Havvat Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Hei folkens! jeg tenkte å begynne med tegning. Men hva bør jeg kjøpe ( altså ikke bare blyant og viskelær men sånn proff tegning med skygger og sånt) og hvor kan jeg lære meg tips og sånt? Lenke til kommentar
b-post Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Kanskje boken i linken under kan være en plass å begynne. Der finner du sikkert tips om utstyr du trenger også https://www.cappelendamm.no/_den-store-tegne--og-maleboken-9788202352387 Lenke til kommentar
deleted Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Du behøver egentlig ikke noe mer enn blyant og viskelær, ihvertfall ikke i begynnelsen. Det er teknikk og talent som skaper en god tegning, og ikke utstyret. Du kan evt. kjøpe noen tusj-penner og kombinere blyant og tusj-penn. Det gir noen flotte grafiske uttrykk. Et sted å starte er å kjøpe et blyantsett med forskjellig hardhet. For store tegninger og mye visking er også en tegnebrettkost også kjekk å ha for å rydde vekk alle restene. Youtube er en perfekt plattform for dette. "drawing tutorial" gir 3,860,000 hits Lenke til kommentar
b-post Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Enig med at teknikk og talent er en del av det å skape en god tegning, men som for det meste man vil bli god i, så kreves det også mye arbeid og tolmodighet. Det er ikke gjort over natten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå