FalcoN200285 Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Hei jeg har en Stasjoner pc med følgene deler : Cpu: Intel I5 Ram: Kingston Hyper x khx1600c9d3x2k2/ 8gb x 4 Hovedkort: P8z68-v/gen3 Skjermkort: MSI twin fros GTX680 Nvidia (Testet hos Digital Impuls, ingen feil funnet) Når jeg starter pcen så kommer det ingenting opp på skjermen men pcen er aktiv, prøvde å koble pcen på Tven fortsatt svart skjerm, når jeg ser etter led lys på hovedkortet så lyser det rødt på Dram Led. Ut ifra det så har jeg prøvd å ta ut og inn ram brikkene og cpu osv. har også prøvd å sett inn en og en ram brikke på A2 ram slot i hovedkortet og trykket på memory ok knappen hver gang og fortsatt svart skjerm. Noe annet forslag av feil det kan være ? Mvh Eirik Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Leste at noen med kanskje det samme problemet og med Dram Led=rødt hadde løst problemet ved å løsne litt på skruene som fester hovedkortet. Kan kanskje hjelpe? Tar for gitt at du ikke kommer inn i bios, at alle kabler er kobla til(også den til cpu), at skjermkortet sitter riktig, at ram og cpu er ok, at skjerm og kabel er ok. Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 Hei takk for svar, skal prøve det med skruene, ja har sjekket alle kabler og tatt ut og skjermkortet Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 Hei prøvde på løsne på skruene som holder hovedkortet, tok til og med ut hele kortet og la det på en stor flat bok, noe som fortsatt ikke hjelper etter med ny runde ram bytting og trykking av Memory knappen er det veldig stor sannsynlighet at alle mine ram brikker ryker samtidig ? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Selv har jeg aldri opplevd at alle rambrikkene ryker samtidig, men det kan vel ikke utelukkes helt. Har du mulighet for å prøve brikkene i en annen maskin? Om alt er kobla riktig og ram, cpu , skjermkort etc er ok, så kan det være at bios trenger en oppdatering, men det blir vel litt vanskelig å få til. Kan jo prøve å resette bios og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Simen M Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Per "standard definisjon" skal feilkoden si at det er feil med RAM brikkene. Om det ikke hjelper å tilbakestille BIOS, kan du prøve andre brikker. Har brikkene fungert tidligere, eller er maskinen nylig satt i hop? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå