent... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Jeg angriper ikke deg, og du unngår helt logiske spørsmål Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Jeg angriper ikke deg, og du unngår helt logiske spørsmål Okey, så å kalle meg stormannsgal eller lite intelligent er ikke angrep. Got it. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Ts prøver med menneskelig intelligens å finne guds design/intelligens, og er ikke det enten stormannsgalskap eller egentlig mangel på intelligens. Hvis man skal påvise intelligens som ligger utenfor den menneskelige, må vel det bety at man må utenfor eller forbi vår intelligens, ellers er man vel forhåndsbestemt til å bite seg i egen hale Eller man må holde spørsmålet såpass oppe at man kan innse at det ikke finnes noe "utenfor" der... Og at det ikke har noe for seg å fantasere om dette "noe" vi med stor sannsynlighet aldri vil finne ut av... Spørsmålet må stå åpent... Enig, spørsmålet må være så kløktig at det ikke kan lukkes med ett svar Og helt enig i at man kan heller ikke inbille seg at det er noe å finne. Når jeg leser hva de første kristne, muslimer, hinduer og buddhister sa, så sa de mye av slikt som dette. Det er bare etterhvert at klarheten har samlet mye menneskelig støv Hyggelig at det løsnet litt Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 (endret) Jeg angriper ikke deg, og du unngår helt logiske spørsmål Okey, så å kalle meg stormannsgal eller lite intelligent er ikke angrep. Got it. Jeg kaller alle som tror de kan finne gud med hjernen sin for stormannsgale, og selv har du en tråd som forteller litt om hvor flyktig iq-konseptet vårt er. Du er ikke for lite snurt av deg, og hvis du blar litt tilbake og ser på alle postene dine, så finner du vel ut at du selv har vært en ganske flittig angriper, som ikke har lest og prøvd å forstå hva jeg skriver Når det er sagt, tror du det er smart å tro at man kan tenke seg frem til gud og i så fall hvorfor? Endret 9. april 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 [...] Angrepene , hersketeknikkene og avsporingene dine har kanskje fungert tidligere med andre brukere, men det fungerer ikke med meg. Det har egentlig ikke fungert med andre heller. Jeg har stort sett sluttet å lese det han skriver (for ikke å nevne de lange sitatene som dukker opp fra tid til annen), og tror ikke jeg er alene om dette. Det gjør hverdagen litt enklere. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 (endret) Hvis det kan glede deg så leser jeg ikke særlig av ditt heller, og det er nå litt søtt at det du til stadighet prøver å tråkke på meg på denne litt frøkenaktige måten Sannheten er at du har ikke argumenter fordi du I likhet med visse andre kun bruker den lille menneskelige og dermed feilbarlige hjernen på slike umåtelig digre spørsmål Endret 9. april 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 [...] Angrepene , hersketeknikkene og avsporingene dine har kanskje fungert tidligere med andre brukere, men det fungerer ikke med meg. Det har egentlig ikke fungert med andre heller. Jeg har stort sett sluttet å lese det han skriver (for ikke å nevne de lange sitatene som dukker opp fra tid til annen), og tror ikke jeg er alene om dette. Det gjør hverdagen litt enklere. Med påstanden min om at han fremgangsmåte ikke vil fungere hos meg så mener jeg at jeg er i aktiv dialog med moderatorene å rapporterer inne alle regelbruddene til denne brukeren. I løpet av 1 dag har han kommet med opptil 6 grove personangrep rettet mot meg helt uprovosert og fulgt etter meg i 4 av mine tråder for å aktivt sabotere de ved å avspore de ved å lede trådene over på ville avveier (som regel ønsker han rette fokusen over på seg selv og sin person). Dette er ting som jeg ikke finner meg i til tross for at han har ingen injurierende kraft ovenfor meg. Jeg syntes dog det er trist at mine tråder skal bli ødelagt på denne måten. Heldigvis så er moderator teamet på diskusjon.no et veldig flott team så dette problemet vet jeg vil bli løst. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 On-topic: Jeg stiller meg tvilende til om du får noen solide svar på trådens problemstilling. Hovedsakelig fordi jeg tviler på at det finnes noen solide svar på det. Men det kan fort dukke opp noen ad hoc rasjonalisering, som fort involverer "fri vilje" på et vis. Med påstanden min om at han fremgangsmåte ikke vil fungere hos meg så mener jeg at jeg er i aktiv dialog med moderatorene å rapporterer inne alle regelbruddene til denne brukeren. I løpet av 1 dag har han kommet med opptil 6 grove personangrep rettet mot meg helt uprovosert og fulgt etter meg i 4 av mine tråder for å aktivt sabotere de ved å avspore de ved å lede trådene over på ville avveier (som regel ønsker han rette fokusen over på seg selv og sin person). Dette er ting som jeg ikke finner meg i til tross for at han har ingen injurierende kraft ovenfor meg. Jeg syntes dog det er trist at mine tråder skal bli ødelagt på denne måten. Heldigvis så er moderator teamet på diskusjon.no et veldig flott team så dette problemet vet jeg vil bli løst. Aha. Vel, i så fall så ønsker jeg deg lykke til, og håper du lykkes. Lenke til kommentar
Lite kreativt navn Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Jeg tviler også på at du får et godt svar, etter som at andel nordmenn med dette verdenssynet kan telles på en hånd. Dere diskuterer med dere selv. Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Jeg tviler også på at du får et godt svar, etter som at andel nordmenn med dette verdenssynet kan telles på en hånd. Dere diskuterer med dere selv. Jeg hadde igrunn håpet på at noen kristne ville svare på disse spørsmålene. Jeg lurer også på hvorfor Adam som var det første mennesket som levde på denne jorden for 6000 år siden hadde en navle. Jeg lurer også på hvorfor vi finner fossiler som daterer hundre millioner av år tilbake om jorden bare er 6000 år gammel. Hadde vært kjekt om kristne kunne "opplyse" meg. Lenke til kommentar
Lite kreativt navn Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 (endret) Viss du ønsker å forstå kristendommen er Adams navle feil fokus og et forum feil arena. Men det ser da ut som det bringer dere en viss glede, så for all del, kjør på! Endret 9. april 2016 av Lite kreativt navn 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå